Επιχειρήσεις

Ποιο γλυκό τοπόσημο της Αθήνας επιστρέφει σύντομα μετά από 8 χρόνια: Νέα επιχείρηση, νέοι στόχοι

Financialreport.gr

Η επιχείρηση έκλεισε εν μέσω οικονομικής κρίσης, το 2017

Ήταν το 2017 όταν η οικογένεια Φύλλα αποφάσισε να διακόψει τη λειτουργία του επί 91 έτους καταστήματος ‘’Λουκουμάδες Αιγαίον’’, το οποίο είχε ανοίξει το 1926 ο Γιώργος Φύλλας, με καταγωγή από τη Χίο, επί της Πανεπιστημίου 46: Ένα υπόγειο το οποίο ήταν σημείο συνάντησης για τους απανταχού ‘’γλυκατζήδες’’ όχι μόνο του κέντρου της Αθήνας, αλλά και όλη της πρωτεύουσας επί δεκαετίες και κατάφερε να επιβιώσει μάλιστα ακόμα και των χρόνων της Γερμανικής κατοχής τη δεκαετία του 1940.

Και αν ο πόλεμος δεν την έκλεισε, η οικονομική ύφεση τη λύγισε: Εν μέσω οικονομικής κρίσης, τότε με μια λιτή ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του καταστήματος αναφέρονταν από την οικογένεια Φύλλα τα εξής: «Σχεδόν αιώνας πέρασε! Το ”Αιγαίον” κλείνει εδώ έναν κύκλο! Αισιοδοξούμε να γλυκάνουμε και πάλι τους πελάτες μας σε νέες συνθήκες στο προσεχές μέλλον», χωρίς να αναφέρεται κάτι περισσότερο για τους λόγους εκείνους που οδήγησαν στο κλείσιμο.

Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες η επιχείρηση είχε κλείσει λόγω οικονομικής κρίσης και μειωμένης καταναλωτικής κίνησης τα χρόνια από το 2013 μέχρι το 2017, ενώ κατά πληροφορίες από τη διοίκηση ήταν πολύ μεγάλο και το ενοίκιο το οποίο οφείλονταν κάθε μήνα για το κατάστημα της Πανεπιστημίου.

Ωστόσο, μετά από οκτώ χρόνια, η στιγμή για την επανάκαμψη φαίνεται πως ήρθε καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, μέλη της οικογένειας Φύλλα δρομολογούν εκ νέου άνοιγμα της επιχείρησης στο κέντρο της Αθήνας μετά από οκτώ χρόνια σιωπής.

Κατά όσα έχουν περιέλθει σε γνώση του Financial Report, τους τελευταίους μήνες υπάρχει μια κινητικότητα για επανέναρξη του θρυλικού καταστήματος, χωρίς, όμως, να είναι σίγουρο αν θα επιστρέψει στο ίδιο σημείο ή σε άλλο πολύ κοντινό στο κέντρο της Αθήνας. Το σίγουρο, όμως, είναι ότι θα ανοίξει εκ νέου κατάστημα όχι άμεσα, αλλά κάποια στιγμή μέσα στους επόμενους μήνες.

Ήδη, μάλιστα, έχει ιδρυθεί μια εταιρεία από τον Γιώργο, ως διαχειριστή, και την Ηλιάνα Φύλλα, ως εταίρο η οποία εδρεύει στο κέντρο της Αθήνας, επί της οδού Σταδίου με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 1000 ευρώ. Ο Γιώργος Φύλλας διαθέτει άνω του 80% των μετοχών και η Ηλιάννα Φύλλα το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο.

Ανάμεσα στους σκοπούς της νέας εταιρείας είναι η παραγωγή λουκουμάδων, το λιανικό και χονδρικό εμπόριο γλυκισμάτων και ειδών ζαχαροπλαστικής, αλλά και οι παρεχόμενες υπηρεσίες από παραδοσιακό καφενείο.

Ιστορία από το 1926

Η ιστορία του Αιγαίον Λουκουμάδες είναι συνυφασμένη με την σύγχρονη πορεία της Αθήνας: Από το 1926 και για όλα αυτά τα χρόνια, το «Αιγαίον» στεγάστηκε στο νεοκλασικό κτίριο κατασκευής του 1890 στην οδό Πανεπιστημίου 46.
Κατά τα πρώτα χρόνια μετά την ίδρυση του λειτούργησε ως καφενείο, ενώ μετά από λίγα έτη δίνει στο κοινό το προϊόν που το έκανε πιο ευρέως γνωστό στο αθηναϊκό κοινό, τους λουκουμάδες, οι οποίοι το κατέστησαν «κλασικό», δίνοντας του την ιδιαίτερη φήμη που διατήρησε μέχρι τις μέρες μας.
Ιδρυτής του καταστήματος υπήρξε ο Γεώργιος Φύλλας, εκείνος που διατήρησε το μαγαζί για πάνω από 5 δεκαετίες. Το 1973 η διοίκηση του μαγαζιού πέρασε στα παιδιά του, Μιχάλη και Ευγένιο Φύλλα, ενώ τα τελευταία χρόνια επικεφαλής της Αιγαίον Λουκουμάδες ήταν ο Γιώργος Φύλλας, γιος του Μιχάλη και εγγονός του ιδρυτή της επιχείρησης, Γεώργιου Φύλλα.

Επενδύσεις με φόντο τον τουρισμό

Η Πανεπιστημίου και η Σταδίου είναι οι δύο οδοί, που πρωταγωνιστούν τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Αθήνα. Με το food hall στη στοά Αρσάκη, ανάμεσα στις δύο οδούς να βρίσκεται λίγο πριν το άνοιγμα, και στις δύο πλέον ανοίγουν νέα καταστήματα το ένα μετά το άλλο, είτε καταστήματα ένδυσης, είτε ξενοδοχεία, είτε σημεία εστίασης γνωστών brands.

Εξάλλου, το γεγονός ότι η πρωτεύουσα τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο στόχαστρο συνεχούς τουριστικής ανάπτυξης ευνοεί νέες επιχειρηματικές προσπάθειες, ειδικά στο χώρο της εστίασης.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία του ξενοδοχειακού επιμελητηρίου Ελλάδος, στο πρώτο τετράμηνο του 2025, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας έφτασε το 67,3% στο πρώτο τετράμηνο του 2025, παρουσιάζοντας μικρή αύξηση 1,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Συμπληρωματικά, ενθαρρυντικά είναι και τα στοιχεία για τη μέση τιμή δωματίου (ADR), που διαμορφώθηκε στα 136,24 ευρώ (+5,6%), και για το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), που ανήλθε στα 91,67 ευρώ (+7,4%).

Μάλιστα, η σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως η Ρώμη, η Μαδρίτη, η Βαρκελώνη και η Κωνσταντινούπολη, αναδεικνύει την ανθεκτικότητα της Αθήνας. Η αύξηση του RevPAR κατά 7,4% είναι αξιοσημείωτη, αν και υπολείπεται ελαφρώς της Μαδρίτης (+10,8%), ενώ η μέση τιμή δωματίου της Αθήνας καταγράφει μεγαλύτερη αύξηση από τη Βαρκελώνη και την Κωνσταντινούπολη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu