Επιχειρήσεις

Reuters: Η Meta έχει έσοδα 16 δισ. δολαρίων από κακόβουλες διαφημίσεις

Financialreport.gr

Η έρευνα αναφέρει ότι εσωτερικά, τα στελέχη έχουν παλέψει με το πώς να θέσουν τις διαφημίσεις απάτης υπό έλεγχο χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας

Η Meta κερδίζει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από διαφημίσεις που προωθούν απάτες και παράνομα προϊόντα στην πλατφόρμα της, σύμφωνα με νέα έρευνα του Reuters.

Το ποσό που αντιστοιχεί σε αυτές τις διαφημίσεις είναι εντυπωσιακό και εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με το γιατί η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να θέσει το πρόβλημα υπό έλεγχο.

Πέρυσι, η Meta υπολόγισε ότι οι κακόβουλες διαφημίσεις θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν έως και το 10% των εσόδων της, ένα ποσό που θα ανερχόταν σε περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με έγγραφα που παρουσιάζει το Reuters.

Αυτό περιλαμβάνει διαφημίσεις για “απατηλά σχήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και επενδύσεων, παράνομα διαδικτυακά καζίνο και πώληση απαγορευμένων ιατρικών προϊόντων”. Στην πραγματικότητα, οι απάτες στην πλατφόρμα της Meta έχουν τόσο μεγάλη εμβέλεια που οι ερευνητές της εταιρείας υπολόγισαν ότι οι εφαρμογές της “εμπλέκονταν σε ένα τρίτο όλων των επιτυχημένων απατών στις Ηνωμένες Πολιτείες”.

Η έρευνα επισημαίνει επίσης ότι η Meta έχει κατά καιρούς δυσκολέψει τις ίδιες της τις ομάδες να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους διαφημίσεις, ενώ οι εσωτερικές της διαδικασίες επιτρέπουν σε παραβάτες με επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις να συνεχίζουν να δημοσιεύουν διαφημίσεις. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, ένας “μικρός διαφημιζόμενος” που πιάστηκε να “προωθεί οικονομική απάτη”, δεν θα αποκλειόταν από τις πλατφόρμες της εταιρείας πριν καταγραφούν «τουλάχιστον οκτώ παραβάσεις».

Η Meta υπήρξε ακόμη πιο επιεικής απέναντι σε «μεγαλύτερους διαφημιζόμενους» που δαπανούν μεγαλύτερα ποσά, καθώς φέρεται να τους επέτρεψε να «συσσωρεύσουν πάνω από 500 παραβάσεις» χωρίς να απομακρυνθούν από την πλατφόρμα.

Αυτό μπορεί να ακούγεται σοκαριστικά επιεικές, ιδιαίτερα σε σύγκριση με τα πρότυπα της Meta για τους χρήστες στην πλατφόρμα της, αλλά η έρευνα του Reuters υπογραμμίζει πόσο υψηλό είναι το διακύβευμα για τη Meta. Όπως σημειώνεται, μόνο τέσσερις διαφημιστικές καμπάνιες που αφαιρέθηκαν από τη Meta φέτος αντιστοιχούσαν σε 67 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα για την εταιρεία.

Η έρευνα αναφέρει ότι εσωτερικά, τα στελέχη έχουν παλέψει με το πώς να θέσουν τις διαφημίσεις απάτης υπό έλεγχο χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Σε ένα σημείο, φέρεται ότι οι διευθυντές έλαβαν οδηγίες να μην “λαμβάνουν ενέργειες που θα μπορούσαν να κοστίσουν στη Meta περισσότερο από το 0,15% των συνολικών εσόδων της εταιρείας”.

Απαντώντας στην έρευνα, η Meta ανέφερε στο Reuters ότι το εκτιμώμενο 10% των εσόδων από διαφημίσεις απάτης είναι «υπερβολικά γενικευμένο και διογκωμένο», χωρίς ωστόσο να δώσει κάποιο εναλλακτικό ποσοστό.

“Τους τελευταίους 18 μήνες, έχουμε μειώσει τις αναφορές χρηστών για κακόβουλες διαφημίσεις παγκοσμίως κατά 58% και, μέχρι στιγμής το 2025, έχουμε αφαιρέσει περισσότερα από 134 εκατομμύρια τεμάχια απατηλού διαφημιστικού περιεχομένου”, δήλωσε ο εκπρόσωπος Andy Stone.

Στην Ελλάδα, η γνωστή ιστοσελίδα Skroutz.gr έχει ανακοινώσει ότι κατέθεσε καταγγελία κατά της Meta, μετά από σειρά παραπλανητικών διαφημίσεων που χρησιμοποιούσαν το brand της χωρίς καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Όπως επισημαίνει σε ανάρτησή του στο Linkedin ο συνιδρυτής της εταιρείας, Γιώργος Αυγουστίδης, παρά τις επανειλημμένες ειδοποιήσεις, οι ενέργειες της Meta θεωρούνται τουλάχιστον ανεπαρκείς, καθώς η εταιρεία περιορίστηκε στο να προτρέπει τους θιγόμενους να αναφέρουν συνεχώς τις σχετικές διαφημίσεις. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, υπήρξαν περιστατικά όπου οι διαφημίσεις παρέμειναν ενεργές.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu