Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται ο διαγωνισμός για τα πράσινα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επιλέγει και επίσημα πλέον τη Yutong Bus που εκπροσωπείται από τον Όμιλο Κοπελούζου στην Ελλάδα για ένα από τα τέσσερα υπο-έργα του διαγωνισμού.
_x000D_
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από το γενικό γραμματέα μεταφορών, Ιωάννη Ξιφαρά, η Yutong αναλαμβάνει την προμήθεια 250 εκατ. ευρώ και η προσφορά της ανήλθε στα 110 εκατ. ευρώ.
_x000D_
Το παραπάνω έργο είναι το πέμπτο υπό-τμήμα του εν εξελίξει διαγωνισμού και εκτός από την Yutong προσφορές είχαν υποβάλει η ισπανική IRIZAR και η κινεζική Build Your Dreams (BYD), η οποία έχει εκπρόσωπο την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.
_x000D_
Όσον αφορά την προσφορά της IRIZAR αυτή δεν έγινε δεκτή, καθώς δεν προχώρησε στην ανανέωση της, ενώ από την άλλη η BYD φαίνεται πως δεν έπεισε το Υπουργείο Υποδομών.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά στην προμήθεια 650 λεωφορείων νέας τεχνολογίας συνολικής αξίας άνω των 310 εκατ. ευρώ.
_x000D_
Σχετικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού το Υπουργείο έχει ήδη επιλέξει την ολλανδική IVECO για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG.
_x000D_
Επιπλέον, αναμένεται οι επιλογή των αναδόχων για δύο ακόμα υπό-έργα, ενώ στόχος του υπουργείου είναι τα πρώτα λεωφορεία να καταφτάσουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του Α΄ Εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
_x000D_
Αναλυτικότερα, τα τμήματα που εκκρεμούν είναι η προμήθεια 200 λεωφορείων CNG (εκτιμώμενο κόστος 59 εκατ. ευρώ) με την ιταλική Industria Italiana Autobus να έχει υποβάλει τη μοναδική προσφορά. Σημειώνεται πως στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας συμμετέχει η τουρκική Karsan κατά 30%.
_x000D_
Το έτερο τμήμα στο οποίο αναμένεται η επιλογή του αναδόχου αφορά στην προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων (προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ). Η μοναδική προσφορά που έχει γίνει αποδεκτή είναι αυτή της κινεζικής BYD, καθώς οι προσφορές των IRIZAR, IVECO και VAN HOOL δεν ανανεώθηκαν.
_x000D_
Νέα λεωφορεία μετά από 13 χρόνια
_x000D_
Πρόκειται για έναν διαγωνισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς τόσο ο ΟΑΣΑ όσο και ο ΟΑΣΘ πραγματοποιούν δρομολόγια με έναν γηρασμένο στόλο, ενώ η τελευταία φορά που έγινε παρόμοιος διαγωνισμός ήταν πριν από 13 χρόνια.
_x000D_
Επιπλέον, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τις μεταφορές με λεωφορεία καθώς προάγονται πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα (ηλεκτρική ενέργεια και CNG). Αξίζει να αναφερθεί πως η ΟΣΥ Α.Ε., δηλαδή η εταιρεία που διαχειρίζεται τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, θα δεχθεί ενισχύσει το στόλο της με νέα οχήματα.
_x000D_
_x000D_
Αξίζει να αναφερθεί πως ο διαγωνισμός που πρόκειται να ολοκληρωθεί σύντομα από την πρώτη από τις δύο φάσεις για τη συνολική προμήθεια 1300 νέων λεωφορείων. Μάλιστα, η πορεία του διαγωνισμού θα αποτελέσει έναν οδηγό για τα τεύχη δημοπράτησης της δεύτερης φάσης.
_x000D_
Ένας διαγωνισμός με…αναταράξεις
_x000D_
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και σημαντικές καθυστερήσεις που προκλήθηκαν κυρίως από αιτήματα παρατάσεων αλλά και τους νομικούς διαξιφισμούς μεταξύ των εταιριών.
_x000D_
Αρχικά ο διαγωνισμός αποτελούταν από πέντε υπό-έργα συνολικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τμήμα (100 υβριδικά λεωφορεία αξίας 38,4 εκατ. ευρώ) «υπέφερε» σημαντικά με τις Mercedes και Solaris να προσφεύγουν κατά των όρων διακήρυξης, χωρίς όμως οι κινήσεις αυτές να μεταφραστούν και σε έμπρακτο ενδιαφέρον μέσω υποβολής προσφορών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο υπό-έργο να βγει άγονο και πλέον εξετάζεται η ένταξη των 100 λεωφορείων, που σύμφωνα με πληροφορίες δε θα είναι υβριδικά, στο διαγωνισμό της Β΄ Φάσης.
_x000D_
Σημαντική μάχη δόθηκε, επίσης, για το πέμπτο υπό-έργο καθώς η κινεζική BYD αποκλείστηκε στα τεχνικά κριτήρια. Αξίζει να σημειωθεί πως το mononews σε σειρά ρεπορτάζ του είχε αποκαλύψει τις σημαντικές βλάβες των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ολλανδία, αλλά και τα προβλήματα που υγείας που προκαλούσαν τα εργοστάσιά της στην Κίνα.
_x000D_
Εν ολίγοις, η κινεζική εταιρεία προσέφυγε τον περασμένο Νοέμβριο στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) με στόχο την ανάκληση της απόφασης αποκλεισμού της με αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στην επιλογή των αναδόχων, καθώς χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι και τον Ιανουάριο. Τελικά, η προσφυγή δεν τελεσφόρησε καθώς η ΕΑΔΗΣΥ απέρριψε σιωπηρά το αίτημα της κινεζικής εταιρείας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Giuseppe Zorgno: Ποιος είναι ο νέος εκτ. Αντιπρόεδρος της Υδρόγειος Ασφαλιστική
- Πώς τα εγχώρια marketplaces εισπράττουν την αναστάτωση των δασμών από τις ΗΠΑ
- ΑΑΔΕ: “Τι αλλάζει” στην ιδιοκτησία ακινήτων
- Ευρωπαϊκή Ενωση: Τι προσφέρει στις ΗΠΑ για να εκτονωθεί ο εμπορικός πόλεμος
- Καιρός: Συννεφιασμένο το σκηνικό – Τοπικά ισχυρές βροχές στην Κρήτη
- Wall Street: Ο Dow Jones έκλεισε ανοδικά κατά 0,21% στις 40.752,78 μονάδες
- Μέχρι την κατανάλωση στα McDonald’s επηρέασε η πολιτική Τραμπ
- Επίθεση χάκερ και στα Harrods – Τρίτη βρετανική αλυσίδα που δέχτηκε κυβερνοεπίθεση
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις