Η άνοδος που καταγράφεται στα τρόφιμα, σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών, είναι της τάξης του 7,6%
O Ιούνιος μπήκε με ανοδικές τάσεις στη λιανική, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Circana, με τα τρόφιμα να είναι ο κλάδος εκείνος που καταγράφει την μεγαλύτερη αύξηση.
Πιο συγκεκριμένα, η άνοδος που καταγράφεται στα τρόφιμα, σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών, είναι της τάξης του 7,6% για τον μήνα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2024, την ώρα που για τα είδη καθημερινής χρήσης το ποσοστό αύξησης αγγίζει το 6,6% και τα είδη νοικοκυριού, πολύ πιο κάτω, στο 1,3%.
Η ανοδική αυτή τροχιά σχετίζεται και με την περίοδο, καθώς ο Ιούνιος είναι μήνας κατά τον οποίο η αγοραστική δύναμη ενισχύεται περισσότερο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες λόγω του τουρισμού. Αυτό αντικατοπτρίζεται και από το γεγονός ότι έτος με το έτος επεκτείνεται η αγοραστική δύναμη των νησιών και της Κρήτης, σε σχέση με την ενδοχώρα, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Ενδεικτικό είναι ότι το 2021 η άνοδος των αγορών, σε αξία στην ενδοχώρα ήταν 4,8% και το 2024 έπεσε στο 3,8%, την ώρα που στην Κρήτη, το 2021 ήταν 7,1% και πλέον είναι 8%, ενώ στα νησιά από 9,4% που ήταν το 2021 πλέον αγγίζει το 10,9%.
Εξάλλου, αυξητική πορεία είχε η πλειοψηφία των τιμών των προϊόντων για τον Ιούνιο του 2025.
Με βάση τα στοιχεία της Circana, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024, από ο,2%, ήταν τον ίδιο μήνα, το 2025, 1,5%.
Κόντρα μαγαζιών γειτονιάς και mega market
Ενδιαφέρον, επίσης, στοιχείο της φετινής έρευνας της Circana για τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού είναι το γεγονός της αλλαγής της δυναμικής των καταστημάτων στα οποία γίνονται οι αγορές τροφίμων.
Ειδικότερα, διαπιστώνεται επιστροφή των αγοραστών στα μικρά καταστήματα μικρότερα των 400 τμ, με την άνοδο αυτή να ανέρχεται στο 7,2% και να κοντράρεται με τις αγορές που γίνονται στα mega markets άνω των 2.500 τμ, στα οποία, επίσης, το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 7,2%. Πρόκειται για τα καταστήματα- μίνι παραρτήματα αλυσίδων μεγάλων σούπερ μάρκετ, τα οποία τα τελευταία δύο χρόνια αυξάνουν με αλματώδεις ρυθμούς.
Πρωταγωνιστές σε αυτή την ανοδική κούρσα είναι τα My Market Local και τα ΑΒ Shop & Go, των ομίλων Metro AEBE και ΑΒ Βασιλόπουλος αντίστοιχα, τα οποία βρίσκονται σε διάφορες συνοικίες μεγάλων πόλεων, ειδικά στην Αθήνα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα σε τρία χρόνια τα μίνι καταστήματα των δύο ομίλων ξεπερνούν συνολικά τα 60, με νέα σημεία να ανοίγουν μέσα στο 2025.
Αυτή η άνοδος συνδυάστηκε και με αυξητική τάση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Για τον μήνα Ιούνιο συγκεκριμένα η αξία των ηλεκτρονικών παραγγελιών λιανικής άγγιξε τα 157 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο άνοδο 6%.
Παρόλαυτα, παρά το γεγονός ότι η αξία των παραγγελιών σημείωσε άνοδο, η αξία του μέσου καλαθιού κατέγραψε πτώση κατά 3%, ενώ παράλληλα οι παραγγελίες επίσης αυξήθηκαν κατά 9%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Δίκη για τα Τέμπη: Ξεκινάει στις 23 Μαρτίου με κατηγορούμενους στελέχη του ΥΠΟΜΕ, του ΟΣΕ και της Hellenic Train
- Συμφωνία MSD – Ομίλου ΒΙΑΝΕΞ για τη συν-προώθηση του εμβολίου Gardasil 9® κατά του HPV
- Ταμείο Ανάκαμψης: Η Κομισιόν ενέκρινε τη δόση των 2,1 δισ. ευρώ για την Ελλάδα
- ΟΤΕ: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η είσπραξη του μερίσματος χρήσης 2019
- Μπέσεντ στους FT: «Η Κίνα έχει ύφεση και θέλει να παρασύρει όλους τους άλλους μαζί της»
- Πανεπιστήμιο Πειραιά – ιχθυοκαλλιέργειες: Χαμηλή η συνεισφορά τους με 0,35% του ΑΕΠ το 2023
- Lidl Ελλάς – Ίδρυμα Λασκαρίδη: Πάνω από 9 τόνοι απορριμμάτων συλλέχθηκαν σε καθαρισμούς ακτών και βυθών
- Βίκος: Επένδυση 8,63 εκατ. ευρώ σε νέα γραμμή παραγωγής στα Ιωάννινα
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις