H διαδικασία χορήγησης της μείωσης του ΕΝΦΙΑ για τις κατοικίες φυσικών προσώπων, που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές, καθορίστηκε με Κοινή Απόφαση (Α. 1014/2024)
Ειδικότερα, για το έτος 2024 και εφεξής, για τις κατοικίες φυσικών προσώπων που κατά το προηγούμενο έτος έχουν ασφαλιστεί και για τους τρεις κινδύνους, δηλ. σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα προβλέπεται:
- μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10%, εφόσον είναι ασφαλισμένες για όλο το προηγούμενο έτος.
- αναλογική μείωση του ΕΝΦΙΑ σε περίπτωση που είναι ασφαλισμένες για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους, με ελάχιστη διάρκεια ασφάλισης τριών μηνών.Η μείωση του ΕΝΦΙΑ χορηγείται μέσω υποβολής αίτησης σε ειδική εφαρμογή στην πλατφόρμα myPROPERTY της ΑΑΔΕ, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία αύριο, 2/2/2024. Με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή χορηγείται κεντρικά η μείωση του ΕΝΦΙΑ, καθώς τα στοιχεία των ασφαλισμένων κατοικιών που δηλώνουν οι φορολογούμενοι διασταυρώνονται με τα δεδομένα που έχουν παράσχει στην ΑΑΔΕ οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις.
Η χορήγηση του μειωμένου ΕΝΦΙΑ 2024 περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Οι πολίτες, έως τις 22 Φεβρουαρίου 2024, υποβάλλουν αίτηση, επιλέγοντας τον/τους ΑΤΑΚ ασφαλισμένης κατοικίας, τον/τους οποίο/ους συσχετίζουν με τα διαθέσιμα στοιχεία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις επιβεβαιώνουν, έως τις 11 Μαρτίου 2024, την αντιστοίχιση της ασφαλισμένης κατοικίας με τον αριθμό ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
Χορηγείται η μείωση του ΕΝΦΙΑ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις, με την πρώτη κεντρική εκκαθάρισή του.
Επισημαίνεται ότι:
Η αξία ανακατασκευής της κατοικίας, που ασφαλίζεται με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, ορίζεται σε 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Ωστόσο, ειδικά για τον ΕΝΦΙΑ 2024, η αξία αυτή ορίζεται σε 900 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, αυξάνοντας τις κατοικίες που δύνανται να ενταχθούν στη μείωση του ΕΝΦΙΑ.
Η υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) για το έτος 2024 σχετικά με ασφαλισμένες κατοικίες που αποκτήθηκαν εντός του έτους 2023 αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης για τη μείωση ΕΝΦΙΑ μέσω της εφαρμογής.
Συνεπώς, πολίτες που τυχόν δεν θα δουν στην εφαρμογή ακίνητα που απέκτησαν το 2023, πρέπει να ελέγξουν εάν υποβλήθηκε γι’ αυτά δήλωση Ε9 και να υποβάλουν τη δήλωση αυτή πριν εισέλθουν εκ νέου στην εφαρμογή.
Στις περιπτώσεις ασφάλισης για λογαριασμό τρίτου ή ιδίου και για λογαριασμό τρίτου, το πρόσωπο που έχει συνάψει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο πρέπει να συμπληρώσει στην εφαρμογή τους ΑΦΜ των προσώπων που έχουν δικαίωμα στο ακίνητο, προκειμένου η ΑΑΔΕ να τα ενημερώσει με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να υποβάλουν κι εκείνα αίτηση έως τις 22/02/2024.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Η οικογένεια Σκλαβενίτη αποκτά το 49% του «Φρεσκούλη» (Eurocatering)
- Υεμένη: Οι Χούθι κτύπησαν το αεροδρόμιο του Άντεν ενώ προσγειωνόταν αεροπλάνο
- Δωρεά 300.000 ευρώ από τη HELLENiQ PETROLEUM για εναέρια επιτήρηση δασών
- Γερμανικό μπλόκο στην εξαγορά της εταιρείας logistics Zippel από την Cosco
- Θεοδωρόπουλος: «Η βιομηχανία έχει φύγει και θα φύγει ακόμη περισσότερο» από την Αθήνα
- Δικηγόρος του Φίλιππου Καμπούρη: «Δεν είναι απάτη, είναι οφειλή στον ΕΦΚΑ»
- “Επιτάχυνε την παρακμή του Ισραήλ η 7η Οκτωβρίου 2023” διακηρύσσει το Ιράν
- Επένδυση της Toshiba στις Φιλιππίνες για τον διπλασιασμό της παραγωγής σκληρών δίσκων
προτεινόμενη πηγή στην Google
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








