Η εταιρεία αυτή θα λάβει 26 εκατ. ευρώ για 5+5 χρόνια (σύνολο 52 εκατ. ευρώ)
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη εγκρίθηκε δαπάνη 51,99 εκατ. ευρώ για την ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης στα έτη 2026-2036, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή Technical Manager του ΟΣΕ/«Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.». Η έγκριση αφορά, όπως περιγράφεται στο αντικείμενο, την «παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών συμβούλου» για την επιχειρησιακή ενίσχυση της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», με ανάπτυξη διαδικασιών και συστημάτων και κυρίως μεταφορά τεχνογνωσίας από Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής ή εξειδικευμένη θυγατρική/όμιλο αντίστοιχου τύπου, δηλαδή έναν οργανισμό που διαθέτει ήδη ώριμες δομές λειτουργίας και διοίκησης σιδηροδρομικών υποδομών.
Ο Technical Manager σύμφωνα με την απόφαση θα «Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής» ή εξειδικευμένη θυγατρική τέτοιου ομίλου, που αμέσως οριοθετεί και τις εταιρείες που θα πάρουν τη δουλειά. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης είναι 25.995.840 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (32.234.841,60 ευρώ με ΦΠΑ), με δικαίωμα ισόποσης προαίρεσης/επέκτασης. Με άλλα λόγια, τα 51,99 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στο «πακέτο» χωρίς ΦΠΑ, αθροίζοντας το βασικό σκέλος και την ισόποση προαίρεση (δηλαδή το σενάριο πλήρους 5+5ετούς διάρκειας), κάτι που εξηγεί και το πολυετές «άπλωμα» της υποχρέωσης μέχρι το 2036.
Τι θα κάνει ο Technical Manager
Ο πυρήνας του ρόλου, όπως περιγράφεται, δεν είναι μια «κλασική» τεχνική υποστήριξη έργων, αλλά μια παρέμβαση στο λειτουργικό μοντέλο: ανασχεδιασμός διαδικασιών, εισαγωγή συστημάτων, οργάνωση, πρότυπα λειτουργίας, μηχανισμοί ελέγχου, εκπαίδευση και μεταφορά τεχνογνωσίας στη νέα εταιρική δομή του σιδηροδρομικού φορέα.
Εδώ, όμως, κρύβεται και η κρίσιμη ισορροπία. Για να «πιάσουν τόπο» τα δεκάδες εκατομμύρια, η σύμβαση θα πρέπει να αποτυπώνει σαφώς ότι η τεχνογνωσία μένει στον οργανισμό (π.χ. με SOPs, manuals, εκπαιδεύσεις, εσωτερικές πιστοποιήσεις, KPI σε χρόνο/ποιότητα/ασφάλεια) και δεν μετατρέπεται σε μόνιμη εξάρτηση από εξωτερικό σύμβουλο. Η δημόσια συζήτηση έχει ήδη αναδείξει ανησυχίες για το κόστος και για το ότι η «κλειστή διαδικασία» περιορίζει τον ανταγωνισμό, άρα απαιτεί ακόμη αυστηρότερο πλαίσιο λογοδοσίας.
Οι «πιθανοί» παίκτες και το ευρωπαϊκό αποτύπωμα
Στο παρασκήνιο, δημοσιεύματα έχουν αναφέρει ότι ενδιαφέρον ή/και επαφές αποδίδονται σε μεγάλους ευρωπαϊκούς διαχειριστές υποδομής, με ονόματα όπως Deutsche Bahn και ADIF να εμφανίζονται συχνά ως επικρατέστερα, μαζί με γαλλικούς και ελβετικούς σιδηροδρόμους.
Ανεξαρτήτως τελικής συμμετοχής, το μήνυμα της κυβέρνησης/διοίκησης είναι ότι ο «νέος» σιδηροδρομικός φορέας επιχειρεί να «κουμπώσει» σε πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών οργανισμών, σε μια περίοδο όπου ο σιδηρόδρομος παραμένει στο επίκεντρο πιέσεων για αποτελεσματικότητα, συντήρηση υποδομών και –πάνω απ’ όλα– αξιοπιστία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΟΔΔΗΧ: Νέα δημοπρασία εξάμηνων εντόκων γραμματίων 400 εκατ. ευρώ την Τρίτη 23/12
- Πόσο εκτεθειμένες είναι οι μεγάλες ευρωπαϊκές φαρμακευτικές εταιρείες στις ΗΠΑ – Το Top5
- Τέμπη: Διακόπηκε η δίκη για τα “χαμένα” βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας
- Η Laura Burdese νέα CEO της Bvlgari
- Βουλή: “Πέρασαν” η μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ και η τροπολογία για το ελβετικό φράγκο
- Ο Πάνος Λασκαρίδης ανάδοχος της πρώτης φρεγάτας FDI Belharra «ΚΙΜΩΝ»
- «Να χωθούν μέσα όσοι συγκάλυψαν τα Τέμπη», λένε οι συγγενείς των θυμάτων (βίντεο)
- Ξεκίνησε η εγκατάσταση των 388 έξυπνων καμερών της Περιφέρειας Αττικής
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








