Το 53% «δεν τα βγάζει πέρα» - Στο 25,4% η αγορά φτηνών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το α' τρίμηνο
Η νέα πραγματικότητα στο περιβάλλον ακρίβειας που βιώνουν οι καταναλωτές καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους όταν πραγματοποιούν τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, σκιαγραφήθηκε στην εκδήλωση της Nielsen με επίκεντρο τα Advanced Analytics όπου παρευρέθηκαν στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων.
Στα βασικά συμπεράσματα, η αναζήτηση φθηνότερης τιμής προϊόντων ή προσφορών με την επίσκεψη σε σχεδόν 2,5 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ το μήνα, αλλά και η προτίμηση φθηνών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς 25,4%.
Το 2024, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας Consumer Outlook της NielsenIQ, συνεχίζει να είναι μια χρονιά, στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και συνεπώς να είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά στις επιλογές τους, στις αποφάσεις που λαμβάνουν, καθώς και στις δαπάνες που πραγματοποιούν.
Το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το περασμένο έτος (60%). Με την αύξηση του κόστους ζωής να παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, τόσο όσον αφορά τις τιμές των τροφίμων, αλλά και στα γενικότερα αυξανόμενα κόστη διαβίωσης, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να αναζητούν έξυπνους τρόπους για να πραγματοποιούν τις αγορές τους, να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς ωστόσο να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι, γεγονός που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κινητοποιήσεις αγροτών: Καταγγελία στη Χαλκίδα για την Αστυνομία, που δεν άφησε πολίτη να επισκεφθεί το παιδί του στο νοσοκομείο
- Ρομποτικά ταξί στο Λονδίνο το 2026;
- Dieselgate: Συμβιβασμός 150 εκατ. δολ. για Mercedes
- Ήπιες απώλειες στην προ-εορταστική εβδομάδα για τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Εθνική Τράπεζα: 371.026 ίδιες μετοχές σε στελέχη και προσωπικό
- Foodlink: Αγορά μετοχών από τον πρόεδρο του Δ.Σ.
- Νέο διπλωματικό επεισόδιο ΗΠΑ-Δανίας για τη Γροιλανδία
- Ανδρουλάκης: Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δίνει προτεραιότητα στην προσφυγή για τις υποκλοπές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








