Επιχειρήσεις

Ψηφιακές πληρωμές: Το διψήφιο ποσοστό αύξησης και οι κλάδοι με το μεγαλύτερο έρεισμα

Σχεδόν 4 στις 5 ΜμΕ (79%) ανέφεραν πως η πώληση εκτός των συνόρων είναι το κλειδί για την ανάπτυξή τους και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για αυτό

Τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την πανδημία, ο κλάδος των πληρωμών αλλάζει διαρκώς.

Επιχειρήσεις που κάποτε δραστηριοποιούνταν μόνο τοπικά αναμένεται να επεκταθούν σε παγκόσμιο επίπεδο, τεχνολογίες κλειστού κυκλώματος θα μετατραπούν σε ανοιχτού, γενικευμένες λύσεις θα εξειδικεύονται όλο και περισσότερο, ενώ τα δίκτυα θα γίνονται, σταδιακά, ολοένα και πιο διαλειτουργικά, γεγονός που τις κάνει να χρειάζονται σήμερα περισσότερο από ποτέ τον ψηφιακό μετασχηματισμό των συναλλαγών τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Visa δεδομένου ότι το 2024 αποτελεί μια χρονιά που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παγκοσμιοποιούνται, οι προσδοκίες, σε μεγάλο βαθμό, έχουν μετατοπιστεί από την τοπική στην παγκόσμια ψηφιακή οικονομία.

Κατά όσα προκύπτουν από τα ίδια στοιχεία, σχεδόν 4 στις 5 ΜμΕ (79%) ανέφεραν πως η πώληση εκτός των συνόρων είναι το κλειδί για την ανάπτυξή τους και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για αυτό.
Συγκεκριμένα, το 72% των καταναλωτών δήλωσαν ότι νιώθουν άνετα με τις αγορές από επιχειρήσεις σε άλλες χώρες.

Οι ψηφιακές πληρωμές μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο συναλλάσσονται οι ΜμΕ, καθιστώντας εφικτή την προσέγγιση νέων πελατών, την εύκολη αποδοχή ασφαλών πληρωμών, τον έλεγχο των εξόδων, την αύξηση της ασφάλειας, τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τελικά την ανάπτυξή τους.

Λύσεις πληρωμών όπως οι εικονικές κάρτες διευκολύνουν τη ρευστότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως επίσης την αγοραστική τους δύναμη και τις δυνατότητες διαχείρισης εξόδων – απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευδοκιμήσουν στον ψηφιακό κόσμο του σήμερα.
Οι καταναλωτές αναμένουν, όλο και περισσότερο, εμπειρίες προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις τους, ενώ μεγάλη επίδραση των ψηφιακών πληρωμών υπάρχει πλέον και στα ταξίδια.

Εκτός από τις πληρωμές μικρής αξίας, οι ταξιδιώτες επιλέγουν κυρίως ασφαλείς, ψηφιακές και ανέπαφες εμπειρίες πληρωμών. Και ενώ πολλοί γνωρίζουν για τον βιώσιμο τουρισμό, έρευνα που διεξήχθη από τη Visa και την Oxford Economics διαπίστωσε ότι το 41% πιστεύει ότι δεν έχει αρκετές πληροφορίες για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, ενώ το 36% πιστεύει ότι οι διαθέσιμες πληροφορίες δεν είναι αξιόπιστες.

Στην ελληνική πραγματικότητα, οι εταιρείες, εγχώριες και εξωτερικού, που δραστηριοποιούνται στις ψηφιακές πληρωμές τα τελευταία χρόνια σημειώνουν ετησίως διψήφιο ποσοστό αύξησης και σημαντικούς τζίρους.

Cosmote Payments: Πάνω από 250.000 χρήστες

Ήταν Νοέμβριος του 2022 όταν η COSMOTE Payments διέθεσε εμπορικά την mobile εφαρμογή payzy by COSMOTE, ενώ έναν χρόνο μετά. τον Νοέμβριο του 2023 το νέο προϊόν για τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, payzy pro.

Σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, το payzy by COSMOTE έχει, ήδη, σημαντική απήχηση στο κοινό, καθώς στην παρούσα φάση αριθμεί πάνω από 250.000 χρήστες. Η mobile αυτή εφαρμογή απευθύνεται σε όλους της καταναλωτές και της δίνει τη δυνατότητα να κάνουν της αγορές της, να πληρώνουν λογαριασμούς, να ανταλλάσσουν χρήματα με της φίλους της, να μοιράζονται κοινά έξοδα, ακόμα και να αποταμιεύουν χρήματα μέσα από το κινητό της. Επιπλέον κάθε φορά που κάποιος χρησιμοποιεί την payzy κάρτα του για να κάνει μία αγορά ή να πληρώσει έναν λογαριασμό, κερδίζει 1% payzy cashback. Αυτό συμβαίνει όλο το χρόνο, ακόμη και στο εξωτερικό.

Μάλιστα, η γενιά του millenium είναι αυτή που χρησιμοποιεί περισσότερο το Payzy. Ειδικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών (55%) ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18-34 ετών, ενώ ακολουθούν με ποσοστό 21% οι πελάτες ηλικίας 35-44 ετών. Το υπόλοιπο 24% μοιράζονται οι ηλικιακές ομάδες 45-54, 55-64 και οι άνω των 65 ετών (Φεβρουάριος 2023).

Χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από έξι μήνες μήνες το payzy έκανε το επόμενο βήμα μπαίνοντας στον κόσμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Κατά στοιχεία από την Cosmote Payments που βρίσκονται στη διάθεση του Financial Report. περισσότερες από 400 επιχειρήσεις αξιοποιούν καθημερινά τα οφέλη του. Πρόκειται για επιχειρήσεις όπως καφετέριες, εστιατόρια, καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, μέχρι ξενοδοχεία και υπηρεσίες ψυχαγωγίας ακόμα και ταξί κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και σε της πόλεις της Ελλάδας.

Klarna: Πάνω από 400.000 καταναλωτές χρησιμοποίησαν την υπηρεσία το 2023

Ανοδική πορεία είχε το 2023 η σουηδική εταιρεία fintech που δραστηριοποιείται εδώ και ενάμισι χρόνο στη χώρα μας, η Klarna, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες από τη διοίκηση, πάνω από 400.000 καταναλωτές έκαναν – επαναλαμβανόμενες – ψηφιακές πληρωμές μέσω της εταιρείας τόσο στις αγορές τους online, όσο και, όταν υπήρχε η δυνατότητα, σε φυσικά σημεία πώλησης.
Αυτό συμβαίνει τη στιγμή που και το χαρτοφυλάκιό της σε σχέση με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ανεβαίνει μήνα με το μήνα.
Χαρακτηριστικό είναι μέχρι το τέλος του 2023 πάνω από 2.500 επιχειρήσεις, μικρές και μεγαλύτερες, βρίσκονται πλέον ανάμεσα σε αυτούς που συνεργάζεται για online αγορές και πληρωμές, ενώ κάποιοι ακόμα όπως Public και Zakcret έχουν εντάξει την Klarna και για αγορές σε φυσικό κατάστημα.
Σύμφωνα με τον Country Manager της Klarna στην Ελλάδα κ. Ηλία Πίτσαβοειδικά το τελευταίο τρίμηνο του 2023 ήταν πολύ καλό, λόγω Black Friday, Χριστουγέννων κλπ, ενώ αναμένουμε γενικά ένα 2024 με θετικό πρόσημο, εξαιτίας των νέων υπηρεσιών που έρχονται, αλλά και κάποιων, ίσως, καινούργιων συνεργασιών”.

Σε αυτό, εξάλλου, έχει συμβάλει και η σύμπραξη, ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι, με την Air Bnb, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες 19 χώρες με τις οποίες συνεργάζεται η Klarna. Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει πιθανότητα μέσα στη χρονιά να ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιό της Klarna στην Ελλάδα και κάποιες ακόμα παρόμοιου τύπου πλατφόρμες που να σχετίζονται με ταξίδια και διακοπές όπως Expedia και booking, οι οποίες είναι, ήδη, ενεργές στην σουηδική fin tech σε άλλες χώρες.

Γενικά, πάντως, ο κλάδος της φιλοξενίας είναι ένας τομέας που ενδιαφέρει την σουηδική εταιρεία, η οποία υπενθυμίζεται, ότι έχει στρατηγική συνεργασία με τα Public, ωστόσο παραμένει αμφίβολο αν θα μπορέσει να τελεσφορήσει κάποια συνεργασία με τα ξενοδοχεία. Και αυτό γιατί ο συχνά οικογενειακός χαρακτήρας των συγκεκριμένων επιχειρήσεων είναι αυτός που ίσως απομακρύνει το ενδεχόμενο συνεργασίας τουλάχιστον προς το παρόν.

Revolut: Έσπασε το φράγμα των 1 εκατ. χρηστών στην Ελλάδα

Ικανοποίηση δηλώνουν τα στελέχη της Revolut από την μέχρι τώρα δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Financial Report, 1 εκατομμύριο Έλληνες και άνω έχουν πλέον λογαριασμό στη Revolut, η οποία -παρότι πέτυχε αυτό το ορόσημο μέσα σε σχεδόν έξι χρόνια- εκτιμά αφενός ότι μέχρι το 2026 θα έχει περάσει και το κατώφλι των 2 εκατομμυρίων πελατών, αφετέρου ότι για μια μεγάλη μερίδα αυτών θα καταστεί ο βασικός τραπεζικός λογαριασμός.

Η εταιρεία, η οποία κατέχει τραπεζική άδεια στη Λιθουανία από το 2022, βασίζει τις προβλέψεις αυτές στην αλλαγή της στάσης των Ελλήνων απέναντι στη Revolut.

Το 2018 άρχισε να προωθείται ως η εφαρμογή «για τις διακοπές», λόγω των εύκολων πληρωμών στο εξωτερικό και της άμεσης μετατροπής σε άλλα νομίσματα με ισοτιμία σε πραγματικό χρόνο. Τώρα, όμως, φαίνεται πως έχει μπει στις καθημερινές συναλλαγές των Ελλήνων.

Worldline Greece: Στο 15% ο στόχος για το 2024

Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης κινείται στη χώρα μας την τελευταία διετία η Worldine Greece, κάτι το οποίο φέρεται ότι θα διατηρήσει και το 2024.

Ήδη από τις αρχές του 2024 έχει δοθεί από την εταιρεία ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στον τομέα της αξιοποίησης των smartphones ως τερματικά διεκπεραίωσης συναλλαγών (POS) με το αποκαλούμενο smart POS (ή soft POS) να αποτελεί μία τάση που κερδίζει διαρκώς έδαφος στην ελληνική αγορά.

Ο Γιάννης Κιτιξής, επικεφαλής της Worldline Greece

Υπενθυμίζεται ότι κατά όσα είχε δηλώσει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Worldline Greece, Ιωάννης Κιτιξής, το 2022 η αξία των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα 53,6 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 18% με την εταιρεία να παρουσιάζει λίγο υψηλότερο ρυθμό.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος, κατά τον ίδιο, ήταν η κατάσταση και το 2023, ενώ εκφράστηκε θετικό κλίμα και για την τρέχουσα χρονιά. Για τον κ. Κιτιξή, η αγορά θα αναπτυχθεί εκ νέου με διψήφιο ποσοστό, με τη Worldline Greece να στοχεύει σε ένα ποσοστό πιο κοντά στο 15%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu