Διεθνή

Οι 5 σημαντικές τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2026

Financialreport.gr

Ο αντι-τουριστικός και οι διακοπές «αποτοξίνωσης», τα νοσταλγικά ταξίδια και η Τεχνητή Νοημοσύνη στις υπηρεσίες ξενοδοχείων

Το ταξίδι δεν αφορά πλέον μόνο τον προορισμό – ή ακόμα και το ταξίδι. Αφορά την εμπειρία που αποκομίζεις. Από το τέλος της πανδημίας Covid, τα ταξίδια που βασίζονται στην εμπειρία συνεχίζουν να εξελίσσονται, μετατοπίζοντας την προσοχή τους από τον έλεγχο αξιοθέατων σε πιο ουσιαστικά ταξίδια που βοηθούν τους ταξιδιώτες να συνδεθούν με τους ανθρώπους και τα μέρη που επισκέπτονται.

Το CNBC ανέλυσε 25 ταξιδιωτικές αναφορές στο τέλος του έτους και εντόπισε τις πέντε μεγαλύτερες τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τη χρονιά που έρχεται.

1. Ο αντι-τουριστικός

Για να γνωρίσουν καλύτερα την τοπική κουλτούρα, να αποφύγουν τον υπερτουρισμό και ενδεχομένως να εξοικονομήσουν μερικά χρήματα, οι ταξιδιώτες αποφεύγουν όλο και περισσότερο τις περιόδους αιχμής και τους προορισμούς με μεγάλη επισκεψιμότητα.

Το σαράντα πέντε τοις εκατό των συμβούλων του ταξιδιωτικού γραφείου Virtuoso λένε ότι οι πελάτες τους προσαρμόζουν τα σχέδιά τους λόγω της κλιματικής αλλαγής. Από αυτούς τους συμβούλους, το 76% αναφέρει αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια κατά την περίοδο αιχμής ή εκτός αιχμής, ενώ το 75% λέει ότι οι πελάτες προτιμούν προορισμούς με ήπιο καιρό, σύμφωνα με την «Έκθεση Luxe» του 2026 της εταιρείας.

Η έκθεση , που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο, έδειξε επίσης τους κορυφαίους τρόπους με τους οποίους οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να ταξιδεύουν με βιώσιμο τρόπο, μειώνοντας την πίεση στις τοπικές κοινότητες και διατηρώντας αυθεντικές εμπειρίες.

Αυτή η μετατόπιση τροφοδοτεί την άνοδο των λεγόμενων «δευτερευόντων πόλεων», οι οποίες βρίσκονται έξω από μεγάλα τουριστικά κέντρα και προσφέρουν πιο καθηλωτικές εμπειρίες.

Η διαδικτυακή ταξιδιωτική πλατφόρμα Agoda διαπίστωσε ότι οι αναζητήσεις καταλυμάτων σε δευτερεύοντες προορισμούς της Ασίας αυξάνονται κατά 15% ταχύτερα από ό,τι σε παραδοσιακούς τουριστικούς κόμβους.

Η Έκθεση Προοπτικών Ταξιδιών για το 2026 έδειξε επίσης ότι οι κυβερνήσεις το συνειδητοποιούν. Για παράδειγμα, η Ινδονησία έθεσε σε εφαρμογή τη στρατηγική της «Τουρισμός 5.0», η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη πέντε δευτερευόντων προορισμών «υπερπροτεραιότητας» που έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν τον τουρισμό πέρα ​​από το Μπαλί.

Η Ιαπωνία, επίσης, στρέφεται σε περιφερειακές εκστρατείες για να απομακρύνει τους επισκέπτες από το Τόκιο και άλλα μεγάλα κέντρα πόλεων.

2. Διακοπές «αποτοξίνωσης»

Παραδοσιακά, τα ταξίδια all-inclusive αφορούσαν την αποτελεσματικότητα, με τους ταξιδιώτες να σχεδιάζουν τα δρομολόγιά τους για να μεγιστοποιήσουν τον χρόνο των διακοπών τους.

Αλλά σήμερα, οι ταξιδιώτες είναι ψυχικά εξαντλημένοι πριν ξεκινήσουν ένα ταξίδι και αναθέτουν όλο και περισσότερο τον προγραμματισμό σε πρακτορεία ή ακόμα και σε ξενοδοχεία που προσφέρουν πακέτα all-inclusive, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση ταξιδιών της Lemongrass Marketing.

Ουσιαστικά, «οι ταξιδιώτες θέλουν κάποιον που εμπιστεύονται να κάνει καλές επιλογές για αυτούς, ώστε να μπορούν να απενεργοποιηθούν σωστά», δήλωσε η Tara Schwenk, ανώτερη διευθύντρια ψηφιακής στρατηγικής στην Lemongrass Marketing, σε απάντηση μέσω email σε ερωτήματα του CNBC.

«Καθώς η γνωστική υπερφόρτωση γίνεται καθοριστικό χαρακτηριστικό της σύγχρονης ζωής, τα ταξίδια χωρίς να λαμβάνονται αποφάσεις δεν αποτελούν πλέον ένα εξειδικευμένο πρόσθετο ευεξίας, αλλά μια βασική προσδοκία, ιδιαίτερα μεταξύ των ταξιδιωτών με περιορισμένο χρόνο και υψηλό στρες», πρόσθεσε ο Schwenk.

Η τάση αυτή έχει αναδιαμορφώσει τα πολυτελή ταξίδια, αντικαθιστώντας τις ατελείωτες επιλογές με επιμελημένες επιλογές, δήλωσε η εταιρεία πολυτελών ταξιδιών HunterMoss.

Αυτό επιτρέπει στους ταξιδιώτες υπερπολυτελών προορισμών «να μην σκέφτονται επιπλέον κόστη ή σχεδιασμό logistics κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους», δήλωσε η Julie Hunter, διευθύντρια και διευθύνουσα σύμβουλος της HunterMoss.

3. Η ευεξία ξεπερνά τα σπα

Μια άλλη τάση που επεκτείνεται είναι τα ταξίδια ευεξίας, τα οποία έχουν εξελιχθεί από πακέτα σπα σε προγράμματα μακροζωίας που υποστηρίζονται από την επιστήμη και σε ταξίδια με επίκεντρο την ψυχική υγεία.

Οι προσφορές περιλαμβάνουν προγράμματα Αγιουρβέδα στην Ινδία, αποδράσεις γιόγκα και σερφ στην Κόστα Ρίκα και σιωπηλά καταφύγια στον Καναδά.

Πολλοί ταξιδιώτες θεωρούν τα ταξίδια ευεξίας ως μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην υγεία, σύμφωνα με την έκθεση του Virtuoso .

Η ελκυστικότητα αυτών των ταξιδιών υπερβαίνει τα όρια της κοινωνικής τάξης, από οικονομικά ταξίδια στη φύση μέχρι μια τάση «υγιών και πλούσιων». Είναι επίσης δημοφιλή σε μοναχικούς ταξιδιώτες και ζευγάρια, καθώς και σε μεγαλύτερους και νεότερους ταξιδιώτες, προσθέτει η έκθεση.

Τα δύο τρίτα των Αμερικανών ταξιδιωτών κάτω των 35 ετών δηλώνουν ότι προτιμούν ενεργά ταξίδια που περιλαμβάνουν πεζοπορία, ράφτινγκ και ποδηλασία, και πάνω από το 50% πιστεύει στη διατήρηση μιας ρουτίνας ευεξίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, σύμφωνα με ξεχωριστή έκθεση του ταξιδιωτικού πράκτορα Contiki .

4. Νοσταλγικά ταξίδια

Οι νεότεροι ταξιδιώτες αναζητούν διακοπές που τους ταξιδεύουν στο πέρασμά τους από τις αναμνήσεις.

Σχεδόν 8 στους 10 Αμερικανούς κάτω των 35 ετών δηλώνουν ότι είτε έχουν είτε θέλουν να αναδημιουργήσουν ένα ταξίδι της παιδικής τους ηλικίας, σύμφωνα με την έκθεση του Contiki.

Ταυτόχρονα, οι νέοι συνταξιούχοι – μια ομάδα που αρχίζει να περιλαμβάνει τα παλαιότερα μέλη της Γενιάς Χ – αγκαλιάζουν τη νεοαποκτηθείσα ελευθερία τους μέσω ταξιδιών «χρυσού έτους κενού», σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων The Future Laboratory.

Χωρίς αφεντικά να αναφέρουν και χωρίς παιδιά, κάνουν μεγάλα ταξίδια, τόσο δια ξηράς όσο και με κρουαζιερόπλοιο, που είναι πιο περιπετειώδη από τα ταξίδια των συνταξιούχων του παρελθόντος, αναφέρει η έκθεσή τους «Future Forecast 2026».

Η έκθεση πρόσθεσε ότι σχεδόν το 25% των συνταξιούχων έχουν ταξιδέψει για ένα χρόνο ή θα το εξέταζαν, επικαλούμενη έρευνα από τον βρετανικό φορέα διαχείρισης χωριών συνταξιοδότησης Inspired Villages.

5. Τεχνητή Νοημοσύνη στις υπηρεσίες ξενοδοχείων

Ενώ όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να κάνουν κρατήσεις ταξιδιών, τα ξενοδοχεία τη χρησιμοποιούν επίσης για να κατανοήσουν καλύτερα τους επισκέπτες τους.

Η επόμενη χρονιά αναμένεται να σηματοδοτήσει μια σημαντική στροφή στα ξενοδοχεία, τα οποία θα μεταβούν από την αντίδραση στα αιτήματα των επισκεπτών στην πρόβλεψη των επιθυμιών τους – χρησιμοποιώντας προγνωστική νοημοσύνη για την εξατομίκευση των διαμονών πριν από την άφιξη των επισκεπτών, σύμφωνα με την έκθεση της Oracle Hospitality.

Ορισμένα ξενοδοχεία επιτρέπουν ήδη στους επισκέπτες να εξατομικεύουν κάθε λεπτομέρεια του δωματίου τους, όπως η προσθήκη ενός μηχανήματος Pilates reformer και στόριων συσκότισης ή η επιλογή ενός δωματίου που βρίσκεται πιο κοντά στον μπουφέ πρωινού, σύμφωνα με ξεχωριστή έκθεση της εταιρείας ταξιδιωτικής τεχνολογίας Amadeus.

«Καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη επιταχύνεται, η εξατομίκευση δεν θα είναι πλέον κάτι ευχάριστο, αλλά το προεπιλεγμένο λειτουργικό σύστημα επιλογής», πρόσθεσε η έκθεση της Amadeus.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu