Επιχειρήσεις

Ο CEO της Ford οδηγεί Xiaomi SU7 – «Η Κίνα είναι ο γορίλας των 700 κιλών» στα EV

Financialreport.gr

Ο Φάρλι επανέλαβε ότι η «κυριαρχία της Κίνας στα EV» οφείλεται σε καινοτομία με χαμηλό κόστος και γενναίες επιδοτήσεις. Παράλληλα αποκάλυψε ότι οδηγεί Xiaomi SU7, ενώ η Ford ετοιμάζει νέα, φθηνότερη πλατφόρμα ηλεκτρικών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλι, λέει πως δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου ανταγωνισμός μεταξύ των κινέζικων και των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά την κυριαρχία στα ηλεκτρικά οχήματα, μιλώντας στο podcast «Decoder» του The Verge. Μάλιστα ανέφερε πως «η πραγματικότητα είναι ότι στον ανταγωνισμό οι Κινέζοι είναι ο γορίλας των 700 κιλών στη βιομηχανία EV» και ότι «δεν υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός από Tesla, GM ή Ford» απέναντι σε αυτό που δείχνει η Κίνα. Ο Φάρλι σημείωσε ότι η κινεζική αγορά έχει περίπου 20 εκατ. πωλήσεις ετησίως, με κοντά στα 11 εκατ. να είναι EV ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά, τονίζοντας πως η τεχνολογική και κοστολογική υπεροχή των κινεζικών ομίλων είναι ξεκάθαρη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η Κίνα είναι επιτυχημένη για καλό λόγο: μεγάλη καινοτομία με πολύ χαμηλό κόστος». Επισήμανε ότι η χώρα επένδυσε έγκαιρα σε LFP μπαταρίες και ότι «εκατοντάδες» νέες μάρκες, από την BYD και την Geely έως την Nio και Xiaomi, στηρίζονται από τοπικές κυβερνήσεις με «μεγάλες επιδοτήσεις». Η εκτεταμένη κρατική στήριξη έχει υπολογιστεί από το Centre for Strategic & International Studies σε τουλάχιστον 230,9 δισ. δολάρια την περίοδο 2009–2023.

Ο Φάρλι δεν περιορίστηκε στη γενική εικόνα. Παραδέχθηκε ότι η «κυριαρχία της Κίνας στα EV» αποτυπώνεται και μέσα στα αυτοκίνητα, με «ανώτερη ενσωμάτωση ψηφιακής εμπειρίας» και λειτουργίες που «καθρεφτίζουν αυτόματα» τη ζωή του χρήστη, κάτι που είχε χαρακτηρίσει ήδη από τον Ιούνιο ως «το πιο ταπεινωτικό πράγμα που έχει δει» μετά από αλλεπάλληλες επισκέψεις στην Κίνα.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο επικεφαλής της Ford αποκάλυψε ότι οδηγεί το κινεζικό Xiaomi SU7, το οποίο η εταιρεία του πέταξε από τη Σαγκάη στο Σικάγο για δοκιμή, σημειώνοντας ότι δεν θέλει να το επιστρέψει. Η αναφορά αυτή είχε γίνει και σε προηγούμενη συνέντευξή του το 2024.

Η διαπίστωση ότι η «κυριαρχία της Κίνας στα EV» βασίζεται σε χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου, εργασία και κλίμακα δεν είναι μόνο της Ford. Ο RJ Scaringe, CEO της Rivian, ανέφερε πρόσφατα ότι δεν υπάρχει «μαγικό κόλπο» στην αποσυναρμολόγηση των κινεζικών EV, αλλά ένα αθροιστικό πλεονέκτημα κόστους και βιομηχανικής πολιτικής, προειδοποιώντας για τη δυναμική των εισαγωγών.

Για τη Ford, ο Φάρλι περιέγραψε μία στροφή στρατηγικής με στόχο ένα προσιτό ηλεκτρικό όχημα στα 30.000 δολάρια πάνω στην νέα πλατφόρμα Ford Universal EV Platform που δρομολογείται για το 2027. Εξήγησε ότι το εγχείρημα απαιτεί ριζική απλοποίηση σχεδιασμού και ανεξαρτησία από legacy συστήματα, ώστε να μειωθεί το κόστος και να υπάρξει βιώσιμη κερδοφορία σε αντιπαράθεση με κάθετα ολοκληρωμένους ανταγωνιστές όπως η BYD. Παράλληλα, έθιξε την επιβάρυνση από δασμούς στις εισαγόμενες εισροές.

Οι τοποθετήσεις Φάρλι ευθυγραμμίζονται με την πραγματικότητα μιας αγοράς όπου η Κίνα διαθέτει τεχνολογικό προβάδισμα, χαμηλότερα κόστη και αποδεδειγμένη παραγωγική κλίμακα. Για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, το στοίχημα είναι αν μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα χωρίς να στηρίζονται στις επιδοτήσεις του καταναλωτή, επενδύοντας σε αποδοτικότερες αρχιτεκτονικές, λογισμικό και πιο «ελαφριές» πλατφόρμες. Μένει να φανεί αν οι κινήσεις μέχρι το 2027 θα αρκούν για να κλείσει μέρος του χάσματος που περιγράφει ως «γορίλα 700 κιλών».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu