Η Motor Oil, προχώρησε πριν από μερικούς μήνες στην εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN, καθώς και της εταιρείας καφέ Taresso
Ήρθε για να μείνει στην ελληνική αγορά και να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον το μοντέλο ‘’πρατήριο βενζίνης συνδυασμένο με μίνι μάρκετ, καφετέρια, ακόμα και φαρμακείο’’, το οποίο βρίσκουμε πλέον όλο και περισσότερο τόσο στην Αττική, όσο και σε κάποια σημεία στην Περιφέρεια. Με τις ΗΠΑ πρωτοπόρες στο συγκεκριμένο μοντέλο, όπου πλέον τα πρατήρια βενζίνης έχουν γίνει χώροι αγορών, προμηθειών φαρμάκων, ακόμα και παρασκευής φαγητού, ήδη από την προηγούμενη δεκαετία, οι ρυθμοί ζωής, πλέον, και στην Ελλάδα. Άλλες δε χώρες, έχουν πάει σε άλλο επίπεδο εξυπηρέτησης, καθώς στην Κροατία στα πρατήρια βενζίνης οι καταναλωτές μπορούν να βρουν σεφ που θα τους ετοιμάζουν gourmet φαγητό.
Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά, τα παραδοσιακά πρατήρια βενζίνης δεν είναι πλέον μόνο σημεία όπου κάποιος μπορεί να εφοδιάζει με καύσιμο το αυτοκίνητό του, αλλά και να κάνει αγορές για το σπίτι, την ομορφιά, την καθημερινή του υγιεινή, ακόμα και να προμηθευθεί τα φάρμακά του.
Τα αποκαλούμενα ‘’convenience stores’’ ξεκίνησαν κυρίως στις ΗΠΑ από τη δεκαετία του 2000 και πέρα από σούπερ μάρκετ μικρού μεγέθους, εξυπηρετούσαν τους πελάτες των πρατηρίων βενζίνης με τρόφιμα, φάρμακα, ενώ παρείχαν τη δυνατότητα για κάποιον να ετοιμάσει μόνος του το φαγητό του στον χώρο.
Στην Ελλάδα η πρώτη απόπειρα έγινε το 2013 οπότε και ξεκίνησε συνεργασία των πρατηρίων βενζίνης Shell, του ομίλου Βαρδινογιάννη τότε, με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Αυτή η συνεργασία έληξε μετά από 10 χρόνια, το 2023.
Μπορεί αυτή η εικόνα να μοιάζει ακόμα μακρινή στην Ελλάδα, όμως οι επιχειρήσεις καυσίμων έχουν πλέον ως στόχο να κάνουν τους πελάτες «να μένουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο είναι δυνατόν στα πρατήρια βενζίνης, να προσφέρουν μια ολιστική εμπειρία στον καταναλωτή’’ όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από μερικές ημέρες στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης ο Πρόεδρος και CEO της εταιρείας Γιάννης Αλυγιζάκης.
Σε σχετικό ερώτημα του Financial Report ο κ. Αλυγιζάκης υπογράμμισε, επιπρόσθετα, ότι «είναι μια τάση που θα δούμε να αναπτύσσεται ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια και εμείς σαν ελινόιλ το ενθαρρύνουμε, αρκετά από τα πρατήριά μας είναι έτσι, και τα νέα μας πρατήρια θα έχουν καταστήματα, στα οποία ο πελάτης θα μπορεί να αγοράσει τον καφέ του, να κάνει τα ψώνια του. Μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν κάποιες συνέργειες με γνωστά brands πχ καφέ τις οποίες θα ανακοινώσουμε».
Από την πλευρά του, ο κ. Λευτέρης Ιατρόπουλος, retail manager της Coral, εταιρεία του ομίλου Motor Oil, σε πρόσφατη εκδήλωση της εταιρείας είχε αναφερθεί στο πως μπορεί πλέον να προσφερθεί το οτιδήποτε παραπάνω σε μια δεξαμενή χιλιάδων πελατών κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «οφείλουμε να προσφέρουμε μια νέα εμπειρία στους πελάτες μας», κάτι το οποίο μπορεί να επιτευχθεί καθώς από τα πρατήρια του ομίλου διακινούνται ετησίως 1,5 δισ. λίτρα καυσίμων, τη στιγμή που καθημερινά από αυτά περνούν και εξυπηρετούνται, καταρχάς για βενζίνη στο όχημά τους, περίπου 200.000 καταναλωτές.
Εξάλλου, το σχέδιο της Motor Oil είναι η δημιουργία ενός 360 καταναλωτικού πόλου σε έναν χώρο, όπου ο πελάτης θα μπορεί να βρεθεί από πέντε λεπτά μέχρι και μια ώρα, κάνοντας όλες τις αγορές που, σε διαφορετική περίπτωση, θα έκανε σε άλλη χρονική στιγμή και όχι την ώρα που θα σταματούσε για να εφοδιαστεί με βενζίνη.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσω της θυγατρικής της εταιρείας, Core Innovations, η Motor Oil, προχώρησε πριν από μερικούς μήνες στην εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων μικρής λιανικής TWENTY 4 SHOPEN, καθώς και της εταιρείας καφέ Taresso, που ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια από την Πάτρα και της φαρμακευτικής αλυσίδας Cipharma, γεγονός το οποίο είχε αποκαλυφθεί στις οικονομικές καταστάσεις του 2023.
Την ίδια στιγμή, είναι και αλυσίδες καφέ που βρίσκονται κοντά στα πρατήρια βενζίνης, προσδοκώντας συμπράξεις που θα ευδοκιμήσουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Μια τέτοια περίπτωση είναι η αλυσίδα Il Toto, για την οποία υπάρχουν πληροφορίες ότι από το 2026 θα υπάρχουν συμπράξεις, πέρα από τα My Market Local, και με πρατήρια βενζίνης γνωστής εταιρείας.
Πρατηριούχοι: Να ζυγίζει ο κάθε πρατηριούχος το αν είναι συμφέρον για εκείνον
«Οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, χωρίς να ‘’καπελώνει’’ την κύρια μας ενασχόληση, η οποία είναι η πώληση βενζίνης, είναι καλοδεχούμενη και θεωρώ ότι θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον» αναφέρει στο Financial Report η Πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής κ. Μαρία Ζάγκα. Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, θα πρέπει να είναι πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας και το αν μπορεί να γίνει εξαρτάται από την περιοχή και τη θέση που βρίσκεται το κάθε πρατήριο.
«Θα πρέπει ο κάθε πρατηριούχος να ζυγίσει αν είναι κάτι το οποίο τον συμφέρει και αν γίνεται καθ΄όλα νόμιμα. Για παράδειγμα, μπορεί να μην είναι συμφέρον για κάποιον ο οποίος έχει δίπλα του πχ ένα σούπερ μάρκετ και έναν φούρνο, να προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση, να κάνει μια συμφωνία που στην πορεία μπορεί να αποδειχθεί ζημιογόνα. Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως είναι μια τάση που θα έχει μέλλον και να λειτουργήσει αλληλένδετα για τις επιχειρήσεις που θα βρίσκονται στο χώρο».
Η ίδια, δε, τονίζει και το γεγονός ότι πρόκειται και μια διαδικασία που θα δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- MIG: Προσύμφωνο για πώληση του Poslovni Center του Βελιγραδίου έναντι 21 εκατ. ευρώ
- Υπ. Παιδείας: Η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές του 2026 ανά μάθημα
- ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Εγκρίθηκε η εξαγορά της Άκτωρ Παραχωρήσεις από την Aktor
- QNR: Προχώρησε σε διπλή εξαγορά για επιχειρησιακές λύσεις SAP
- Μεγάλη συμφωνία Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στρατηγική σύμπραξη στην Ενέργεια
- ελίν: Χαμηλότερες πωλήσεις και κέρδη το α΄τρίμηνο του 2025 λογω πίεσης τιμών και περιθωρίων κέρδους
- ΑΒ Βασιλόπουλος: Με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος κατά 38% έως το 2030
- Εκρηκτικός μηχανισμός έξω από το σπίτι του Γιάννη Πρετεντέρη στο Νέο Ψυχικό
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις