Η ρυθμιστική αρχή της γειτονικής χώρας έδωσε τελικά «πράσινο φως» - Η θυγατρική της Helleniq Energy, Vardax, η οποία έχει την κυριότητα του αγωγού, είχε υποβάλλει αίτημα τον Νοέμβριο του 2022 προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία
Η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή της Βόρειας Μακεδονίας έδωσε το πράσινο φως για να επαναλειτουργήσει μετά 10 χρόνια αδράνειας του πετρελαιαγωγού που θα συνδέει τη γείτονα χώρα με την Ελλάδα, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της HELLENiQ ENERGY, Ανδρέα Σιάμισιη.
Υπενθυμίζεται ότι, η θυγατρική της Helleniq Energy, Vardax, η οποία έχει την κυριότητα του αγωγού, είχε υποβάλλει αίτημα τον Νοέμβριο του 2022, προκειμένου να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία, αλλά η εκκρεμότητα δεν είχε λυθεί.
Έπειτα από έναν χρόνο, ο Ρυθμιστής της Β. Μακεδονίας έδωσε τελικά την έγκριση, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Καθημερινή. Είχε προηγηθεί μάλιστα νέο αίτημα της Vardax τον περασμένο Νοέμβριο, ώστε να δοθεί άδεια μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων, αντί για αργό.
«Επιλύθηκε μια πολυετής εκκρεμότητα, η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή της γειτονικής χώρας άναψε το πράσινο φως, έδωσε την άδεια για να ξαναλειτουργήσει ο αγωγός. Οι προσπάθειες που διαχρονικά καταβάλλαμε με επιμονή, θέληση και σωστούς χειρισμούς, έφεραν τελικά αποτέλεσμα. Πρέπει, ωστόσο, να συμπληρώσουμε ότι απομένει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει ώστε να αρχίσει η εμπορική λειτουργία του αγωγού. Υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, που πιστεύω ότι με καλή θέληση και από τις δύο πλευρές θα διευθετηθούν. Εμείς θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση γιατί, όπως γνωρίζετε, σε αυτή την αγορά η HELLENiQ ENERGY έχει τοποθετηθεί στρατηγικά, με μακρόπνοο σχεδιασμό. Να υπενθυμίσω ότι βρισκόμαστε στη Βόρεια Μακεδονία πάνω από 20 χρόνια – και πολλά από αυτά με σημαντικές προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπιστούν», αναφέρει συγκεκριμένα ο κ. Σιάμισιης.
Όπως είναι γνωστό, ο αγωγός είχε κατασκευαστεί το 2002 για να συνδέσει τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης, με το τότε διυλιστήριο της ΟΚΤΑ στη Β. Μακεδονία. Το 2013 αποφασίστηκε η αλλαγή χρήσης του αγωγού, για τη μεταφορά καθαρών προϊόντων. Ωστόσο, λόγω καθυστέρησης έκδοσης της νέας άδειας και παρόλο που οι υποδομές τροποποιήθηκαν, παρέμενε σε αδράνεια μέχρι και σήμερα.
Όπως σημειώνει ο κ. Σιάμισιης, ο αγωγός είναι απολύτως έτοιμος να λειτουργήσει. Μάλιστα πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο πλήρης έλεγχός του, όπου επεκτάθηκε η ωφέλιμη διάρκεια ζωής του μέχρι τον Ιούνιο του 2051.
Επί του παρόντος μπορεί να μεταφέρει 2,5 εκατ. τόνους αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου, ετησίως. Σκοπός είναι στη φάση της επικείμενης απαναλειτουργίας του να μεταφέρει ντίζελ κίνησης.
Σημειώνεται βέβαια ότι, παραμένουν μια σειρά εκκρεμότητες προς διευθέτηση -κυρίως από την πλευρά της γείτονος- προκειμένου να τεθεί ξανά σε εμπορική λειτουργία. Όσον αφορά τον ελληνικό όμιλο πάντως, εκφράζεται διάθεση αλλά και αισιοδοξία, ως προς την επίλυση των ζητημάτων.
Εφόσον το έργο «ζωντανέψει», αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τη χώρα, όσο και για τον ίδιο τον Όμιλο. Μεταξύ αυτών, ο κ. Σιάμισιης ξεχώρισε την θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας και επάρκειας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και η ανάδειξη της χώρας μας σε σημαντικό περιφερειακό ενεργειακό κόμβο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Σοβαρός τραυματισμός για τον Γιώργο Παπαγιάννη στον αγώνα της Εφές με τον Παναθηναϊκό
- Πρίγκιπας Άντριου: Παραιτείται των τίτλων λόγω Επστάϊν
- Πρώτες δηλώσεις Τραμπ και Ζελένσκι: Οχι και τόσο πρόθυμο ο Τραμπ να δώσει τους Τόμαχοκ
- Δημοσκόπηση MRB: Αλλαγή κυβέρνησης θέλει το 70% και βλέπει ότι η χώρα είναι σε πορεία κρίσης
- ΔΕΗ: Στις 18 Νοεμβρίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μηνου
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με απώλειες – Στο -2,42% ο τραπεζικός δείκτης
- Πιερρακάκης με Μπέσεντ στην Ουάσιγκτον για επενδύσεις και ενέργεια
- ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές της εβδομάδας 20 έως 24 Οκτωβρίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις