Επιχειρήσεις

Tesla: Θα πληρώσει 243 εκατ. δολάρια για αποζημίωση σε θύματα του Autopilot

Financialreport.gr

Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν κατά 1,8% την Παρασκευή και φέτος έχουν μειωθεί κατά 25%

Δικαστήριο της Φλόριντα έκρινε την Παρασκευή ότι η Tesla υποχρεούται να καταβάλει 243 εκατομμύρια δολάρια στα θύματα του θανατηφόρου ατυχήματος του 2019, με ένα Model S εξοπλισμένο με αυτόματο πιλότο, μια ετυμηγορία που θα μπορούσε να ενθαρρύνει περισσότερες νομικές ενέργειες κατά της εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων του Έλον Μασκ, αναφέρει το Reuters.

Η ετυμηγορία είναι μια σπάνια νίκη για τα θύματα ατυχημάτων που αφορούν το Autopilot.

Ο Μασκ πιέζει για την ταχεία επέκταση της, πρόσφατα λανσαρισμένης, επιχείρησης ρομποταξί της Tesla, βασισμένη σε μια προηγμένη έκδοση του λογισμικού υποβοήθησης οδηγού.

Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν κατά 1,8% την Παρασκευή και φέτος έχουν μειωθεί κατά 25%.

Οι ένορκοι, στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μαϊάμι, επιδίκασαν στη Naibel Benavides Leon, καθώς και στον πρώην φίλο της Dillon Angulo, συνολικά 329 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις, σύμφωνα με το ετυμηγορικό έγγραφο.

Η Tesla κρίθηκε υπεύθυνη για το 33% των αποζημιώσεων ή 42,6 εκατομμύρια δολάρια.

Οι ένορκοι έκριναν τον οδηγό George McGee υπεύθυνο για το 67%, αλλά δεν ήταν κατηγορούμενος και δεν θα χρειαστεί να πληρώσει το μερίδιό του.

Η Tesla δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση.

«Η σημερινή ετυμηγορία είναι λανθασμένη και λειτουργεί μόνο για να υπονομεύσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων και να θέσει σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρης της βιομηχανίας να αναπτύξει και να εφαρμόσει τεχνολογία που σώζει ζωές», ανέφερε η εταιρεία.

Οι ενάγοντες είχαν ζητήσει αποζημίωση 345 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι δικηγόροι τους δήλωσαν ότι η δίκη ήταν η πρώτη που αφορούσε τον άδικο θάνατο τρίτου μέρους που προέκυψε από το Autopilot.

Η Tesla έχει αντιμετωπίσει πολλές παρόμοιες αγωγές, σχετικά με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης των οχημάτων της, αλλά έχουν επιλυθεί ή απορριφθεί χωρίς να δικαστούν.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι η ετυμηγορία της Παρασκευής μπορεί να πυροδοτήσει περισσότερες αγωγές και θα μπορούσε να καταστήσει τους μελλοντικούς διακανονισμούς πιο δαπανηρούς.

«Είναι μεγάλη υπόθεση», δήλωσε ο Άλεξ Λέμαν, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο Marquette. «Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Tesla αντιμετωπίζει δικαστική απόφαση για ένα από τα πολλά, πολλά θανατηφόρα ατυχήματα που έχουν συμβεί ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας Autopilot».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu