Τα κεφάλαια θα δαπανηθούν σε διάστημα πέντε ετών σε κοινές πλατφόρμες παραγωγής, μπαταρίες καθώς και λειτουργικά συστήματα, δήλωσαν οι εταιρείες την Πέμπτη. Η Nissan θα ηγηθεί της ανάπτυξης της τεχνολογίας μπαταριών, ενώ η Renault θα λανσάρει ένα αυτοκίνητο «καθορισμένο από λογισμικό» έως το 2025.
_x000D_
«Πρόκειται για τεράστιες επενδύσεις που καμία από τις τρεις εταιρείες δεν θα μπορούσε να κάνει μόνη της», δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard.
_x000D_
Τα σχέδια σηματοδοτούν ένα βήμα προς τα εμπρός για την τριμερή συμμαχία, στην οποία περιλαμβάνεται επίσης η Mitsubishi Motors, που εξακολουθεί να βρίσκεται σε στάδιο αναδιάρθρωσης αφού παραλίγο να καταρρεύσει μετά την πτώση του αρχιτέκτονα και ηγέτη της συμμαχίας Carlos Ghosn.
_x000D_
Αφού η Renault και η Nissan έκαναν το πρώτο βήμα στα ηλεκτρικά οχήματα με τα best-seller μοντέλα τους Zoe και Leaf, ο ανταγωνισμός εντάθηκε και τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν ξεπεράσει πλέον τα μοντέλα της Tesla και της Volkswagen.
_x000D_
Η συμμαχία θα μειώσει τα μοντέλα της σε 90 από 100 που είναι σήμερα, ενώ θα ενισχύσουν τις κοινές τους δράσεις σε περισσότερο από 80% έως το 2026. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η συμμαχία στοχεύει να έχει 35 ηλεκτρικά μοντέλα.
_x000D_
Ο οδικός χάρτης
_x000D_
Ο πιο πρόσφατος οδικός χάρτης για τη συμμαχία, που ξεκίνησε το 1999, σηματοδοτεί την εστίαση σε πρακτικούς τρόπους με τους οποίους οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να συγκεντρώσουν τους πόρους τους, παρόλο που παραμένει η ανισορροπία στη μετοχική συσχέτιση.
_x000D_
Η Renault κατέχει μερίδιο 43% στη μεγαλύτερη ιαπωνική εταιρεία με δικαιώματα ψήφου, ενώ η Nissan κατέχει το 15% της Renault και δεν έχει δικαιώματα ψήφου. Αυτή αποτέλεσε μια ανεπίλυτη πηγή έντασης μεταξύ των εταίρων, αν και δήλωσαν ότι πρωταρχικός στόχος τους είναι να κάνουν τη συμμαχία να λειτουργεί καλύτερα επιχειρησιακά.
_x000D_
Η Nissan τον Νοέμβριο ανακοίνωσε επενδύσεις 2 τρισεκατομμυρίων γιεν (17,5 δισεκατομμύρια δολάρια) τα επόμενα πέντε χρόνια σε ηλεκτρικά οχήματα και μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων 15 νέων ηλεκτρικών μοντέλων και ενός πιλοτικού εργοστασίου για μπαταρίες στερεάς κατάστασης στη Γιοκοχάμα.
_x000D_
Τον Ιούνιο, η Renault κατάρτισε ένα πλάνο 10 δισ. ευρώ στα ηλεκτρικά οχήματα, για τροφοδοσία μπαταριών, κινητήρες και νέα μοντέλα. Σκοπεύει να παρουσιάσει δέκα νέα αυτοκίνητα με μπαταρία έως το 2025, συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας των SUV με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.
_x000D_
Η συμμαχία σκιαγράφησε για τελευταία φορά μια κοινή στρατηγική τον Μάιο του 2020, με τη μορφή ενός συστήματος «leader-follower», όπου κάθε εταιρεία θα καταλάμβανε τη θέση του οδηγού σε ορισμένες περιοχές και για ορισμένες τεχνολογίες και θα έμενε σε δεύτερη θέση σε άλλες. Αυτό το σχέδιο δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς η Renault επιδιώκει να χαράξει το δικό της μονοπάτι στην Κίνα.
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Financial Times: Οι ΗΠΑ ζητάνε δεσμεύσεις από Ιαπωνία – Αυστραλία στο ενδεχόμενο πολέμου με την Κίνα
- Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σε Τραμπ: «Θα λάβουμε αντίμετρα στους δασμούς αν χρειαστεί»
- Ο Μάικλ Τζόρνταν και η σύζυγός του Υβέτ Πριέτο στα ελληνικά νησιά
- Μεταναστευτικό: Τα πρώτα 200 άτομα μεταφέρθηκαν από την Κρήτη στον Πειραιά
- Τραμπ: Ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει δασμούς 30% στην ΕΕ και στο Μεξικό από 1η Αυγούστου
- Ανδρουλάκης: Απευθείας αναθέσεις 12 δισ. ευρώ μεταξύ 2020 – 2024
- Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν Δευτέρα 14 Ιουλίου – Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
- ΠΟΜΙΔΑ: Η πραγματική καταβολή των ενοικίων, προϋπόθεση για την επιδότηση των ενοικιαστών
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις