Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε σήμερα η ΔΕΠΑ και η Attica ΑΕ Συμμετοχών (Attica Group), μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Βlue Star Ferries για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία. Οι δύο εταιρείες θα προβούν στην από κοινού μελέτη των παραμέτρων και των προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία του στόλου της Attica Group και με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους.
_x000D_
Συγεκριμένα, η ΔΕΠΑ και η Attica Group συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ-LNG) ως κύριου καυσίμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.
_x000D_
Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.
_x000D_
Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405 ευρώ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.
_x000D_
Το έργο στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς.
_x000D_
Σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΔΕΠΑ ότι η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.
_x000D_
Η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και την από 27.10.2016 απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ), για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Ο Γουώρεν Μπάφετ παραιτείται τέλος του έτους από την διοίκηση της Berkshire Hathaway
- Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος: Ανοίγει τις πύλες του την Δευτέρα 03/05 το 6ο Διεθνές Συνέδριο
- Waymo – Toyota: Συνεργασία για αυτόνομα οχήματα και τεχνολογία robotaxi
- ΟΣΕ: Απολύθηκε φύλακας διάβασης γιατί δεν κατέβασε έγκαιρα τις μπάρες
- ΟΠΕΚ+: Ραγδαία αύξηση παραγωγής πετρελαίου
- Τερεζάκης: Στρατηγική πενταετίας και πέντε άξονες δράσης για τον ΟΣΕ
- Ρωσικές κατηγορίες κατά Ζελένσκι: “Προδότης και διεθνής τρομοκράτης”
- Σιγκαπούρη: Το αεροδρόμιο Changi αναδείχθηκε καλύτερο στον κόσμο για το 2025
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις