Με βελτιωτικές αλλαγές στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, και με αρκετά άρθρα να στηρίζονται από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, υπερψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας που αφορά την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου, που διεξάγεται με την διαδικασία του επείγοντος, θα συνεχιστεί αύριο στην Ολομέλεια και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη με την ψήφισή του, καθώς περιλαμβάνει τα δύο πρώτα προαπαιτούμενα της 2ης αξιολόγησης. Την απλοποίηση της αδειοδότησης πρατηρίων και την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών.
Οι νέες ρυθμίσεις στις οποίες προχώρησε ο κ. Σπίρτζης, κάνοντας δεκτά σχετικά αιτήματα βουλευτών, αλλά και κοινωνικών φορέων, προβλέπουν μεταξύ άλλων:
-Αυτόματη αδειοδότηση των πρατηρίων μετά την παρέλευση των προθεσμιών.
-Παρακολούθηση από το Μητρώο Πρατηριούχων της ισχύος των πιστοποιητικών λειτουργίας τους.
-Μείωση από έξι στους πέντε μήνες, στην έκδοση προεδρικού διατάγματος για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών.
Από την πλευρά της η αντιπολίτευση, εστίασε κυρίως τις ενστάσεις και τους προβληματισμούς της, στα άρθρα που αφορούν την απαγόρευση φορτηγών στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στις προδιαγραφές ασφαλείας για την λειτουργία των πρατηρίων, κυρίως σε κατοικημένες περιοχές, στις άδειες των μηχανικών και στις πειθαρχικές κυρώσεις για ψευδείς υπεύθυνες δηλώσεις.
Το νομοσχέδιο στηρίχθηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ θετικά εμφανίστηκαν και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων και Ποτάμι. Το ΚΚΕ εξέφρασε την διαφωνία του, υποστηρίζοντας ότι υλοποιεί αντιδραστικές κατευθύνσεις της ΕΕ, με κύριο στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών των μονοπωλιακών ομίλων, ενώ η Χρυσή Αυγή δήλωσε ότι επιφυλάσσεται επί ορισμένων άρθρων να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου:
– Απλοποιείται η αδειοδότηση των πρατηρίων καυσίμων ως προς τον χρόνο και τη διαδικασία, ενώ καθορίζονται αυστηρές πειθαρχικές ποινές για όσους δεν ανταποκρίνονται στο έργο τους.
– Καθορίζονται τεχνικές προδιαγραφές για την λειτουργία πρατηρίων καυσίμων, ενώ προβλέπεται η καθιέρωση πιστοποιημένου μηχανικού ως τεχνικού ασφάλειας.
– Εξειδικεύονται οι όροι απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο δίκτυο, καθορίζονται πρόστιμα 1.000 ευρώ για τους οδηγούς που δεν συμμορφώνονται, καθώς και ποινικές κυρώσεις.
-Καθορίζεται το επαγγελματικό πλαίσιο των ειδικοτήτων των μηχανικών και εντάσσονται σε αυτό τέσσερις ειδικότητες: μηχανικοί περιβάλλοντος, μηχανικοί ορυκτών πόρων, μηχανικοί πολεοδομίας και χωροταξίας και μηχανικοί παραγωγοί και διοίκησης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σαμπαλένκα: Στη Μύκονο με τον σύντροφό της Γιώργο Φραγκούλη το Νο1 της παγκόσμιας κατάταξης στο τένις
- Δήμος Σύμης: Ζητά “τέλος” 3 ευρώ στους χιλιάδες ημερήσιους επισκέπτες από άλλα νησιά και την Τουρκία
- Τεντόγλου: Δεύτερος στο Diamond League του Λονδίνου με άλμα 8.19μ.
- Βρετανία: Ετοιμάζει αποστολή για να αναζητήσει ζωή στα σύννεφα της Αφροδίτης
- Microsoft: Σταματά την συνεργασία με Κινέζους μηχανικούς
- Ελλάδα: Μειώθηκαν κατά 23% οι πνιγμοί στο πρώτο εξάμηνο του 2025
- Αδειάζουν την Αθήνα οι αδειούχοι ενόψει του πρώτου καύσωνα διαρκείας
- Πλεύρης: Οι μετανάστες που εισήλθαν από Λιβύη τις τελευταίες ώρες θα κρατηθούν έγκλειστοι
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις