Νέο πρόγραμμα περιήγησης με δυνατότητες αναζήτησης που βασίζονται στην ΑΙ
Η Perplexity AI που υποστηρίζεται από τη Nvidia, λάνσαρε το Comet, ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης με δυνατότητες αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η εταιρεία στοχεύει να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Google Chrome στην παγκόσμια αγορά των browsers. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την είσοδο της Perplexity AI στην ανταγωνιστική αγορά των browsers, με στόχο να αντικαταστήσει την παραδοσιακή πλοήγηση με “agentic AI” που μπορεί να σκέφτεται, να ενεργεί και να αποφασίζει για λογαριασμό των χρηστών.
Σύμφωνα με στοιχεία της StatCounter, ο Google Chrome κατείχε μερίδιο 68% της παγκόσμιας αγοράς των browsers τον Ιούνιο, εδραιώνοντας τη θέση του ως το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο, πολύ μπροστά από το Safari, το Microsoft Edge και το Firefox.
Το Comet επιτρέπει στους χρήστες να υποβάλλουν ερωτήσεις, να εκτελούν εργασίες και να διεξάγουν έρευνα σε ένα ενιαίο περιβάλλον. O browser ενσωματώνει έναν βοηθό που μπορεί να συγκρίνει προϊόντα, να συνοψίζει περιεχόμενο, να κλείνει συναντήσεις και να μετατρέπει πολύπλοκες ροές εργασίας σε απλές εμπειρίες μέσω συνομιλιών.
Comet is here.
A web browser built for today’s internet.pic.twitter.com/cFPeghl2YM
— Perplexity (@perplexity_ai) July 9, 2025
Προς το παρόν, το Comet είναι διαθέσιμο σε συνδρομητές που πληρώνουν 200 δολάρια μηνιαίως για το Perplexity Max, με ευρύτερη πρόσβαση να αναμένεται μέσω προσκλήσεων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες από τρεις πηγές που μίλησαν στο Reuters, η OpenAI ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το δικό της browser με τεχνητή νοημοσύνη τις επόμενες εβδομάδες, το οποίο επίσης θα αμφισβητήσει την κυριαρχία του Google Chrome.
Το πρόγραμμα περιήγησης της OpenAI στοχεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές περιηγούνται στο διαδίκτυο. Είναι σχεδιασμένο να διατηρεί ορισμένες αλληλεπιδράσεις των χρηστών εντός μιας εγγενούς διεπαφής συνομιλίας τύπου ChatGPT, αντί οι χρήστες να κάνουν κλικ σε ιστοσελίδες.
Αν υιοθετηθεί από τους 500 εκατομμύρια εβδομαδιαίους ενεργούς χρήστες του ChatGPT, το πρόγραμμα περιήγησης της OpenAI θα μπορούσε να ασκήσει πίεση σε ένα βασικό συστατικό της επιχείρησης διαφημίσεων της Google. Το Chrome αποτελεί σημαντικό πυλώνα της διαφημιστικής επιχείρησης της Alphabet, η οποία αποτελεί σχεδόν τα τρία τέταρτα των εσόδων της.
Τα προγράμματα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη φαίνεται να αποτελούν μια αναδυόμενη τάση, καθώς εκτός από την Perplexity και την OpenAI, και άλλες startups όπως η The Browser Company και η Brave έχουν κυκλοφορήσει παρόμοιες εφαρμογές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τράπεζα Κύπρου: Στο 6,02% το ποσοστό της Wellington
- Στις 12 Σεπτεμβρίου η δίκη του διευθυντή καρδιοχειρουργικής του Ιπποκράτειου για το «φακελάκι»
- Θεσσαλονίκη: Φωτιά στο “Ιπποκράτειο” Νοσοκομείο – Τέθηκε υπό πλήρη έλεγχο
- Πιερρακάκης: Από 3,9 δισ. ευρώ πάταξη της φοροδιαφυγής την τελευταία 2ετία βγήκε το κοινωνικό μέρισμα
- Ισραήλ: “Kακό μήνυμα” η πρόταση φον ντερ Λάιεν για επιβολή κυρώσεων
- Καλλιμάνης: Νέος managing director ο Χρήστος Κατσίχτης, προερχόμενος από τη Melissa
- ΕΣΠΑ: Παράταση στις αιτήσεις στις δράσεις “Κλειδί Προόδου” και “Αφετηρία Καινοτομίας και Εξωστρέφειας”
- Στάρμερ: “Εξαιρετικά ριψοκίνδυνη” η ρωσική παραβίαση του πολωνικού εναέριου χώρου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις