Τεχνολογία

Οι εταιρείες επιστρατεύουν την τεχνητή νοημοσύνη για να αντιμετωπίσουν τους δασμούς Τραμπ

Financialreport.gr

Προκειμένου να αναλύσουν πώς επηρεάζονται οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού των πελατών τους από τους αμοιβαίους δασμούς του Αμερικανού προέδρου

Οι επιχειρήσεις στρέφονται σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να τις βοηθήσουν να διαχειριστούν τις πραγματικές αναταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο.

Αρκετές εταιρείες τεχνολογίας δήλωσαν στο  CNBC ότι αναπτύσσουν την αναδυόμενη τεχνολογία για να απεικονίσουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού των επιχειρήσεων – από τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση προϊόντων έως την προέλευση αυτών των αγαθών – και να κατανοήσουν πώς επηρεάζονται από τους αμοιβαίους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ .

Την περασμένη εβδομάδα, η Salesforce δήλωσε ότι είχε αναπτύξει έναν νέο ειδικό στις εισαγωγές παράγοντα τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να «επεξεργάζεται άμεσα αλλαγές για όλες τις 20.000 κατηγορίες προϊόντων στο τελωνειακό σύστημα των ΗΠΑ και στη συνέχεια να λαμβάνει μέτρα επ′ αυτών» όπως απαιτείται, για να βοηθήσει στην πλοήγηση στις αλλαγές στα δασμολογικά συστήματα.

Οι μηχανικοί του αμερικανικού γίγαντα λογισμικού χρησιμοποίησαν το Εναρμονισμένο Πρόγραμμα Δασμών, ένα έγγραφο 4.400 σελίδων με δασμούς σε αγαθά που εισάγονται στις ΗΠΑ, για να ενημερώσουν τις απαντήσεις που παρήγαγε ο πράκτορας.

«Ο τεράστιος ρυθμός και η πολυπλοκότητα των παγκόσμιων αλλαγών στα τιμολόγια καθιστούν σχεδόν αδύνατο για τις περισσότερες επιχειρήσεις να συμβαδίζουν χειροκίνητα», δήλωσε στο CNBC ο Eric Loeb, εκτελεστικός αντιπρόεδρος κυβερνητικών υποθέσεων στην Salesforce. «Στο παρελθόν, οι εταιρείες μπορεί να βασίζονταν σε μικρές ομάδες εσωτερικών εμπειρογνωμόνων για να συμβαδίζουν».

Οι εταιρείες λένε ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τους επιτρέπουν να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τις προσαρμογές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού τους πολύ πιο γρήγορα.

Ο Άντριου Μπελ, επικεφαλής προϊόντων της εταιρείας λογισμικού διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας Kinaxis, δήλωσε ότι οι κατασκευαστές και οι διανομείς που επιθυμούν να ενημερώσουν την αντίδρασή τους στους δασμούς χρησιμοποιούν την τεχνολογία μηχανικής μάθησης της εταιρείας του για να αξιολογήσουν τα προϊόντα τους και τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτά, καθώς και εξωτερικά σήματα όπως άρθρα ειδήσεων και μακροοικονομικά δεδομένα.

«Με αυτές τις πληροφορίες, μπορούμε να αρχίσουμε να κάνουμε μερικές από αυτές τις προσομοιώσεις, εδώ είναι ένα συγκεκριμένο εξάρτημα που βρίσκεται στο υλικό κατασκευής σας και έχει σημαντικό φόρο. Αν στραφείτε στη χρήση αυτού του άλλου εξαρτήματος, ποιος θα ήταν ο συνολικός αντίκτυπος;» δήλωσε ο Bell στο CNBC.

«Η στιγμή της τεχνητής νοημοσύνης να λάμψει»
Η λίστα δασμών του Τραμπ — η οποία καλύπτει δεκάδες χώρες — έχει αναγκάσει τις εταιρείες να επανεξετάσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και την τιμολόγησή τους, όπως η Walmart.
και η Νίκη
ήδη αυξάνουν τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα . Οι ΗΠΑ εισήγαγαν αγαθά αξίας περίπου 3,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, σύμφωνα με στοιχεία απογραφής .

Η αβεβαιότητα από τα αμερικανικά δασμολογικά μέτρα «πιθανώς παρουσιάζει την κατάλληλη στιγμή για την Τεχνητή Νοημοσύνη να λάμψει», δήλωσε ο Ζακ Κας, φουτουριστής και πρώην επικεφαλής της στρατηγικής «go-to-market» της OpenAI, στη Σίλβια Αμάρο του CNBC στο Φόρουμ Ambrosetti στην Ιταλία τον περασμένο μήνα.

«Αν αναρωτιέστε πόσο δύσκολα θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα χωρίς την Τεχνητή Νοημοσύνη σε σχέση με τον αυτοματισμό και τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου δεν μπορείς απλώς να προσλάβεις μια ομάδα ανθρώπων από τη μια μέρα στην άλλη, η Τεχνητή Νοημοσύνη παρουσιάζει αυτήν την εναλλακτική πρόταση», πρόσθεσε.

Η Nagendra Bandaru, διευθύνουσα εταίρος και επικεφαλής τεχνολογικών υπηρεσιών στον ινδικό γίγαντα πληροφορικής Wipro, δήλωσε ότι οι πελάτες χρησιμοποιούν τις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας «για να αλλάξουν τις στρατηγικές των προμηθευτών, να προσαρμόσουν τις εμπορικές οδούς και να διαχειριστούν δυναμικά την έκθεση σε δασμούς καθώς εξελίσσονται τα πολιτικά τοπία».

Η Wipro αναφέρει ότι χρησιμοποιεί μια σειρά συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης — τόσο ιδιόκτητα όσο και παρεχόμενα από τρίτους — από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα έως παραδοσιακές τεχνικές μηχανικής μάθησης και υπολογιστικής όρασης για την επιθεώρηση φυσικών περιουσιακών στοιχείων κατά τη διασυνοριακή μεταφορά.

«Δεν είναι μια ασημένια σφαίρα»

Ενώ προτίμησε να διατηρήσει εμπιστευτικά τα ονόματα των εταιρειών, η Wipro δήλωσε ότι οι εταιρείες που χρησιμοποιούν τα προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης της για να διαχειριστούν τους δασμούς του Τραμπ κυμαίνονται από έναν κατασκευαστή ηλεκτρονικών ειδών Fortune 500 με εργοστάσια στην Ασία έως έναν προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων που εξάγει στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ένας ισχυρός παράγοντας που επιτρέπει την ανάπτυξη — αλλά όχι μια πανάκεια», δήλωσε ο Bandaru στο CNBC. «Δεν αντικαθιστά τη στρατηγική εμπορικής πολιτικής, την ενισχύει μετατρέποντας το παγκόσμιο εμπόριο από μια αντιδραστική πρόκληση σε ένα προληπτικό, βασισμένο σε δεδομένα πλεονέκτημα».

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελούσε ήδη βασική επενδυτική προτεραιότητα για τις παγκόσμιες εταιρείες πριν από τις σαρωτικές ανακοινώσεις δασμών του Τραμπ τον Απρίλιο. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των επιχειρηματικών ηγετών κατέταξαν την Τεχνητή Νοημοσύνη και την γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη στις τρεις κορυφαίες τεχνολογίες για επενδύσεις το 2025, σύμφωνα με έκθεση της Capgemini που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο.

«Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τους δασμούς και την επακόλουθη αβεβαιότητα. Ωστόσο, η επιτυχία οποιασδήποτε λύσης Τεχνητής Νοημοσύνης θα εξαρτηθεί από την ποιότητα των δεδομένων στα οποία έχει πρόσβαση», δήλωσε στο CNBC ο Ajay Agarwal, συνεργάτης της Bain Capital Ventures.

Ο επενδυτής επιχειρηματικών κεφαλαίων δήλωσε ότι μία από τις εταιρείες του χαρτοφυλακίου του, η FourKites, χρησιμοποιεί δεδομένα δικτύου εφοδιαστικής αλυσίδας με τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τις εταιρείες να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της προσαρμογής των προμηθευτών λόγω των δασμών στην εφοδιαστική.

«Συνεργάζονται με μια σειρά από εταιρείες του Fortune 500 για να αξιοποιήσουν τους αντιπροσώπους τους για εμπορευματικές μεταφορές και θαλάσσιες μεταφορές, ώστε να παρέχουν αυτό το επίπεδο ορατότητας και πληροφοριών», δήλωσε ο Agarwal.

«Η αλλαγή προμηθευτών μπορεί να μειώσει το κόστος των τιμολογίων, αλλά μπορεί να αυξήσει τους χρόνους παράδοσης και το κόστος μεταφοράς», πρόσθεσε. «Επιπλέον, η αστάθεια των τιμολογίων έχει επηρεάσει σοβαρά τις τιμές και τη διαθέσιμη χωρητικότητα τόσο στα ωκεάνια όσο και στα εγχώρια δίκτυα εμπορευματικών μεταφορών».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu