Μετά από καταγγελία οδηγού που περιέγραψε ότι παγιδεύτηκε σε σύγκρουση όταν το αυτοκίνητο έχασε ρεύμα
Η NHTSA ξεκίνησε νέα ομοσπονδιακή έρευνα για το Tesla Model 3, μετά από καταγγελία οδηγού που περιέγραψε ότι παγιδεύτηκε σε σύγκρουση όταν το αυτοκίνητο έχασε ρεύμα.
Σύμφωνα με πολύμηνη έρευνα του Bloomberg, που «έτρεξε» παράλληλα με τις έρευνες της αμερικανικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), ο Έλον Μασκ φέρεται να γνώριζε εδώ και καιρό για το σχεδιαστικό πρόβλημα στους ηλεκτρονικούς μηχανισμούς ανοίγματος των θυρών των Tesla.
Παρ’ όλα αυτά, το ρεπορτάζ αναφέρει ότι είχε υποστηρίξει τη συνέχιση της χρήσης τους στα οχήματα της εταιρείας.
Η εξέλιξη αυτή συνδέεται με καταγγελία ιδιοκτήτη από την Τζόρτζια, ο οποίος υποστηρίζει ότι μετά από μετωπική σύγκρουση το όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες και έχασε την ηλεκτρική του τροφοδοσία, γεγονός που δυσχέρανε την έξοδό του από το εσωτερικό.
Αφορμή για την έρευνα υπήρξε επιστολή του Νοεμβρίου προς την NHTSA από ιδιοκτήτη Model 3 του 2022. Ο Kevin Clouse υποστήριξε ότι αναγκάστηκε να συρθεί στο πίσω κάθισμα και να κλωτσήσει επανειλημμένα το πίσω πλαϊνό παράθυρο μέχρι να σπάσει, ώστε να βγει από το αυτοκίνητο.
Ανέφερε επίσης ότι υπέστη τραυματισμούς που οδήγησαν σε τρεις χειρουργικές επεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης ολικής αντικατάστασης ισχίου, και επικαλέστηκε ομοσπονδιακό νόμο για οχήματα που απαιτεί οι λαβές εξόδου να έχουν σήμανση και να είναι εύκολα προσβάσιμες.
Στο επίκεντρο βρίσκεται ο σχεδιασμός των εσωτερικών ηλεκτρονικών απασφαλίσεων θυρών που χρησιμοποιούν κουμπί και απαιτούν τροφοδοσία από μπαταρία 12 volt για να ανοίξει η πόρτα.
Κατά την ανάπτυξη του Model 3, μηχανικοί φέρονται να προειδοποίησαν τον Elon Musk να μην υιοθετηθούν οι ηλεκτρονικές απασφαλίσεις. Παρά τις ανησυχίες, ο Musk όχι μόνο γνώριζε το πρόβλημα σχεδιασμού, αλλά υποστήριξε να συνεχίσει η χρήση τους.
Για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες των μηχανικών και να τηρηθούν τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφάλειας οχημάτων, εγκαταστάθηκε και χειροκίνητη απασφάλιση, για χρήση σε έκτακτη ανάγκη ή όταν η μπαταρία 12 volt έχει εξαντληθεί.
Ωστόσο, η διαμάχη εστιάζει στο ότι η μπαταρία 12 volt, ξεχωριστή από την κύρια μπαταρία πρόωσης, μπορεί να έχει πρόβλημα μετά από σύγκρουση.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, πολλοί επιβάτες φέρονται να μην γνωρίζουν τη θέση της χειροκίνητης απασφάλισης, η οποία περιγράφεται ως μη σημασμένη και τοποθετημένη μακριά από το συνηθισμένο κουμπί.
Το ζήτημα έχει συνδεθεί με ισχυρισμούς για 15 θανάτους και πολλά ακόμη περιστατικά σε δημοφιλή μοντέλα όπως τα Model 3 και Model Y.
Παράλληλα, οι ηλεκτρονικοί μηχανισμοί θυρών έχουν αποτελέσει πηγή παραπόνων αξιοπιστίας και απογοήτευσης από ιδιοκτήτες και κριτικούς.
Η Tesla δεν ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που επιδίωξε ηλεκτρικές χειρολαβές, ενώ μετά τη διάδοσή τους από το Model S, εταιρείες όπως η Audi άρχισαν επίσης να τις χρησιμοποιούν.
Ανάλογο περιστατικό έχει καταγραφεί και σε άλλη μάρκα: το 2015, ένας άνδρας και ο σκύλος του πέθαναν, προφανώς όταν απέτυχε η ηλεκτρονική απασφάλιση σε Chevrolet Corvette του 2007, γεγονός που οδήγησε σε αγωγή το 2016, με την ένδειξη ότι ο οδηγός δεν γνώριζε τη χειροκίνητη εναλλακτική.
Οργανισμοί καταναλωτών έχουν επίσης επισημάνει προβλήματα χρηστικότητας: το Consumer Reports ανέφερε ζητήματα και άρχισε να κατατάσσει οχήματα χαμηλότερα λόγω δυσκολιών στη χρήση, ενώ ξεκίνησε και αίτημα προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες για ασφαλέστερες πόρτες.
Η NHTSA συνεχίζει να εξετάζει εκατομμύρια οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους, ενώ η Tesla έχει προχωρήσει σε ορισμένες αλλαγές σε νέα μοντέλα και, τον Σεπτέμβριο, ο σχεδιαστής της πρότεινε ανασχεδιασμό των απασφαλίσεων για μελλοντικά αυτοκίνητα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ζαπορίζια: Ξεκίνησαν εργασίες επιδιόρθωσης κοντά στον πυρηνικό σταθμό
- LG: Παρουσιάζει το CLOiD, οικιακό ρομπότ με αρθρωτά χέρια και “Affectionate Intelligence”
- Πούτιν – Λαβρόφ: “Λάδι στη φωτιά” πριν τη συνάντηση Τραμπ – Ζελένσκι στις ΗΠΑ
- Καταιγίδα Γιοχάνες: Δύο νεκροί και χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς ρεύμα σε Σουηδία και Φινλανδία
- Tesla: Αντικείμενο νέας ομοσπονδιακής διερεύνησης οι ηλεκτρονικές απασφαλίσεις θυρών στo Model 3
- Πέθανε η θρυλική Μπριζίτ Μπαρντό στα 91 της χρόνια
- WP: Εκτίναξη των πτωχεύσεων στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού και δασμών
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Αλλος ένας συνδικαλιστής στην τσιμπίδα του νόμου για παράνομες επιδοτήσεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








