Ανοδική πορεία και στις παραγγελίες μέσω e-shop για τα σούπερ μάρκετ
Σε τρόφιμα και ποτά και ειδικότερα σε προϊόντα αυτών των κατηγοριών που αντικατοπτρίζουν τη γρήγορη κατανάλωση ξοδεύουν το μεγαλύτερο ποσό από το εισόδημά τους που κατευθύνεται στις καθημερινές αγορές οι Έλληνες, μέσα στο 2025, με τα προϊόντα αυτά να σημειώνουν ανοδική πορεία σε ό,τι αφορά την αξία τους στο ράφι.
Εξάλλου, ανοδική πορεία, και σε αυτά τα προϊόντα, έχουν πλέον τα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς πάνω από ένα στα τέσσερα αγαθά που αγοράζεται από το σούπερ μάρκετ από τον Έλληνα καταναλωτή δεν έχει τη σφραγίδα γνωστού brand.
Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από την τελευταία έρευνα της εταιρείας ερευνών Circana που δημοσιεύθηκε πριν από μερικά 24ωρα, περιλαμβάνοντας στοιχεία από τους πρώτους μήνες του 2025 και μέχρι τον Μάιο της φετινής χρονιάς.
Πρόκειται για τάση που συνεχίζει από το 2024, καθώς και το προηγούμενο έτος οι συγκεκριμένες κατηγορίες ήταν εκείνες που συγκέντρωσαν την μεγαλύτερη άνοδο σε αξία.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Circana, τα σνακ ήταν αυτά που σημείωσαν άλμα σε αξία, σε ποσοστό πάνω από 10%, ενώ ακολούθησαν τα κατεψυγμένα προϊόντα και το αλκοόλ με 8,9%. Ακολούθησαν τα μη αλκοολούχα ροφήματα και αναψυκτικά, με 7,4%, ενώ στην πέμπτη θέση βρίσκεται το συσκευασμένο φαγητό με 5,2%.
Αντίστοιχα, το 2024, οι ίδιες κατηγορίες που βρίσκονται στην πρώτη τριάδα το 2025 είχαν σημειώσει άνοδο κατά 3,8%, 5,3% και 5,1%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά τα προϊόντα είχαν διαφορετική αξία σε άλλα σημεία της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Κρήτη και τα νησιά καταγράφεται η μεγαλύτερη αξία τους για το 2025, αυξημένη κατά 8,2% και 7,8% αντίστοιχα, στην οποία αντικατοπτρίζονται και τα κόστη θαλάσσιας μεταφοράς. Στην Αττική η άνοδος σε σχέση με το 2024 ήταν 5,8%, ενώ στη Θεσσαλονίκη 5,9%.
Σταθερή η άνοδος στα PL προϊόντα
Την ίδια στιγμή, μικρή κάθε έτος, αλλά σταθερή είναι άνοδος στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Ενδεικτικό είναι ότι το 2025, στους πρώτους μήνες του, η αύξηση που καταγράφεται στα συγκεκριμένα προϊόντα είναι της τάξης του 6,7%, την ώρα που το 2024 ήταν 4,7%, ενώ σαν σύνολο, με τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα στη διάθεση της Circana, το 27,2% της κατανάλωσης των νοικοκυριών στην Ελλάδα αντιστοιχεί σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, γεγονός που δείχνει την τάση που υπάρχει για φθηνότερες αγορές και περιφρόνηση των brands λόγω της ακρίβειας.
Όσον αφορά, δε, τις κατηγορίες, οι οποίες κατέχουν τη μερίδα του λέοντος, αυτές είναι τα τρόφιμα, όπου καταγράφεται το 2025 μερίδιο 27,5% το 2025 και τα προϊόντα νοικοκυριού, όπου το αντίστοιχο μερίδιο είναι 27,6%.
Αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες
Ανοδική πορεία καταγράφεται και στις ηλεκτρονικές παραγγελίες της κατηγορίας του σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με στοιχεία από την Convert Group, με την οποία η Circana εγκαινίασε συνεργασία πριν μερικές εβδομάδες, οι αγορές άγγιξαν, μέχρι τώρα, μέσα στη χρονιά τα 131 εκατ. ευρώ, με τις παραγγελίες να σημειώνουν αύξηση κατά 10% κατά μέσο όρο, με τον Μάιο να είναι ο καλύτερος μήνας με 10,3%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δίκη για τα Τέμπη: Ξεκινάει στις 23 Μαρτίου με κατηγορούμενους στελέχη του ΥΠΟΜΕ, του ΟΣΕ και της Hellenic Train
- Συμφωνία MSD – Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ για τη συν-προώθηση του εμβολίου Gardasil 9® κατά του HPV
- Ταμείο Ανάκαμψης: Η Κομισιόν ενέκρινε τη δόση των 2,1 δισ. ευρώ για την Ελλάδα
- ΟΤΕ: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η είσπραξη του μερίσματος χρήσης 2019
- Μπέσεντ στους FT: «Η Κίνα έχει ύφεση και θέλει να παρασύρει όλους τους άλλους μαζί της»
- Πανεπιστήμιο Πειραιά – ιχθυοκαλλιέργειες: Χαμηλή η συνεισφορά τους με 0,35% του ΑΕΠ το 2023
- Lidl Ελλάς – Ίδρυμα Λασκαρίδη: Πάνω από 9 τόνοι απορριμμάτων συλλέχθηκαν σε καθαρισμούς ακτών και βυθών
- Βίκος: Επένδυση 8,63 εκατ. ευρώ σε νέα γραμμή παραγωγής στα Ιωάννινα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις