Ο ΟΣΕ κάλεσε τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης και ΤΕΣ - Ο χρόνος αποκατάστασης εκτιμάται σε περίπου ένα 30-45 ημέρες από την εκκίνηση των εργασιών, χωρίς την εγκατάσταση συστημάτων και ηλεκτροκίνησης
Με τέσσερις εταιρείες έκτης τάξης θα τρέξει ο ΟΣΕ τα έργα προσωρινής αποκατάσταση της υφιστάμενης -αλλά εκτός λειτουργίας- σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα μετά τις καταστροφές που υπέστη από την κακοκαιρία Daniel και τις φονικές πλημμύρες.
Όπως έγινε γνωστό ο ΟΣΕ κάλεσε τις εταιρείες Ρήγας Τεχνική, Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, Ξανθάκης, και ΤΕΣ προκειμένου να αναλάβουν τα έργα τα οποία πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.
Αναμένεται η έγκριση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να προχωρήσει ο ΟΣΕ στην απευθείας ανάθεση των απαιτούμενων έργων για να επαναλειτουργήσει η γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Το κόστος μπορεί να φτάσει μέχρι και 12 εκατ. ευρώ και ο χρόνος αποκατάστασης εκτιμάται σε περίπου ένα 30-45 ημέρες από την εκκίνηση των εργασιών. Το έργο αφορά αποκατάσταση της γραμμής καθόδου μήκους περίπου 50 χλμ χωρίς την εγκατάσταση συστημάτων και ηλεκτροκίνησης.
Οι μελέτες θα γίνουν από τον ΟΣΕ και στόχος είναι η άμεση επαναλειτουργία της γραμμής με ντιζελοκίνητα τρένα για να μπορέσει να λειτουργήσουν τα επιβατικά δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά και τα εμπορικά δρομολόγια κυρίως από το λιμάνι του Πειραιά προς βορρά.
Πως θα γίνει η οριστική αποκατάσταση
Σε προχθεσινή του παρουσία στο Olympia Forum ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι απαιτούνται 187 εκατ. ευρώ για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν οι καταστροφικές πλημμύρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο όπως διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή είναι αφού αποκατασταθεί η υφιστάμενη γραμμή καθόδου, να ξεκινήσουν τα έργα στη γραμμή ανόδου. Πρώτος στόχος είναι σε ένα περίπου χρόνο αυτή η γραμμή να επαναλειτουργήσει με όλα συστήματα (τηλεδιοίκηση, ETCS) αλλά και την ηλεκτροκίνηση.
Αυτό θα σημάνει και την επαναδρομολόγηση σε όλο το τμήμα της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης των ηλεκτροκίνητων τρένων αλλά με μονή γραμμή λειτουργίας στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα.
Ο τελικός στόχος όπως φαίνεται βρίσκεται περίπου δύο έτη από σήμερα, όπως είχε αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης από το βήμα του ITC 2023.
Με την πλήρη αποκατάσταση και λειτουργία της γραμμής ανόδου, τα έργα θα συνεχιστούν και στην γραμμή καθόδου (που μέχρι τότε θα λειτουργεί με την προσωρινή αποκατάσταση).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΕΛΑΣ: 11 νεκροί και 703 τραυματίες σε 531 τροχαία τον Ιούλιο στην Αττική
- ΕΕ: Στα 34,7 δισ. λίτρα η παραγωγή μπύρας το 2024 – Στη 12η θέση η Ελλάδα
- Το φαινόμενο Sydney Sweeney και η καμπάνια American Eagle
- Ράλι Ακρόπολις: Ανακοινώθηκε το ημερολόγιο του WRC για το 2026
- “Πράσινο” φως για έξι μη κρατικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, “κόκκινο” για πέντε
- Samsung: Βλέπει αύξηση 50% στις πωλήσεις του Galaxy Z Fold 7 στις ΗΠΑ
- Τουρκία: Mείωση 12,1% στο εμπορικό έλλειμμα τον Ιούλιο 2025
- Τζακ Μα: Ο mister “δεν ξέρω τίποτα” που έγινε δισεκατομμυριούχος από το Alibaba
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις