Επιχειρήσεις

Πώς η τεχνολογία στις επιχειρήσεις αλλάζει την καταναλωτική εμπειρία

Πλέον η βόλτα στα μαγαζιά ολοκληρώνεται, αρκετές φορές, με μια παραγγελία μέσω κινητού

Με ένα ολιστικό πλάνο που θέτουν στη διάθεση του καταναλωτή προσπαθούν πλέον οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα να προσελκύσουν καθημερινά όλο και περισσότερους πελάτες, αξιοποιώντας, κατά κύριο λόγο  τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Σε αυτή την ολοκληρωμένη εμπειρία αναφέρθηκε στην ομιλία του στο οικονομικό forum των Δελφών ο  Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της SHOPFLIX, εξηγώντας γιατί ο όμιλος αποφάσισε να επενδύσει σε μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση μεταφορών μετατρέποντάς την σε μία υπερσύγχρονη εταιρεία εξοπλισμένη με τα πλέον προηγμένα ψηφιακά εργαλεία.

«Θέλουμε να ελέγξουμε την εμπειρία του πελάτη end to end» είπε. Αποφασίσαμε να εξαγοράσουμε μία εταιρεία μεταφορών για να ελέγξουμε όλη τη διαδικασία και να προσφέρουμε την ίδια εξυπηρέτηση σε όλη την χώρα. Πλέον γνωρίζουμε που βρίσκεται ένα πακέτο στη Ζάκυνθο όπως γνωρίζουμε πού βρίσκεται ένα της Θεσσαλονίκης».

Ισχυρά και τα φυσικά καταστήματα

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι τα φυσικά σημεία πώλησης λείπουν από αυτή την επόμενη ημέρα. Το φαινόμενο ότι, στην ψηφιακή εποχή, τα καταστήματα παραμένουν ισχυρά ανέδειξε ο κ. Δημήτρης Βαλαχής, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Φουρλής, εξηγώντας την απόφαση του ομίλου να συνεχίσει να αναπτύσσει φυσικά καταστήματα εντός και εκτός Ελλάδας. «Πιστεύουμε ότι ο πελάτης έχει απαιτήσεις από το brand και όχι από το κανάλι από το οποίο αγοράζει. Το ταξίδι της αγοράς μπορεί να ξεκινήσει από το φυσικό κατάστημα και να ολοκληρωθεί ηλεκτρονικά και το αντίθετο. Εμείς και στα δύο παρέχουμε τις ίδιες υπηρεσίες».

Την ίδια στιγμή, υπάρχει και το υβριδικό κατάστημα, ψηφιακό και φυσικό μαζί. Κατά την Βάλια Αρανίτου, καθηγήτρια στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών πρόκειται για έναν συνδυασμό καταναλωτικής εμπειρίας σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον. «Το υβριδικό κατάστημα θα κυριαρχήσει» εκτίμησε «η βόλτα στα μαγαζιά είναι πιθανόν να ολοκληρώνεται με ηλεκτρονική αγορά».
Η κυρία Αρανίτου, μάλιστα,  αναφέρθηκε στα αποτελέσματα έρευνας που ανέδειξαν ότι σήμερα το 65% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν και κάρτα, την ώρα πριν την πανδημία το ποσοστό αυτό βρισκόταν στο 45%. Το ποσοστό εκτινάσσεται στους νέους, ωστόσο υπάρχει ακόμα ένα 30% των Ελλήνων που χρησιμοποιεί μόνο μετρητά.

Η Snappy, ψηφιακή τράπεζα της Πειραιώς με στόχο την ψηφιακή ασφάλεια

Σε αυτή τη νέα εποχή είναι απαραίτητη και η ψηφιακή ασφάλεια. Σε αυτό το πλαίσιο, τους επόμενους δύο μήνες θα ξεκινήσει η ψηφιακή τράπεζα της Τράπεζας Πειραιώς με τη επωνυμία Snappy, όπως προανήγγειλε ο Θεόδωρος Τζούρος, Chief of Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς. Αυτή η νέα τράπεζα θα απευθύνεται σε ένα κοινό, κυρίως νέων ανθρώπων, που δεν εξυπηρετείται από τα παραδοσιακά κανάλια της τράπεζας.  Ο ίδιος ανέφερε ότι σήμερα το 98% των συναλλαγών μπορούν να γίνουν ψηφιακά, ενώ καταγράφηκε αύξηση 30% των συμμετοχών στο ebanking.  Στην απαίτηση των καταναλωτών για ασφάλεια και προστασία των συναλλαγών τους αναφέρθηκε λαι ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης, επικεφαλής Λιανικής Τραπεζικής στην Τράπεζα Πειραιώς, απαίτηση που πηγάζει πλέον και από το γεγονός ότι, όπως ανέφερε, καταγράφεται εντυπωσιακή άνοδος στα ποσά που ξοδεύονται στα ψηφιακά καταστήματα. «Πλησιάζουν στα ποσά που πληρώνονται στα φυσικά καταστήματα» είπε προσθέτοντας ότι «η τράπεζα έχει υποχρέωση να καλύψει όλη την πορεία που ακολουθεί ο πελάτης, είτε στο ψηφιακό είτε στο φυσικό κατάστημα».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu