4,5 εκατ. ήταν ο αριθμός αυτός το 2024
Την ανάγκη για άμεση λήψη αποφάσεων σχετικά με τις απώλειες της Ευρωπαϊκής οικονομίας από την χωρίς κανονισμούς είσοδο προϊόντων από ασιατικές πλατφόρμες ανέδειξε σημερινή εκδήλωση της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με την Eurocommerce. Το ζήτημα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις, καθώς πλέον υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη θα εισαχθούν το 2025 πάνω από 6 δις δέματα από την Ασία.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ Σταύρο Καφουνη “το θέμα είναι ο αθέμιτος ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουμε από τις κινεζικές πλατφόρμες, το έχουμε αντιμετωπίσει, κλυδωνιζει τα θεμέλια του εμπορίου. Είμαστε αντίθετοι σε αυτό που συμβαίνει και αυτό που ζητάμε είναι να διέπεται η λειτουργία τους από τους ίδιους που διέπονται όλες οι επιχειρήσεις”.
Κατα τον ίδιο, περισσότερα από 4,5 δις δέματα ήρθαν το 2025 στην Ευρώπη, με το 95% να προέρχονται από την Κίνα, κυριαρχούν η Temu και η Shein, οι οποίες απομυζουν τεράστιο εισόδημα και έχουν τεράστια κονδύλια για διαφήμιση.
Όπως πρόσθεσε, πλέον δεν μπορούν εύκολα να πουλήσουν στην Αμερική, οπότε εστρεψαν τη διαφημιστική τους δαπάνη στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή η διαφήμιση στο διαδίκτυο μονοπωλειται από αυτούς. Και όσα ανεβαίνει η διαφήμιση, τόσο τα ποσά γιγαντωνεται.
Σημαντικός κύκλος εργασιών
Κατά τα ίδια στοιχεία, ο τζίρος των δυο ασιατικων πλατφορμων στην Ελλάδα το 2024 είναι περίπου 600 εκατ. ευρώ. “Δεν υπάρχουν στοιχεία για να καταγράφεται σωστά ο τζίρος. Μέσα από αυτό το νούμερο υπάρχει απώλεια για το ελληνικό κράτος” τόνισε ο κ. Καφουνης.
“Οι δασμοί που χάνονται είναι 50 εκατ. ευρώ και άλλα τόσα από τη φορολογία, συνολικά χάθηκαν για το κράτος 200 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία. Αυτή είναι η πραγματικότητα και θέλουμε να δούμε και τις κυβερνήσεις να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες αμέσως” ανέφερε.
Απο την πλευρά της η κ. Ντελμπεργκ, Γενική Διευθύντρια της Eurocommerce υπογράμμισε ότι “με συνεργασία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη δραματική κατάσταση. Αφορά 5 εκατ. επιχειρήσεις, 26 εκατ. εργαζόμενους, ενώ 10% του τζίρου στην ΕΕ προέρχεται από τον κλάδο του λιανεμπορίου”.
“Η κατάσταση ειναι πολυ κρίσιμη. Έχουμε μεγάλη εισαγωγή προϊόντων που δεν συμμορφωνονται με τους κανονισμούς, ανατρέπετα με αυτον τον τρόπο η ροή του κλάδου και το φαινόμενο επιδεινώθηκε μετά την επιβολή δασμών από τις ΗΠΑ” πρόσθεσε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Motor Oil: Τετάρτη 2 Ιουλίου η πληρωμή υπόλοιπου μερίσματος 1,10 ευρώ ανά μετοχή
- Παπαγεωργίου (πρατηριούχοι Αττικής): Η βενζίνη θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο
- Προβληματικό το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού, χρειάζεται επανασχεδιασμός
- Σε εξέλιξη νέα φωτιά στην Μονή Πεντέλης – Αεροσκάφη και ελικόπτερο στην επιχείρηση κατάσβεσης
- Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Ψήφισμα για παράταση 18 μηνών του Ταμείου Ανάκαμψης για τα ώριμα έργα
- Γιατί ξέσπασε κόντρα ερασιτέχνη ΠΑΟΚ – Σαββίδη για το νέο γήπεδο της Τούμπας
- Scope Ratings για ελληνικό χρέος: Πρέπει να ενισχυθεί η ρευστότητα στην αγορά των ομολόγων
- Δήμας: Με γρήγορους ρυθμούς προχωράει το Flyover της Θεσσαλονίκης
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις