Ελλάδα

ΠΟΜΙΔΑ: Έως 10.000 ευρώ το κόστος για πιστοποίηση για τα ασανσέρ, ανάγκη για επιδότηση

Financialreport.gr

Αν επιβληθούν πρόστιμα για τα ασανσέρ θα ενταθεί το φαινόμενο να μην θέλει κανένας να αναλάβει διαχειριστής πολυκατοικίας, τονίζει ο Στράτος Παραδιάς

Επιδότηση για τα ασανσέρ και την πιστοποίηση, καθώς και παράταση της προθεσμίας ζητάει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Στράτος Παραδιάς, μιλώντας στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1.

Ο κ. Παραδιάς αναφερόμενος στην υποχρεωτική πιστοποίηση των ασανσέρ τόνισε ότι: «Πιστοποιημένοι στις τεχνικές υπηρεσίες των δήμων είναι ένα πολύ μικτό ποσοστό και είναι πολύ μικρός ο αριθμός των εταιρειών που είναι διαπιστευμένες στο Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης να παρέχουν υπηρεσίες πιστοποίησης και ελέγχου. Είναι 18 όλες κι όλες».

«Υπάρχει υποχρέωση κάθε ανελκυστήρας μέσα σε τακτό χρονικό διάστημα να κάνει μια επιθεώρηση και αυτό είναι το προβλημα γιατί το μεγάλο ποσοστό των ανελκυστήρων δεν έχει κάνει επιθεώρηση από διαπιστευμένο φορέα. Να δώσει ο φορέας στο διαχειριστή τον κατάλογο των προσθηκών και των επισκευών και των βελτιώσεων που χρειάζεται ένας ανελκυστήρας για να είναι ασφαλής, να ζητήσει προσφορές ο διαχειριστής, να γίνουν οι εργασίες και να έρθει ο διαπιστευμένος φορέας ότι έγιναν οι εργασίες και στη συνέχεια να φτιαχτεί ο πλήρης φάκελος και να κατατεθεί στην τεχνική υπηρεσία του οικείου δήμου» υπογράμμισε.

Αναφορικά με το κόστος που μπορεί να προκύψει για τους ιδιοκτήτες στις πολυκατοικίες τόνισε πως: «Όσο πιο παλιός ο ανελκυστήρας τόσο μεγαλύτερο το κόστος. Το κόστος μπορεί να φτάσει και 5 και 8 και 10 χιλιάδες αν όμως σε πρόσφατες περιόδους έχουν ασχοληθεί, έχουν βάλει έναν πίνακα ηλεκτρονικό κι έχουν βάλει και τα πορτάκια τότε το κόστος είναι πολύ μικρότερο. Το κόστος είναι μηδενικό σε όλους τους καινούργιους ανελκυστήρες της τελευταίας εικοσαετίας οι οποίοι από ένα σημείο και μετά δεν θέλουνε τίποτε άλλο. Πρέπει να υπάρξει ένα πρόγραμμα επιδότησης έστω κι μερικής αυτής της διαδικασίας που θα αποτελέσει ένα ικανό κίνητρο σε πολλούς διαχειριστές να ξεπεράσουν την άρνηση πολλών ιδιοκτητών οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν ότι ο ανελκυστήρας είναι και αυτός ένα μεταφορικό μέσο».

Ερωτηθείς αν είναι πιστοποιημένος ένας ανελκυστήρας του 2020 είπε: «Μπορεί να είναι μπορεί και να μην είναι ανάλογα την επιμέλεια και του ιδιοκτήτη του και του κατασκευαστή του. Η πραγματικότητά είναι ότι για να πιστοποιηθεί αυτός ο ανελκυστήρας θα πληρώσει μια αμοιβή γύρω στα 150 ευρώ στον διαπιστευμένο φορέα».

Όπως είπε: «Αν δεν χρειάζεται τίποτα ένας ανελκυστήρας δεν υπάρχει κόστος ανακατασκευής, υπάρχει μόνο το κόστος της επιθεώρησης και της καταχώρησης το οποίο δεν είναι τίποτα αυτό το κάνει ο συντηρητής. Το πρόβλημα είναι στους ανελκυστήρες της δεκαετίας του ’60, του ’70, του ’80 και το πρόβλημα ποικίλει ανάλογα με πόση επιμέλεια θα δείξουν όλα αυτά τα χρόνια οι διαχειριστές. Το πρόστιμο είναι έως 60.000€ εάν δεν πιστοποιηθούν. Καμία πολιτική ηγεσία δεν έδειξε πρόθεση να επιβάλει τα πρόστιμα αυτά γνωρίζοντας ότι το πρόβλημα αυτό είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα. Αν αρχίσουν τέτοιες ιστορίες θα ενταθεί το φαινόμενο να μην θέλει κανένας να αναλάβει διαχειριστής πολυκατοικίας. Αν βγουν τέτοιες ιστορίες τότε θα ρημάξει το σύμπαν».

Τέλος ο κ. Παραδιάς επεσήμανε πως: «Αποκλείεται να τελειώσει η διαδικασία αυτή στις 30 Ιουνίου. Παρατάσεις δίνονται συνεχώς από το 2008».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu