Στην επιδότηση έως και 40% της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού ταξί με ταυτόχρονη απόσυρση επί πληρωμή του παλαιού οχήματος προχωρά άμεσα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση.
_x000D_
Το «πράσινο» πρόγραμμα, που στηρίζεται σε κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες καθώς το μόνο που απομένει, είναι η διευθέτηση ορισμένων ζητημάτων που σχετίζονται με τη συμφωνία μεταξύ των εμπόρων αυτοκινήτων και των τραπεζών, καθώς στις πλείστες των περιπτώσεων αρκετοί επαγγελματίες οδηγοί θα χρειαστεί να περάσουν από το γκισέ της τράπεζας για δανεισμό με βάση τα προγράμματα χορήγησης που συνοδεύουν την αγορά ενός οχήματος.
_x000D_
Η επιδοτούμενη αντικατάσταση του παλαιού οχήματος για τα ταξί στηρίζεται στην κυβερνητική απόφαση βάσει της οποίας από την 1η Ιανουαρίου του 2025 όλα τα επαγγελματικά οχήματα της κατηγορίας θα είναι ηλεκτρικά.
_x000D_
Επιδότηση και απόσυρση
_x000D_
Οι πόροι για την επιδότηση ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ, προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και επιδοτούν έως και το 40% της λιανικής τιμής (προ φόρων) αγοράς του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το μέγιστο ποσό της επιδότησης ανέρχεται σε 17.000 ευρώ ενώ 5.000 ευρώ θα λάβει ο επαγγελματίας ταξιτζής για την απόσυρση του παλαιού οχήματος. Προτεραιότητα θα έχουν τα επαγγελματικά οχήματα, των οποίων η άδεια λήγει σε κοντινό χρονικό διάστημα και εκτιμάται πως πρόκειται για τουλάχιστον 2.000 ταξί.
_x000D_
Οι τράπεζες
_x000D_
Οι τράπεζες βρίσκονται, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε ανοικτή γραμμή με την κυβέρνηση για το θέμα, καθώς αναμένεται να έχουν σημαντικό μερίδιο στη νέα πράσινη αγορά που ανοίγει, αρχής γενομένης από τον επαγγελματικό κλάδο των ταξί.
_x000D_
«Το πρόγραμμα επιδοτεί τον ιδιοκτήτη του ταξί με 40% απευθείας από τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, ωστόσο δεν έχουν όλοι ίδια μέσα για να εξυπηρετήσουν το σύνολο της αγοράς», αναφέρει στο Euro2day.gr τραπεζική πηγή και προσθέτει: «Οι έμποροι αυτοκινήτων και οι αντιπροσωπείες λειτουργούν επί σειρά ετών με ειδικά δανειοδοτικά προγράμματα προς όφελος του πελάτη τους, τα οποία είναι τραπεζικές χρηματοδοτήσεις. Έχουν ολοκληρωθεί ήδη οι συζητήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους (δημόσιο, αντιπροσωπείες, τράπεζες) και μένουν να διευθετηθούν ορισμένες διαδικαστικού χαρακτήρα λεπτομέρειες».
_x000D_
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι τράπεζες έχουν βάλει στο ραντάρ τους τις χρηματοδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αναμένεται να «τρέξουν» με γοργούς ρυθμούς τον τομέα αυτό, καθώς όλες οι δραστηριότητες αποκτούν πλέον «πράσινο» πρόσημο. Όσο για το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος ταξί αναφέρουν ότι η αγορά μόλις ανοίγει και τα επόμενα χρόνια οι χρηματοδοτήσεις σε συνδυασμό με την επιδότηση από το RRF θα ενταθούν. Πόσω μάλλον όταν υπάρχει απόφαση υποχρεωτικής απόσυρσης των παλαιού τύπου οχημάτων -για τη συγκεκριμένη επαγγελματική κατηγορία- μέχρι το τέλος του 2024.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΑΘΕ
- Μητσοτάκης στον αντιπρόεδρο της Google: Να ενισχύσουμε τη συνεργασία μας για την προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο
- Περιστέρης: Γιατί η ισχυρή ανάπτυξη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα συνεχιστεί
- Λογοθέτης (γγ Μεταναστευτικής Πολιτικής): Η Ελλάδα χρειάζεται 200.000 νέους εργαζόμενους τα επόμενα 4 χρόνια
- Η Ελλάδα «πεθαίνει»: 68.467 γεννήσεις και 126.916 θάνατοι το 2024 με αύξηση παιδικής θνησιμότητας – Μείωση και γάμων
- Νέα top level στελέχη στην Vodafone Ελλάδος
- Γελένα Τοντόροβιτς: Η 31χρονη Σερβοαυστραλή, που γράφει ιστορία στο βραζιλιάνικο μπάσκετ
- Ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο για την 4η Belharra
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις