Η αλλαγή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία προετοιμαζόταν να παρουσιάσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο
Η αυτοκινητοβιομηχανία Renault επέλεξε έναν χαμηλού προφίλ manager από το εσωτερικό της για να καθοδηγήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού. Πρόκειται για τον Francois Provost ο οποίος αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος μετά την αποχώρηση του πρώην επικεφαλής Luca de Meo, για να ενταχθεί στον όμιλο πολυτελών προϊόντων Kering.
Η αλλαγή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για τη Renault, η οποία προετοιμαζόταν να παρουσιάσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο. Λιγότερο γνωστός εκτός ομίλου, ο Provost, 57 ετών, είχε ηγηθεί του προηγούμενου σχεδίου μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, που παρουσιάστηκε το 2022 από τον De Meo, και ως διευθυντής συνεργασιών συμμετείχε ενεργά στην εφαρμογή του οράματος του πρώην διευθύνοντος συμβούλου για μια προσέγγιση με χαμηλό ενεργητικό, για να ανταγωνιστεί πολύ μεγαλύτερους ανταγωνιστές, όπως η Stellantis.
«Χάρη στην εμπειρία και τη γνώση του για την εταιρεία, θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την εφαρμογή του στρατηγικού μας σχεδίου, να οριστικοποιήσουμε τους όρους του επόμενου και να διασφαλίσουμε την επιτυχή εκτέλεσή του», δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard σε ανακοίνωσή του.
Η Renault τα έχει πάει καλύτερα από αρκετούς ανταγωνιστές της τον τελευταίο χρόνο, χάρη στην εστίαση στην Ευρώπη, η οποία την προστατεύει σε μεγάλο βαθμό από την εμπορική αναταραχή που προκαλείται από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Ωστόσο, η εξάρτησή της από την Ευρώπη την καθιστά πιο ευάλωτη στην υποτονική ανάπτυξη της περιοχής και οι χαμηλότεροι από τους αναμενόμενους όγκοι πωλήσεων τον Ιούνιο την οδήγησαν να μειώσει την πρόβλεψη περιθωρίου κέρδους για ολόκληρο το έτος, και να εντείνει τα μέτρα μείωσης του κόστους.
Το νέο στρατηγικό σχέδιο, που ονομάστηκε «Futurama», από τον De Meo, στοχεύει στη συνέχιση του εκσυγχρονισμού της γκάμας οχημάτων του ομίλου και στην οικοδόμηση συνεργασιών, για να βοηθήσει τη Renault να διατηρήσει την πρωτοπορία της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το γεγονός ότι είναι μικρότερη από πολλούς ανταγωνιστές, όπως η Volkswagen, η Tesla και η BYD.
Λιγότερο ειδικός σε προϊόντα από τον De Meo, η εμπειρία του Provost στο εξωτερικό και η κατανόηση της στρατηγικής της εταιρείας πιθανότατα κέρδισαν το διοικητικό συμβούλιο, δήλωσε ο Michael Foundoukidis, αναλυτής της Oddo-BHF.
Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στη Renault, ο Provost συνεργάστηκε επίσης με τον De Meo για τη δημιουργία της μονάδας ηλεκτρικών οχημάτων Ampere και προσέλκυσε επενδυτές στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης και των υβριδικών συστημάτων κίνησης.
Έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία και επέκταση των συμφωνιών συνεργασίας της Renault, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας της στη Νότια Κορέα με την κινεζική Geely και στην αναδιαμόρφωση της συμμαχίας της Renault με τη Nissan, δήλωσε η αναλύτρια της Morningstar, Rella Suskin.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- «Λογιστικό τέρας» ο ισολογισμός της Νέας Δημοκρατίας: Ετήσιο έλλειμμα €52,7 εκατ., χρωστά «μόνο» €531 εκατ. σε τράπεζες
- Μπάνσελ (CEO Moderna): «Έως το τέλος του έτους θα είμαστε λιγότεροι από 5.000 εργαζόμενοι»
- Ευρωπαϊκές αγορές: Δασμοί και εταιρικά αποτελέσματα έριξαν όλους τους δείκτες
- Lamda Development: Placement για το 6,74%
- Orilina Properties: Νέα CEO η Αγγελική Τούζιου, μεταγραφή από την Lamda
- Jumbo: Ακυρώνει 1,69 εκατ. ίδιες μετοχές
- Μύλοι Κεπένου: Αίτημα στην Επ. Κεφαλαιαγοράς για squeeze out από την ΓΙ.ΕΛ.ΔΗ Συμμετοχών
- MIG: Οριακές ζημιές 60.000 ευρώ στο α’ εξάμηνο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις