Επιχειρήσεις

Swatch: Ζήτησε συγγνώμη και απέσυρε τη διαφήμιση με τα «σχιστά μάτια»

Financialreport.gr

Μετά το σάλο που προκλήθηκε στα social media της Κίνας για ρατσιστικό υπονοούμενο

Ελβετική ωρολογοποιία Swatch εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ζητάει συγγνώμη και απέσυρε την διαφήμιση με εικόνες ενός μοντέλου ασιατικής καταγωγής που τραβάει τις γωνίες των ματιών του προς τα πάνω και προς τα πίσω σε στάση «κλεισμένου ματιού», όπως μεταδίδει το Reuters.

Οι εικόνες για τη συλλογή Swatch Essentials καταδικάστηκαν ευρέως στο διαδίκτυο στην Κίνα, όπου πολλά σχόλια ανέφεραν ότι φαινόταν να μιμούνται ρατσιστικά χλευασμούς για τα ασιατικά μάτια.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν έως και 2,7% στις πρώτες συναλλαγές της Δευτέρας, προτού περιορίσουν κάπως τις απώλειές τους.

«Όταν είδα αυτά τα νέα, σοκαρίστηκα αρκετά. Η Swatch βρίσκεται στην κινεζική αγορά εδώ και πολλά χρόνια και νιώθω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τη μάρκα», δήλωσε ο 23χρονος φοιτητής Justin Zhao. «Δεν ξέρω γιατί το έκαναν. Κατάφεραν με κάποιο τρόπο να το κυκλοφορήσουν αφού πέρασαν από πολυάριθμες εγκρίσεις».

Σε μια συγγνώμη που δημοσιεύτηκε στα κινέζικα και τα αγγλικά στον επίσημο λογαριασμό της στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Weibo το Σάββατο, η Swatch δήλωσε ότι «έλαβε υπόψη τις πρόσφατες ανησυχίες» και αφαίρεσε όλο το σχετικό υλικό παγκοσμίως.

«Ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για οποιαδήποτε αναστάτωση ή παρεξήγηση μπορεί να προκλήθηκε από αυτό», ανέφερε η δήλωση. Δημοσίευσε επίσης την ίδια συγγνώμη στο Instagram.

Η Swatch Group δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα του Reuters για περαιτέρω σχόλια.

Η κριτική για τη διαφήμιση είναι το τελευταίο πισωγύρισμα για μια εταιρεία της οποίας οι μετοχές έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από το μισό από τις αρχές του 2023 και τώρα αντιμετωπίζει δασμούς 39% στις εξαγωγές της προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Swatch, η οποία κατασκευάζει επίσης ρολόγια Omega, Longines και Tissot, βασίστηκε στην Κίνα , το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο για περίπου το 27% των πωλήσεων του ομίλου πέρυσι.

Τα έσοδα της ωρολογοποιίας μειώθηκαν κατά 14,6% στα 6,74 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (8,4 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2024, λόγω της πτώσης της ζήτησης στην Κίνα, όπου η Swatch δήλωσε ότι βλέπει «επίμονα δύσκολες συνθήκες αγοράς και αδύναμη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά συνολικά».

Ο Peter Xu, ένας influencer μόδας στην Κίνα με πάνω από επτά εκατομμύρια ακόλουθους στο Weibo, δήλωσε ότι πίστευε ότι η διαμάχη θα επηρέαζε τις δραστηριότητες της Swatch στην Κίνα, αλλά δεδομένης της ταχύτητας της συγγνώμης, οι επιπτώσεις είναι πιθανό να είναι σχετικά βραχυπρόθεσμες.

«Ήταν αρκετά ανόητο να δημοσιοποιήσουμε εικόνες σαν κι αυτές», είπε.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu