Στο 41,4% πλέον η κατανάλωση στην Αττική τον Οκτώβριο
Αυξημένες δαπάνες συνεχίζουν να καταγράφονται στα τρόφιμα ιδίως στα κατεψυγμένα, αλλά και τα σνακ τον Οκτώβριο του 2025, την ώρα που πλέον εκτοξεύεται η κατανάλωση στα αστικά κέντρα και στην Κεντρική Ελλάδα. Παράλληλα ελαφρά ανοδική πορεία σημειώνουν επίσης και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με τα επώνυμα, παραμένοντας, ωστόσο, ακόμα χαμηλά συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, βλέπουμε σχετική άνοδο στις παραγγελίες των e-supermarket, κάτι που αναδεικνύει την σταδιακή μετακίνηση πληθυσμών από τους χώρους διακοπών στα αστικά κέντρα.
Σύμφωνα με τη μελέτη της Circana για τις καταναλώσεις σε όλη την Ελλάδα τον περασμένο Οκτώβριο, τα νησιά και η Κρήτη κατείχαν σημαντικό μέρος των δαπανών σε καθημερινά προϊόντα, τρόφιμα και είδη καθαρισμού, παρότι θεωρητικά ξεκινάμε να μπαίνουμε στην χειμερινή περίοδο. Ωστόσο, ο Οκτώβριος είναι μήνας κατά τον οποίο στη χώρα μας είναι ανοικτά τα περισσότερα θερινά καταλύματα, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να υπάρχουν καταναλώσεις που οφείλονται στον τουρισμό. Η ανοδική πορεία και σε αυτά τα προϊόντα έχουν πλέον τα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς πάνω από ένα στα τέσσερα αγαθά που αγοράζεται από το σούπερ μάρκετ από τον Έλληνα καταναλωτή δεν έχει τη σφραγίδα γνωστού brand.
Επιστροφή στην καθημερινότητα
Χαρακτηριστικό είναι ότι το φθινόπωρο αντιμετωπίζεται πλέον ως μακρύ καλοκαίρι, καθώς η κατανάλωση καθημερινών προϊόντων εξακολουθεί να υπάρχει στα νησιά και την Κρήτη. Ωστόσο από τις μετρήσεις φαίνεται πως η κατανάλωση έχει πλέον μεταφερθεί στα αστικά κέντρα. Ειδικότερα, κατά την μελέτη της Circana, στα ελληνικά νησιά η κατανάλωση αυξήθηκε τον Οκτώβριο κατά 9,4%, ενώ στην Κρήτη κατά 7,5%. Στην Αττική πλέον η κατανάλωση εκτοξεύθηκε στο 41,4%, στην Κεντρική Ελλάδα, κατά 12,4%, ενώ στη Θεσσαλονίκη 9,7%.
Ο τομέας του φαγητού είναι αυτός που συγκεντρώνει την υψηλότερη κατανάλωση μέχρι τον Οκτώβριο με την αύξηση, σε αξία, σε σχέση με το 2024, να είναι στο 6,5%, πανελληνίως, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς, με πολύ μικρότερο ποσοστό 1,9% και τα καθαριστικά με 1,7%.

Σε σχέση με την αύξηση, σε όγκο, επίσης τα τρόφιμα κατέχουν την ίδια θέση, αλλά με μικρότερο ποσοστό, 4%, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα υγείας κα ομορφιάς, με ποσοστό 3,4% και τα καθαριστικά με 2,5%.
Σνακ και κατεψυγμένα σε άνοδο
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Circana, τα σνακ ήταν αυτά που σημείωσαν άλμα μέχρι και τον Οκτώβριο σε αξία, σε ποσοστό 10,5%, ενώ ακολούθησαν τα κατεψυγμένα προϊόντα με 8,8% και τα γαλακτοκομικά με 8,3%. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται τα μη αλκοολούχα ποτά με 6,9% και τα μη αλκοολούχα ποτά, με 5,9%.

Την ίδια στιγμή, ελαφρά αύξηση καταγράφηκε τους τελευταίους μήνες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι οι ξένοι επισκέπτες είναι πιο εξοικειωμένοι με αυτά και τα καταναλώνουν όταν επισκέπτονται τρίτες χώρες. Ενδεικτικό είναι μέχρι τώρα, το 2025, η αύξηση έχει αγγίξει το 27,2%, με την κατανάλωση των branded προϊόντων να μειώνεται ελαφρά, στο 72,8%.
Την αντίστοιχη περίοδο, το 2024, αυτά τα ποσοστά ήταν 26,7 % και 73,3% αντίστοιχα.
Μικρή αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες
Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές παραγγελίες καθημερινών προϊόντων μέσα στο 2025, αυτές μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο ήταν 255 εκατ. ευρώ, με την ανάπτυξη του κλάδου να είναι μόλις στα 4%.

Χαρακτηριστικό είναι ότι για τον μήνα Οκτώβριο υπήρξε πολύ μικρή αύξηση στις ηλεκτρονικές παραγγελίες, παρότι έχουμε πλέον ολική επιστροφή από τις διακοπές των μόνιμων κατοίκων. κατέγραψαν μείωση σε σχέση με τους προηγούμενους. Ως εκ τούτου, η άνοδος σε σχέση με το 2024 ήταν μόλις 1,7%, μειωμένη και από τον Σεπτέμβριο, οπότε είχε αγγίξει το 3%.
Η αξία των παραγγελόμενων προϊόντων, δε, κατέγραψε αύξηση 4%, ενώ άνοδο υπήρξε, κατά 6%, και στις παραγγελίες. Εκεί που υπήρξε κάθοδος, έστω και μικρή, ήταν στην αξία του καλαθιού κάθε φορά, η οποία έφτασε στο -2%.
Aξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι συνεχίζεται η ”κόντρα” ανάμεσα στα υπερ μάρκετ και τα μικρά μαγαζιά γειτονιάς, σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Για τον μήνα Οκτώβριο η αύξηση τα ύπερ μάρκετ ήταν στο 6,9%, ενώ στα καταστήματα γειτονιάς στο 6,8%.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Αποθέωση Παυλίδη από τον Μουρίνιο για το χατ τρικ εναντίον της Μορεϊρένσε (4-0)
- ΗΠΑ: Nεκροί o σκηνοθέτης Ρομπ Ράινερ και η σύζυγός του στην κατοικία τους στο Λος Αντζελες
- Η Αυστραλία θα επανεξετάσει τους νόμους περί όπλων
- Κατάσχεση κοκαΐνης σε πλοίο προς Πειραιά
- Κίνα: Ανησυχία για τις επιδόσεις της οικονομίας τον Νοέμβριο
- Τετράωρος αποκλεισμός τελωνείου Νίκης από αγρότες, κτηνοτρόφους και μελισσοκόμους Φλώρινας
- Δίκη Χρυσής Αυγής: “Ανοιχτό το ενδεχόμενο για καθείρξεις 15 ετών” (Βίντεο)
- Μπλόκα παντού μέχρι να υπάρξει «βάση διαπραγμάτευσης» – Πού οδηγείται η σύγκρουση
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








