«Το κρέας έχει φτάσει στην υψηλότερη τιμή όλων των εποχών τους τελευταίους μήνες, το μοσχάρι ειδικά έχει απογειωθεί»
Η μία μετά την άλλη οι εταιρείες, οι οποίες σχετίζονται με πρώτες ύλες τροφίμων, ειδικά κρεάτων και οσπρίων, καταγράφουν χαμηλότερη κερδοφορία λόγω των αυξημένων τιμών σε αυτά. Με το μοσχάρι να καταγράφει αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ακόμα και 30% τόσο σε χονδρική όσο και στη λιανική, οι επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες αυτή η άνοδος στην τιμή να μην μετακυληθεί στον καταναλωτή και στον προμηθευτή.
«Το κρέας έχει φτάσει στην υψηλότερη τιμή όλων των εποχών τους τελευταίους μήνες, το μοσχάρι ειδικά έχει απογειωθεί, ένα είδος που το δουλεύουμε πολύ λόγω των κεφτέδων» αναφέρει στο Financial Report ο CEO της εταιρείας συσκευασμένων τροφίμων, ζυμών και έτοιμων γευμάτων ΖΑΝΑΕ από τη Βόρεια Ελλάδα, Νίκος Πέντζος. «Για το λόγο αυτό η κερδοφορία μας για τη χρονιά που κλείνει θα είναι ελαφρά μειωμένη, ενώ προσπαθούμε αυτή η κατάσταση να μην επηρεάζει, στο μέτρο του δυνατού και τις εξαγωγές μας, καθώς η εταιρεία έχει καταρχήν εξαγωγικό προσανατολισμό» προσθέτει ο ίδιος.
Σε αυτό το πλαίσιο, για το 2025 το 68% του κύκλου εργασιών θα προέρχεται από εξαγωγές, με το ποσοστό αυτό να υπάρχει πρόθεση από πλευράς εταιρείας να αυξάνεται συνεχώς τα επόμενα χρόνια.
«Είμαστε στη διαδικασία να βγάζουμε συνεχώς καινούργια πράγματα στην αγορά, προσαρμοζόμενοι στις τάσεις της αγοράς. Για το λόγο αυτό έχουμε ένα πολύ ισχυρό τμήμα R&D και ποιοτικού ελέγχου, στελεχωμένο με πέντε άτομα που εργάζονται αποκλειστικά γιαυτό το σκοπό, ενώ θα κάνουμε και άλλες προσλήψεις τα προσεχή έτη» συμπληρώνει ο κ. Πέντζος.
Σημειώνεται ότι το 2024 η εταιρεία έκλεισε με 34, 3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 1,43% σε σχέση με τα 34.8 εκατ. ευρώ του 2023. Το κόστος πωλήσεων περιορίστηκε σε 28,8 εκατ. ευρώ (–1,30% έναντι 29,2 εκατ. ευρώ το 2024), συντελώντας σε μικτό αποτέλεσμα από την εκμετάλλευση 5,4 εκατ. ευρώ, έναντι 5,5 εκατ. ευρώ ευρώ το 2023. Η μικτή κερδοφορία ως ποσοστό επί των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 15,86%, ελαφρώς χαμηλότερα από το 15,97% της προηγούμενης χρήσης. Στο επίπεδο των καθαρών κερδών μετά φόρων, η εταιρεία εμφάνισε οριακή αύξηση 0,83%, με το τελικό αποτέλεσμα στα 1.1 εκατ. ευρώ. Για το 2025 αναμένεται να κλείσει σχεδόν στα ίδια, με ελαφρά μειωμένη κερδοφορία λόγω της αύξησης των πρώτων υλών.
Στο στόχαστρο η μεσογειακή διατροφή
Καθώς η μεσογειακή διατροφή είναι σημαντικό brand στο εξωτερικό, η εταιρεία για το 2026 ετοιμάζει μια νέα σειρά οσπρίων βασισμένη στη μεσογειακή διατροφή, τόσο από βιολογικά όσο και από συμβατικά όσπρια, φασόλια και ρεβύθια. Η συγκεκριμένη σειρά, όπως τονίζει ο κ. Πέντζος, θα κυκλοφορήσει το 2026 καταρχήν στο εξωτερικό, σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κεντρική Ευρώπη, ενώ στη συνέχεια θα εξεταστεί αν ο κωδικός αυτός θα βρεθεί και στην ελληνική αγορά.
Παράλληλα, δρομολογούνται νέες συσκευασίες πλαστικού φιλικού στα μικροκύματα και για κατεψυγμένα προϊόντα, τα οποία επίσης θα κυκλοφορήσουν με νέα προϊόντα τους πρώτους μήνες του 2026.
Σε ποιες ξένες αγορές θα δοθεί έμφαση
Με δεδομένο ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στις εξαγωγές, οι αγορές στις οποίες θα εστιάσει στο 2026 είναι αγορές στις οποίες βρίσκεται ήδη, αλλά θέλει να στοχεύσει περισσότερο, κυκλοφορώντας νέα προϊόντα. Αυτές είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αγγλία, αλλά και η Ιαπωνία. Εν έτει 2025, η ΖΑΝΑΕ δίνει προϊόντά της σε 45 χώρες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αγρότες: Το Σάββατο 13/12 η κρίσιμη πανελλαδική διάσκεψη στη Νίκαια
- Αλλαγή κορυφής στην Coca Cola Co: Ο Henrique Braun νέος CEO
- Google και Bill Gates επενδύουν στην ενέργεια, μέσω της Fervo Energy
- Εξαγορά της τουρκικής Traçim Cement από ΤΙΤΑΝ έναντι 190 εκατ. δολαρίων
- ΗΠΑ – Ιαπωνία: Στρατιωτική επίδειξη ισχύος μετά τα γυμνάσια Κίνας – Ρωσίας
- O χρυσός υποχωρεί μετά την απόφαση της Fed να μειώσει τα επιτόκια
- Ομιλος ΑΒΑΞ: Αύξηση τζίρου 65% και επιστροφή σε υψηλή κερδοφορία στο εννεάμηνο 2025
- Θ.Τσακαρδάνος: Νέος εμπορικός διευθυντής στο νερό Θεόνη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








