Απομακρύνονται από την Κίνα
Οι Toyota, Honda και Suzuki επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή νέων αυτοκινήτων και εργοστασίων στην Ινδία, ένα σημάδι της αυξανόμενης σημασίας της χώρας ως κέντρου παραγωγής, καθώς οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναδιαμορφώνουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού για να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα.
Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και η Suzuki, ηγέτης στην ινδική αγορά με μερίδιο σχεδόν 40%, έχουν ανακοινώσει ξεχωριστά επενδύσεις συνολικού ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση των δυνατοτήτων παραγωγής και εξαγωγής στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η Honda ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα μετατρέψει την Ινδία σε βάση παραγωγής και εξαγωγής για ένα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζει να κατασκευάσει.
Το χαμηλό κόστος και το τεράστιο εργατικό δυναμικό της Ινδίας αποτελούν από καιρό πόλο έλξης για τους κατασκευαστές.
Τώρα, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις δραστηριότητές τους καθώς απομακρύνονται από την Κίνα, τόσο ως αγορά όσο και ως βάση παραγωγής, σύμφωνα με δηλώσεις πολλών στελεχών του κλάδου.
Ένα άλλο πλεονέκτημα: η Ινδία παραμένει σχεδόν κλειστή για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπότε οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες – τουλάχιστον προς το παρόν – δεν θα αντιμετωπίσουν σκληρό ανταγωνισμό από την BYD και άλλες εταιρείες εκεί.
Ο σκληρός πόλεμος τιμών μεταξύ των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει καταστήσει δύσκολη την επίτευξη κερδών στην Κίνα.
Επιπλέον, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται τώρα στο εξωτερικό και αρπάζουν μερίδιο αγοράς από τους ιαπωνικούς ανταγωνιστές τους στη Νοτιοανατολική Ασία.
Άλλα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη ποιότητα των βιομηχανικών προϊόντων της Ινδίας και τα κίνητρα από την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Narendra Modi, σύμφωνα με στελέχη.
Η Toyota και η Suzuki κατέχουν η καθεμία την πλειοψηφία των μετοχών των μονάδων τους στην Ινδία. Η Honda κατέχει το 100% της επιχείρησής της εκεί.
Οι ετήσιες άμεσες επενδύσεις της Ιαπωνίας στον τομέα των μεταφορών της Ινδίας, που περιλαμβάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αυξήθηκαν περισσότερο από επτά φορές μεταξύ 2021 και 2024, φτάνοντας τα 294 δισεκατομμύρια γιεν (2 δισεκατομμύρια δολάρια) πέρυσι.
Καθώς οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις επενδύσεις τους στην Ινδία, μείωσαν τις επενδύσεις τους στην Κίνα: οι άμεσες επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών της Κίνας σημείωσαν μείωση 83% κατά την ίδια περίοδο, φτάνοντας τα 46 δισεκατομμύρια γιεν πέρυσι.
Πέρυσι, η Toyota ανακοίνωσε επενδύσεις άνω των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση της παραγωγής στο υπάρχον εργοστάσιό της στη νότια Ινδία κατά περίπου 100.000 οχήματα ετησίως και την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη δυτική πολιτεία Μαχαράστρα, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή πριν από το 2030.
Αυτό αναμένεται να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα της Toyota στην Ινδία σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα.
Στα τριμηνιαία κέρδη της την Τετάρτη, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε την αυξανόμενη σημασία της Ινδίας για τα κέρδη της, ειδικά καθώς η βόρεια αμερικανική αγορά έχει επηρεαστεί από τους δασμούς.
Η οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας ήταν κατά μέσο όρο 8% τα τελευταία τρία οικονομικά έτη, μια αύξηση που η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Narendra Modi θέλει να διατηρήσει προσελκύοντας περισσότερους ξένους κατασκευαστές. Εφαρμόζει κίνητρα για να τους πείσει να παράγουν προϊόντα τόσο για την εγχώρια όσο και για την παγκόσμια αγορά.
Η Ινδία κατασκεύασε περίπου 5 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το προηγούμενο οικονομικό έτος, εκ των οποίων σχεδόν 800.000 εξήχθησαν και τα υπόλοιπα πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά.
Οι εγχώριες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 2% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 15%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο χρυσός έφερε στα «ταμεία», κέρδη άνω του 1% στην εβδομάδα
- Οι ΗΠΑ προχώρησαν σε δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου της Βενεζουέλας
- Γιατί η Λαγκάρντ «βλέπει» χαμηλότερες τιμές ενέργειας και αποκλιμάκωση πληθωρισμού
- «Φρένο» βάζει η Stellantis στις επενδύσεις της στην Ευρώπη
- Γενική συνέλευση αγροτών στη Νίκαια για τις επόμενες δράσεις τους στα Τέμπη
- Κοινωνικός Τουρισμός: Από τους 12 στους 13 μήνες για εργαζομένους και ανέργους
- Μητσοτάκης προς αγρότες: Διάλογος ναι, όχι στο παράλογο – Τι αναφέρουν τα σχόλια των χρηστών
- Ξεκίνησε η 24ωρη πιλοτική λειτουργία του μετρό και έξι λεωφορειακών γραμμών στη Θεσσαλονίκη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








