Από τον August Horch στη σύγχρονη AUDI AG
Η Audi χτίζει την ταυτότητά της πάνω σε μια σπάνια ιστορία μηχανολογίας και συνεργασίας. Τέσσερις μάρκες Audi, DKW, Horch, Wanderer ένωσαν δυνάμεις και γέννησαν το έμβλημα με τους Τέσσερις Κύκλους, σύμβολο που έκτοτε συνοψίζει την πρόοδο μέσα από την τεχνολογία.
Από τον Horch στην “Audi”
Ο August Horch υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους της γερμανικής αυτοκίνησης. Το 1899 ίδρυσε στην Κολωνία την August Horch & Cie, έχοντας προηγουμένως εργαστεί δίπλα στον Carl Benz στο Μάνχαϊμ. Το 1904 μετέφερε την επιχείρηση στο Zwickau, θεμελιώνοντας μια μακρά παράδοση τεχνικής και τεχνολογικής αρτιότητας.
Το 1909 ίδρυσε μια νέα εταιρεία με το όνομα “Audi”, τη λατινική μετάφραση της λέξης “Horch” (“άκου”). Το πρώτο Audi παρουσιάστηκε το 1910 και σύντομα καθιερώθηκε, κατακτώντας τρεις συνεχόμενες νίκες στο Διεθνές Αυστριακό Alpine Rally (1912–1914). Το 1923 η Audi παρουσίασε το πρώτο εξακύλινδρο μοντέλο με υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, ενώ το 1927 λάνσαρε το επιβλητικό οκτακύλινδρο “Imperator”. Η παγκόσμια ύφεση, ωστόσο, έφερε δυσκολίες και το 1928 η εταιρεία εξαγοράστηκε από τον Δανό βιομήχανο Jörgen Skafte Rasmussen, ιδιοκτήτη της DKW.
Οι τέσσερις ρίζες
- Wanderer (από το 1885): από ποδήλατα σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα, το “Puppchen” (1913) γίνεται εμπορική επιτυχία.
- DKW (από το 1902): κορυφαίος στα δίχρονα και στις μοτοσικλέτες, πρώτο αυτοκίνητο το 1928.
- Horch: συνώνυμη της πολυτέλειας και της τεχνικής αρτιότητας.
- Audi: ηγετική παρουσία στην άνω-μεσαία κατηγορία, με έμφαση στην καινοτομία.
Auto Union: η γέννηση των Τεσσάρων Κύκλων
Στις 29 Ιουνίου 1932, Audi, DKW, Horch και Wanderer ιδρύουν την Auto Union AG στο Chemnitz. Το νέο σήμα με τους τέσσερις κύκλους αποτυπώνει την ένωση. Κάθε μάρκα κρατά τον ρόλο της: DKW στα μικρά και στις μοτοσικλέτες, Wanderer στα μεσαία, Audi στην άνω-μεσαία τάξη, Horch στα πολυτελή. Η Auto Union γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής στη Γερμανία και συνδέεται με τις θρυλικές Silver Arrows των Grand Prix.
Από το Chemnitz στο Ingolstadt
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι εγκαταστάσεις στη σοβιετική ζώνη διαλύονται. Το 1949, πρώην στελέχη ιδρύουν στο Ingolstadt τη νέα Auto Union GmbH, συνεχίζοντας την παράδοση των Τεσσάρων Κύκλων. Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια κυριαρχούν τα DKW με δίχρονους κινητήρες· το 1965 η Audi επανέρχεται με πρώτο τετράχρονο μοντέλο. Την ίδια χρονιά, η Auto Union εντάσσεται στον Όμιλο Volkswagen.
Η συγχώνευση με τη NSU και η σύγχρονη εποχή
Η NSU Motorenwerke AG (Neckarsulm, από το 1873) επιστρέφει δυναμικά στην αυτοκίνηση τη δεκαετία του ’50 και το 1969 συγχωνεύεται με την Auto Union, σχηματίζοντας την Audi NSU Auto Union AG. Το 1977 παράγεται το τελευταίο αυτοκίνητο NSU και η παραγωγή επικεντρώνεται στην Audi. Το 1985 η εταιρεία απλοποιεί την επωνυμία σε AUDI AG και μεταφέρει τα κεντρικά στο Ingolstadt.
Τη δεκαετία του ’80 η Audi θεμελιώνει τον μύθο του “Vorsprung durch Technik”: τετρακίνηση quattro, κινητήρες TDI, γαλβανισμένα αμαξώματα, υβριδικό Audi duo, ελαφριά κατασκευή Audi Space Frame.
Κληρονομιά σε κίνηση
Περισσότερο από έναν αιώνα μετά, οι Τέσσερις Κύκλοι εξακολουθούν να σημαίνουν τεχνολογική υπεροχή, αλλά και μια στάση απέναντι στην πρόοδο: σεβασμός στο παρελθόν, καθαρό βλέμμα στο μέλλον, ώστε η οδήγηση να παραμένει εμπειρία ζωής.
Χρονολόγιο
1899: Ιδρύεται η August Horch & Cie.
1909-1910: Δημιουργείται η “Audi”· παρουσιάζεται το πρώτο Audi.
1912-1914: Τριπλή νίκη στο Austrian Alpine Rally.
1923/1927: Εξάκυλινδρο με υδραυλικά φρένα / “Imperator”.
1928: Η Audi περνά στη DKW (Rasmussen).
1932: Γέννηση Auto Union AG – οι Τέσσερις Κύκλοι.
1949: Νέα Auto Union GmbH στο Ingolstadt.
1965: Επιστροφή Audi με τετράχρονο· ένταξη στον Όμιλο Volkswagen.
1969: Συγχώνευση με NSU → Audi NSU Auto Union AG.
1977: Τελευταίο NSU.
1985: AUDI AG, έδρα στο Ingolstadt.
1980s: quattro, TDI, duo, ASF.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΔΕΗ blue: Ξεπέρασε τα 3.000 σημεία φόρτισης στην Ελλάδα
- Νόμπελ Χημείας: Στους Κιταγκάουα, Ρόμπσον και Γιάγκι για τα μεταλλικά – οργανικά πλέγματα
- Εξωδικαστικός: Στις 2.955 οι νέες υποβολές ρυθμίσεων τον Σεπτέμβριο
- Δήμας: Στις 30 Νοεμβρίου παραδίδονται τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα – Πύργος
- Ερντογάν: Θετικά μηνύματα από τις ΗΠΑ για το θέμα των F-35
- ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 18,8% στο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου τον Αύγουστο 2025
- ΟΠΕΚΕΠΕ, Neuropublic: Μια βαθιά σχέση, τι κατέθεσε ο Γρ. Βάρρας, τι απάντησαν Βορίδης και η εταιρεία
- Ατύχημα με δύο τραυματίες από πτώση εκπαιδευτικού αεροσκάφους στο Τατόι
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις