Που προσεγγίζουν κινέζικα και αμερικανικά λιμάνια αντίστοιχα
Από σήμερα Τρίτη 14 Οκτωβρίου τίθενται σε εφαρμογή τα νέα τέλη για τα αμερικανικά πλοία που φτάνουν σε κινεζικά λιμάνια. Και έρχονται σε αντίποινα, καθώς οι ΗΠΑ είχαν ανακοινώσει ότι επιβάλλουν τέλη σε κινεζικά πλοία που φτάνουν στα λιμάνια τους επίσης από τις 14 Οκτωβρίου. Οι κατηγορίες οι οποίες, σύμφωνα με την Κίνα, στοχεύουν στην «προστασία της ναυτιλιακής της βιομηχανίας» από «μεροληπτικά» μέτρα, ισχύουν για πλοία που ανήκουν, λειτουργούν, κατασκευάζονται ή φέρουν σημαία των ΗΠΑ, αλλά όχι για πλοία κινεζικής κατασκευής, ανέφεραν κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Το Πεκίνο ανακοίνωσε τους δασμούς την περασμένη εβδομάδα, παράλληλα με κινήσεις για την αυστηροποίηση των ελέγχων στις εξαγωγές σπάνιων γαιών. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απάντησε με την απειλή επιβολής πρόσθετου δασμού 100% στην Κίνα.
Επίσης την Τρίτη, τέθηκαν σε ισχύ νέοι δασμοί των ΗΠΑ στην εισαγόμενη ξυλεία, τα ντουλάπια κουζίνας και τα έπιπλα, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα.
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Σκοτ Μπέσεντ, δήλωσε τη Δευτέρα ότι ο Τραμπ και ο πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ, αναμένεται να συναντηθούν στη Νότια Κορέα στα τέλη Οκτωβρίου, καθώς προσπαθούν να αποκλιμακώσουν τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
«Ο δασμός 100% δεν χρειάζεται να εφαρμοστεί… Η σχέση, παρά την ανακοίνωση αυτή την περασμένη εβδομάδα, είναι καλή. Οι γραμμές επικοινωνίας έχουν ανοίξει ξανά, οπότε θα δούμε πού θα πάει», δήλωσε ο Μπέσεντ.
«Η θέση της Κίνας είναι συνεπής. Αν υπάρξει διαμάχη, θα αγωνιστούμε μέχρι το τέλος. Αν υπάρξει συζήτηση, η πόρτα είναι ανοιχτή», δήλωσε την Τρίτη εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου.
«Οι ΗΠΑ δεν μπορούν να απαιτούν συνομιλίες ενώ ταυτόχρονα επιβάλλουν νέα περιοριστικά μέτρα με απειλές και εκφοβισμό. Αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος για να συνεργαστούμε με την Κίνα», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.
Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι αμερικανικοί δασμοί σε κινεζικά πλοία παραβιάζουν μια συμφωνία θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών.
Σε αντίποινα, τα πλοία που συνδέονται με τις ΗΠΑ και δένουν σε κινεζικά λιμάνια χρεώνονται πλέον 400 γιουάν (42 λίρες, 56 δολάρια) ανά καθαρό τόνο, σύμφωνα με το κινεζικό κρατικό μέσο ενημέρωσης CCTV.
Τα τέλη θα αυξάνονται κάθε χρόνο, φτάνοντας τα 1.120 γιουάν ανά τόνο τον Απρίλιο του 2028, ανέφερε το CCTV.
Τα φορτηγά πλοία που μεταφέρουν ξηρό χύδην φορτίο όπως άνθρακα και άλλες πρώτες ύλες θα μπορούσαν να καταλήξουν να πληρώνουν έως και 3 εκατομμύρια δολάρια σε λιμενικά τέλη από σήμερα, δήλωσε η αναλύτρια εμπορευματικών μεταφορών Claire Chong.
Μέχρι το 2028, τα υπερμεγέθη πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 200.000 τόνους ξηρού φορτίου χύδην θα μπορούσαν να πληρώσουν περισσότερα από 10 εκατομμύρια δολάρια σε τέλη, εκτιμά.
Η εξαίρεση για τα πλοία κινεζικής κατασκευής, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου ξηρού φορτίου χύδην, θα μπορούσε να μετριάσει μέρος του αντίκτυπου των νέων λιμενικών τελών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Νέα ιστορικό υψηλό για το χρυσό
- Μικρή πτώση στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- ΑΑΔΕ: Επέκταση ωραρίου λειτουργίας των συνοριακών Τελωνείων Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής
- Παύλος Μυλωνάς: Καμπανάκι για το ανταγωνιστικό μειονέκτημα από την ακριβή τιμολόγηση ρύπων
- Huawei: Υπερταχεία φόρτιση και νέα υποδομή στο επίκεντρο του 5ου Electric + Micro Mobility Forum
- ΔΕΗ: Νέα «πράσινη» ομολογιακή έκδοση €775 εκατ. με λήξη το 2030
- Πρωτοβουλία 1,5 τρισ. από JPMorgan για να «θωρακίσει» τα κρίσιμα ορυκτά
- Στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις