Ο ΟΣΕ κάλεσε τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης και ΤΕΣ - Ο χρόνος αποκατάστασης εκτιμάται σε περίπου ένα 30-45 ημέρες από την εκκίνηση των εργασιών, χωρίς την εγκατάσταση συστημάτων και ηλεκτροκίνησης
Με τέσσερις εταιρείες έκτης τάξης θα τρέξει ο ΟΣΕ τα έργα προσωρινής αποκατάσταση της υφιστάμενης -αλλά εκτός λειτουργίας- σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα μετά τις καταστροφές που υπέστη από την κακοκαιρία Daniel και τις φονικές πλημμύρες.
Όπως έγινε γνωστό ο ΟΣΕ κάλεσε τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης, και ΤΕΣ προκειμένου να αναλάβουν τα έργα τα οποία πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.
Αναμένεται η έγκριση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να προχωρήσει ο ΟΣΕ στην απευθείας ανάθεση των απαιτούμενων έργων για να επαναλειτουργήσει η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Το κόστος μπορεί να φτάσει μέχρι και 12 εκατ. ευρώ και ο χρόνος αποκατάστασης εκτιμάται σε περίπου ένα 30-45 ημέρες από την εκκίνηση των εργασιών. Το έργο αφορά αποκατάσταση της γραμμής καθόδου μήκους περίπου 50 χλμ χωρίς την εγκατάσταση συστημάτων και ηλεκτροκίνησης.
Οι μελέτες θα γίνουν από τον ΟΣΕ και στόχος είναι η άμεση επαναλειτουργία της γραμμής με ντιζελοκίνητα τρένα για να μπορέσει να λειτουργήσουν τα επιβατικά δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά και τα εμπορικά δρομολόγια κυρίως από το λιμάνι του Πειραιά προς βορρά.
Πως θα γίνει η οριστική αποκατάσταση
Σε προχθεσινή του παρουσία στο Olympia Forum ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι απαιτούνται 187 εκατ. ευρώ για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι καταστροφικές πλημμύρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο όπως διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή είναι αφού αποκατασταθεί η υφιστάμενη γραμμή καθόδου, να ξεκινήσουν τα έργα στη γραμμή ανόδου. Πρώτος στόχος είναι σε ένα περίπου χρόνο αυτή η γραμμή να επαναλειτουργήσει με όλα συστήματα (τηλεδιοίκηση, ETCS) αλλά και την ηλεκτροκίνηση.
Αυτό θα σημάνει και την επαναδρομολόγηση σε όλο το τμήμα της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης των ηλεκτροκίνητων τρένων αλλά με μονή γραμμή λειτουργίας στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα.
Ο τελικός στόχος όπως φαίνεται βρίσκεται περίπου δύο έτη από σήμερα, όπως είχε αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης από το βήμα του ITC 2023.
Με την πλήρη αποκατάσταση και λειτουργία της γραμμής ανόδου, τα έργα θα συνεχιστούν και στην γραμμή καθόδου (που μέχρι τότε θα λειτουργεί με την προσωρινή αποκατάσταση).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μπέσεντ: Η Κίνα έκανε λάθος επιβάλλοντας περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών
- Σύνοδος APEC: Ο Κινέζος πρόεδρος Σι στο επίκεντρο μετά την απουσία Τραμπ
- Apple: Ετοιμάζει οθόνες OLED για MacBook Air και iPad
- Central Bancompany: Στοχεύει σε αποτίμηση έως 5,7 δισ. δολαρίων
- Γιαννακόπουλος για ΠΑΟ: Καμία ανησυχία, η φανέλα δεν κερδίζει ποτέ από μόνη της
- Επιθεώρηση Εργασίας: Λεκτική βία και παρενόχληση το 78% των καταγγελιών
- Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Επιστολή στους ψηφιακούς κολοσσούς για την επαλήθευση ηλικίας
- Το bitcoin σπάει το σερί του Οκτωβρίου με την πρώτη μηνιαία απώλεια από το 2018
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
 
 







