Επιχειρήσεις

Tesla: Πιέσεις από βουλευτές για αναβολή της πρεμιέρας των ρομποταξί στο Τέξας

Financialreport.gr

Μέχρι τον Σεπτέμβριο, οπότε και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση

Ομάδα Δημοκρατικών βουλευτών από την περιοχή του Όστιν ζητά από την Tesla να καθυστερήσει την πολυαναμενόμενη έναρξη της υπηρεσίας ρομποταξί στην πόλη μέχρι τον Σεπτέμβριο, οπότε και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ νέο νομοθετικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση στο Τέξας.

Σύμφωνα με επιστολή που εστάλη αργά την Τετάρτη, οι τοπικοί βουλευτές εκτιμούν ότι μια προσωρινή αναβολή της εκκίνησης, την οποία ο Έλον Μασκ έχει προσδιορίσει «προσωρινά» για αυτήν την Κυριακή, θα εξυπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τη λειτουργία της Tesla.

Σε περίπτωση που η Tesla επιλέξει να προχωρήσει κανονικά εντός Ιουνίου, οι νομοθέτες ζητούν να προσκομίσει λεπτομερή στοιχεία για το πώς σκοπεύει να συμμορφωθεί με τις διατάξεις του νέου νόμου, όταν αυτός τεθεί σε ισχύ.

Ο Μασκ έχει διαμηνύσει πως το μέλλον της Tesla βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, μετατοπίζοντας τη στρατηγική του ομίλου από την απλή αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων προς την ανάπτυξη υπηρεσιών ρομποταξί και ανθρωποειδών ρομπότ.

Από την πλευρά της, η Tesla δεν έχει ακόμη απαντήσει επισήμως στην επιστολή. Εξάλλου, παραμένει ασαφές πόσο βάρος θα έχει η παρέμβαση των Δημοκρατικών νομοθετών, σε μια πολιτεία όπου κυριαρχούν οι Ρεπουμπλικανοί, τόσο στη Γερουσία όσο και στην Κυβέρνηση.

Ο Μασκ είχε ανακοινώσει από τον Ιανουάριο ότι η Tesla σκοπεύει να ξεκινήσει «επί πληρωμή υπηρεσία αυτόνομης μετακίνησης στο Όστιν, εντός Ιουνίου» και από τότε το πρότζεκτ παρακολουθείται στενά από αναλυτές και επενδυτές, πολλοί εκ των οποίων αποδίδουν μεγάλο μέρος της αξίας της μετοχής της εταιρείας στην προσδοκία για την επιτυχία των ρομποταξί.

Σήμερα, η ισχύουσα νομοθεσία στο Τέξας επιτρέπει τη λειτουργία αυτόνομων οχημάτων, εφόσον αυτά πληρούν τις βασικές απαιτήσεις για ασφάλεια και καταχώριση. Ωστόσο, το νέο νομοσχέδιο, που εγκρίθηκε πρόσφατα από το τοπικό Κοινοβούλιο, αλλά δεν έχει ακόμη υπογραφεί από τον κυβερνήτη, προβλέπει αυστηρότερες προδιαγραφές: μεταξύ άλλων, οι εταιρείες αυτόνομης οδήγησης θα υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση αδειοδότησης και να παρέχουν στις Αρχές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματά τους μπορούν να αντιμετωπιστούν από αστυνομικούς και διασώστες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η νομοθεσία θα επιτρέπει επίσης την ανάκληση της άδειας, αν κάποιο αυτόνομο όχημα θεωρηθεί επικίνδυνο για το κοινό.

Μέχρι στιγμής, τόσο ο Μασκ όσο και η Tesla έχουν δώσει ελάχιστες πληροφορίες για το πώς θα λειτουργήσει η υπηρεσία στο Όστιν. Έχουν ανακοινώσει ότι η έναρξη θα γίνει με 10 έως 20 οχήματα Model Y, μόνο «σε περιοχές που θεωρούνται ασφαλείς», χωρίς όμως να αποσαφηνίζουν ποιοι θα είναι οι επιβάτες, πώς θα χρεώνονται οι διαδρομές, ποια διαδρομή θα ακολουθούν τα οχήματα ή ποιος θα είναι ο βαθμός απομακρυσμένης παρακολούθησης και ελέγχου.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu