Επιχειρήσεις

Συγκοινωνίες Αθηνών: Επενδύσεις πάνω από 300 εκατ. ευρώ σε νέο στόλο-Τα λεωφορεία υδρογόνου και η εισιτηριοδιαφυγή

Από αριστερά, ο Γιώργος Σπηλιόπουλος CEO ομίλου ΟΑΣΑ, ο CEO του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, ο CEO της ΟΣΥ Στέφανος Αγιάσογλου και ο CEO της ΣΤΑ.ΣΥ. Θανάσης Κοτταράς

Σε πάνω από 234 εκατ. ευρώ εκτιμώνται τα έσοδα των Συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2023

Άνω των 300 εκατ. ευρώ αναμένεται να κοστίσουν την επόμενη διετία οι επενδύσεις που θα λάβουν χώρα στις Συγκοινωνίες Αθηνών, μια εταιρεία του Υπερταμείου, με το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών να περιλαμβάνει την ανανέωση του στόλου, κυρίως των μη σταθερών συγκοινωνιών, καθώς και το ”λίφτινγκ” σε ορισμένους σταθμούς του μετρό, όπως για παράδειγμα αυτός του Χολαργού στη Γραμμή 2.

Αυτά συμβαίνουν σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία τα έσοδα για τις Συγκοινωνίες Αθηνών το 2023 υπολογίζονται πάνω από 234 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, όπως τονίστηκε σε σχετική δημοσιογραφικη εκδήλωση, εξακολουθουν να βρίσκονται σε διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού και πράσινης μετάβασης.

Αυτή θα έρθει μέσα από τη χρήση τόσο των περίφημων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία έχουν ξεκινήσει, ήδη, τις πιλοτικές τους διαδρομές, όσο και των νέων λεωφορείων, τα οποία θα λειτουργούν με υδρογόνο και θα ξεκινήσουν να κινούνται στους δρόμους της Αθήνας μέσα στους επόμενους μήνες.

Παράλληλα, από την πλευρά των Συγκοινωνιών των Αθηνών θα υπάρξει εντατικοποίηση των ελέγχων και για την εισιτηριοδιαφυγή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που το 2023 υπήρξαν 300 εκατ. ευρώ επικυρώσεις εισιτηρίων, ταυτόχρονα κόπηκαν πάνω από 81.000 πρόστιμα, τα οποία κατά τον CEO της ΟΣΥ Θανάση Κοτταρα πληρώνονται στό 100% εφόσον αν δεν εξοφλήσουν άμεσα παραπέμπεται στις ΔΟΥ.

Ο αριθμός των ελεγκτων έχει αυξηθεί κατα 45 το τελευταίο χρονικό διαστημα, όμως οι “τζαμπατζηδες” δεν έχουν μειωθεί. Μάλιστα ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2024 έχουν κοπεί περί τα 30.000 πρόστιμα.

Μέσα Μαΐου στους δρόμους τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία

Ορόσημο, δε, για την λειτουργία των Συγκοινωνιών Αθηνών συνιστά και η έναρξη λειτουργίας, στα μέσα Μαΐου και με δρομολόγια που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, των 140 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Κατά όσα ανέφερε ο Γιώργος Σπηλιόπουλος, CEO των Συγκοινωνιών Αθηνών στο Financial Report, τους προηγούμενους μήνες γίνονται ήδη δοκιμαστικές διαδρομές από τα πρώτα λεωφορεία σε σχεδόν κανονικές συνθήκες, στις οποίες, αντί για επιβάτες, το βάρος που υπάρχει στο κάθε λεωφορείο έρχεται από μεγάλα, γεμάτα σακιά.

Σύμφωνα, δε, με τις πρώτες μετρήσεις που εχουν γίνει από τον οργανισμό,  με μια φόρτιση αυτα τα λεωφορεία  μπορούν να διανύσουν οριακά πάνω από 300 χλμ την ημέρα.

Οι πρώτες διαδρομές αναμένεται να γίνουν, σύμφωνα με τον αρχικο σχεδιασμό, σε διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο είναι και πιο επιβαρυμενο περιβαλλοντικα, ενώ σταδιακά θα μπουν και σε γραμμές στα προάστια.

Ηπληγήτων οδηγών

Αξίζει να σημειωθεί ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα βγουν και δύο προκηρύξεις για την πρόσληψη οδηγών στα λεωφορεία, η έλλειψη των οποίων, συνιστά πληγή εν γένει τα τελευταία χρόνια και στον ιδιωτικό τομέα.

Αρχικά θα βγει προκήρυξη για 180 και στη συνέχεια για 200 οδηγούς, με στόχο να στελεχωθει ο νέος στόλος. “Πρόκειται για έναν τομέα που δεν είμαστε πολύ ανταγωνιστικοι και πρέπει να γίνουμε” ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθ. Σύμβουλος του Υπερταμειου Γρηγόρης Δημητριάδης.

Η συνεργασία με τη Motor Oil για τα λεωφορεία υδρογόνου

Τους επόμενους μήνες εξάλλου θα βγουν στους δρόμους και τα πρώτα λεωφορεία υδρογόνου, επίσης προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο μπορούν μελλοντικά να στηρίξουν ακόμα περισσότερο έναν σύγχρονο στόλο στους δρόμους της Αθήνας.

Για αρχή θα είναι 3-4 και θα εντάσσονται σε χρηματοδοτουμενο πρόγραμμα της ΕΕ με την επωνυμία “Τριήρης”. Μάλιστα ο εφοδιασμός των λεωφορείων αυτών θα γίνεται από πρατήριο υδρογόνου στα Ανω Λιόσια με τη συνεργασία της Avin.

Στο πλαίσιο, επίσης, της περαιτέρω ανανέωσης του στόλου θα μισθωθουν και 300 λεωφορεία με leasing, για μια δεκαετία, κάτι το οποίο θα κοστίσει πάνω απο 200 εκατ. ευρώ.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu