Με ταχείς ρυθμούς τρέχει το τμήμα που έχει αναλάβει στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα Πύργος η ΤΕΡΝΑ, με αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον 6 μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμα του έργου.
_x000D_
Πρόκειται για το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το Γαστούνη – Πύργος στο οποία η κατασκευαστική εταιρεία ετοιμάζεται σύμφωνα με πληροφορίες να προχωρήσει σε έργα ασφαλτόστρωσης, εντός του καλοκαιριού, οι πρώτες που θα γίνουν στον οδικό άξονα.
_x000D_
Εκτιμάται δε ότι η πρόοδος στο τμήμα αυτό, που βρίσκεται στο 26%, θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το 50% μέχρι το τέλος του έτους.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Πέρα από την ΤΕΡΝΑ στο Πάτρα-Πύργος η πρόοδος των έργων στα υπόλοιπα τμήματα είναι: στο πρώτο τμήμα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ από το Μιντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα στο 13%, ενώ στο δεύτερο τμήμα που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι την Γαστούνη στο 7%. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΒΑΞ είναι το δυσκολότερο καθώς περιλαμβάνει την διαπλάτυνση του αυτοκινητόδρομου με ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων στα πρώτα 12 χιλιόμετρα ξεκινώντας από το Μιντιλόγλι.
_x000D_
Το έργο του αυτοκινητοδρόμου “Πάτρα – Πύργος”, του πιο επικίνδυνου και αιματοβαμμένου δρόμου της χώρας μήκους 74,5 χλμ. ξεκίνησε στις 18 Μαρτίου 2022. Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωσή του είναι 40 μήνες από την έναρξη της κατασκευής, ενώ για το τμήμα Κάτω Αχαγιά – Πύργος μήκους 56 χλμ., προβλέπεται προθεσμία ολοκλήρωσης 36 μηνών από την έναρξη της κατασκευής.
_x000D_
To συνολικό σημερινό κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 331 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή του ελληνικού δημοσίου. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 35% από κεφάλαια του Παραχωρησιούχου (τραπεζικά δάνεια και ίδια κεφάλαια) και 65% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό δημόσιο.
_x000D_
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση ενός τμήματος 13 χλμ. (Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαγιά) και την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 61 χιλιομέτρων.
_x000D_
Όταν θα παραδοθεί σε λειτουργία, προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε Κάτω Αχαγιά και Χανάκια και δύο πλευρικοί σταθμοί σε Κάτω Αχαγιά και Αμαλιάδα.
_x000D_
Με τον νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά ~40’. Συνεπώς, το συνολικό ταξίδι Αθήνα – Πύργος θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45’.
_x000D_
Η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια ή περίοδος λήξης στα τέλη του 2044.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Εκλογές Αλβανία: Προηγείται ο Ράμα στα exit polls
- Επιμένει ο Ζελένσκι για πλήρη εκεχειρία για να συναντήσει τον Πούτιν στην Κωνσταντινούπολη
- ΑΔΜΗΕ διαψεύδει δημοσίευμα για αλλαγή πορείας της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Ισραήλ
- Δίωξη για κακούργημα μετά από τέσσερα χρόνια για τους 40 θανάτους από κορονοϊό στην πανδημία
- Στις Βρυξέλλες ο Πιερρακάκης για Τραπεζική Ένωση και ψηφιακό ευρώ
- Ικανοποίηση Τραμπ για τις συνομιλίες με Κίνα στη Γενεύη για εμπόριο και δασμούς
- Στη Σαντορίνη Κεφαλογιάννης, Λέκκας για συσκέψεις
- Ο comme il faut Κικίλιας χαρακτήρισε «χαρτογιακάδες» τους ευρωπαίους των Βρυξελλών
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις