Auto Moto

Volkswagen: Μπορούμε να παράξουμε ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα με το μισό κόστος

Financialreport.gr

Η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει περίπου 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα (EV) στην Κίνα μέσα στην επόμενη πενταετία

Η Volkswagen δηλώνει ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου στην Κίνα με έως και 50% χαμηλότερο κόστος σε σχέση με άλλα εργοστάσιά της, καθώς προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο της στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Τα στελέχη του ομίλου εξηγούν ότι, χάρη σε μια σειρά επενδύσεων στη χώρα, η VW μπορεί πλέον για πρώτη φορά να αναπτύσσει νέα μοντέλα εκτός Γερμανίας από τις δοκιμές μέχρι την ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης.

Ο Thomas Ulbrich, διευθυντής τεχνολογίας (CTO) των δραστηριοτήτων της Volkswagen στην Κίνα, δήλωσε ότι η νέα εγκατάσταση έρευνας και ανάπτυξης προσφέρει στις ομάδες μηχανικών του ομίλου «ένα εντελώς νέο επίπεδο ολοκλήρωσης» και πρόσθεσε ότι «μπορούμε πλέον να εκτελούμε παράλληλα διαδικασίες επικύρωσης λογισμικού, υλικού και πλήρους οχήματος, να συντομεύουμε τους κύκλους λήψης αποφάσεων και να φέρνουμε τις καινοτομίες σε ωριμότητα πολύ πιο γρήγορα».

Η εταιρεία σκοπεύει να λανσάρει περίπου 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα (EV) στην Κίνα μέσα στην επόμενη πενταετία, βασιζόμενη σε τοπικές ομάδες έρευνας και ανάπτυξης. Σε σύγκριση με το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία το 2023, η VW αναφέρει ότι σε ορισμένα μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα το κόστος έχει πέσει έως και 50%.
Κεντρικό ρόλο σε αυτή τη στρατηγική παίζει το κέντρο καινοτομίας της VW στο Χεφέι, στην ανατολική Κίνα. Εκεί ο όμιλος έχει επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ και λειτουργεί πάνω από 100 προηγμένα εργαστήρια για δοκιμές λογισμικού, υλικού, μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων.

Σύμφωνα με την VW, ο κύκλος ανάπτυξης των νέων ηλεκτρικών της οχημάτων στην Κίνα έχει μειωθεί κατά περίπου 30% σε σχέση με την κλασική διαδικασία, που διαρκούσε γύρω στους 50 μήνες.

Για πολλά χρόνια η Volkswagen ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα. Ωστόσο, έχει χάσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, καθώς νέοι, ιδιαίτερα καινοτόμοι κινεζικοί όμιλοι ηλεκτρικών οχημάτων κερδίζουν τους οδηγούς. Εξακολουθεί να κατέχει περίπου 20% της αγοράς στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όμως, στα αμιγώς ηλεκτρικά και στα plug-in υβριδικά δεν βρίσκεται καν στη δεκάδα των κορυφαίων παραγωγών στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της συμβουλευτικής Automobility στη Σαγκάη. Παρά τη δυσκολία, η VW ξεχωρίζει από άλλες δυτικές μάρκες για την ένταση με την οποία προσπαθεί να παραμείνει στην κινεζική αγορά, τη στιγμή που το συνολικό μερίδιο των ξένων κατασκευαστών εκεί έχει καταρρεύσει.

Επενδύσεις στην Κίνα, περικοπές στη Γερμανία

Από τα τέλη του 2022, η Volkswagen έχει επενδύσει σχεδόν 4 δισ. ευρώ στην Κίνα για να μείνει ανταγωνιστική στη γρήγορη μετάβαση της χώρας στα ηλεκτρικά οχήματα. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει μαζί με την Horizon ένα τσιπ τεχνητής νοημοσύνης για λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης στην κινεζική αγορά. Οι κινήσεις αυτές στην Κίνα έρχονται σε έντονη αντίθεση με την κατάσταση στη Γερμανία, όπου το υψηλότερο κόστος παραγωγής οδηγεί σε περικοπές. Βάσει συμφωνίας με τα συνδικάτα, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει έως το 2030 τον αριθμό των εργαζομένων στα γερμανικά εργοστάσια κατά περίπου 35.000 άτομα, λόγω της υποτονικής ζήτησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu