Τι καταγράφει το Report της Convert Group - Πάνω από 300 εκατ. ευρώ δαπάνησαν οι καταναλωτές το 2023 - Σε ποια προϊόντα σημειώθηκαν οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις
Συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να δαπανούν online το 2023 306 εκατ. ευρώ, δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022. Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market & Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.
Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το διακαναλικό εμπόριο προϊόντων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, η οποία δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές.
Όσον αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023 όπως αυτή της βουτύρου και μαργαρίνης με 8% φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.
Μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 ευρώ σε 100 ευρώ. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών, και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.
Παρατηρήθηκε επίσης αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.
Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των super market είναι κλειστά.
To ετήσιο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Super Μarket δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports-ebooks.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΤτΕ: Ταμειακό πλεόνασμα 1,32 δισ. ευρώ το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025
- Citi: “Βουτιά” 25% ο χρυσός το 2026, μέχρι και τα 2.500 δολάρια
- ΤτΕ: Αυξήθηκε κατά 3,5 δισ. ευρώ η αξία των δανείων που κατέχουν οι servicers το α΄τρίμηνο
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Βαρύ πρόστιμο σχεδόν 400 εκατ. ευρώ από Κομισιόν στην Ελλάδα για παράνομες επιδοτήσεις
- Μέση Ανατολή: Η Κίνα κατηγορεί τον Τραμπ ότι “ρίχνει λάδι στη φωτιά”
- Εθνική: Ανθεκτικές οι ελληνικές ΜμΕ στην διεθνή αβεβαιότητα – Αύξηση 4% στις πωλήσεις το 2025
- ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 2,6% των επισκεπτών στα μουσεία το Φεβρουάριο
- Πτωτικά κινείται το Χρηματιστήριο Αθηνών
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις