Επιχειρήσεις

ΡΑΑΕΥ: Σύσταση στην Protergia για εμπόδια στην αλλαγή προμηθευτή

Financialreport.gr

Η ΡΑΑΕΥ αξιολόγησε και ηχητική καταγραφή επικοινωνίας με εκπρόσωπο της Protergia, που επιβεβαιώνει ότι ο καταναλωτής είχε μεταβεί σε κατάστημα και ζήτησε ακύρωση της αίτησής του λόγω μεγάλων καθυστερήσεων

Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) έκανε δεκτή την αίτηση αναθεώρησης πολίτη και επέβαλε σύσταση στην εταιρεία Protergia/Metlen για την αποτελεσματική τήρηση των κανόνων εξυπηρέτησης πελατών και οργάνωσης υπηρεσιών, με την απόφαση υπ’ αριθ. Ε-221/2025, που ελήφθη στις 2 Οκτωβρίου 2025.

Η υπόθεση ξεκίνησε από καταγγελία της 4ης Οκτωβρίου 2024 κατά των ΔΕΔΔΗΕ, Elpedison και Protergia για καθυστερήσεις και εμπόδια στη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή. Με προγενέστερη απόφαση (Ε-14/2025) η Αρχή είχε ήδη απευθύνει σύσταση στον ΔΕΔΔΗΕ για συνεπή τήρηση των υποχρεώσεων του στις δηλώσεις νέας εκπροσώπησης και είχε προτρέψει καταγγέλλοντα και Protergia να εξετάσουν διαμεσολάβηση μέσω της πλατφόρμας «ENOMOS». Η αίτηση αναθεώρησης κατατέθηκε στις 22 Απριλίου 2025.

Στην αναθεωρημένη κρίση της, η ΡΑΑΕΥ αξιολόγησε συμπληρωματικά στοιχεία μεταξύ των οποίων ηχητική καταγραφή επικοινωνίας με εκπρόσωπο της Protergia, που επιβεβαιώνει ότι ο καταναλωτής, στις 28 Φεβρουαρίου 2024, είχε μεταβεί σε κατάστημα και ζήτησε ακύρωση της αίτησής του λόγω μεγάλων καθυστερήσεων. Η Αρχή επισημαίνει ότι υπήρξε «μη προσήκουσα εξυπηρέτηση» από την εταιρεία και επιβάλει σύσταση για εφεξής συμμόρφωση με το Παράρτημα Ι (Αρχές Επικοινωνίας με Πελάτη) και τα άρθρα 8 και 31 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΠΗΕ).

Κομβικό εύρημα ήταν ότι ο μετρητής της επίμαχης παροχής ήταν τηλεμετρούμενος από 1η Ιουλίου 2024. Για τέτοιους μετρητές η αλλαγή εκπροσώπησης πρέπει να υλοποιείται από τον διαχειριστή εντός δύο ημερών από την υποβολή της δήλωσης, σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών. Η ΡΑΑΕΥ υπενθυμίζει επίσης ότι οι καθυστερήσεις και οι κακοί χειρισμοί θίγουν το θεμελιώδες δικαίωμα του καταναλωτή να αλλάζει προμηθευτή.

Στο νομικό σκέλος, η Αρχή επικαλείται τον ν. 4001/2011 (ιδίως άρθρα 22, 34, 36), τον Κώδικα Προμήθειας και τον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής, ενώ υπενθυμίζει τον ευρωπαϊκό στόχο ώστε, έως το 2026, η τεχνική διαδικασία αλλαγής προμηθευτή να μπορεί να ολοκληρώνεται εντός 24 ωρών σε εργάσιμη ημέρα.

Η απόφαση κοινοποιείται σε ΔΕΔΔΗΕ, Protergia, Elpedison και στον καταγγέλλοντα, και φέρει την υπογραφή του Αντιπροέδρου του Κλάδου Ενέργειας, Δημήτριου Φούρλαρη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu