Του Δημήτρη Κεμπέ
Χωρίς πιστοποιητικό πυροπροστασίας λειτουργεί ο κεντρικός σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, καθώς το σχετικό αίτημα προς την Πυροσβεστική το 2018 – επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ – είχε απορριφθεί κι επιπλέον η υπηρεσία επανήλθε στα τέλη του 2022 αναφέροντας ότι δεν απαιτείται πλέον τέτοια ενέργεια από την πλευρά της.
Συγκεκριμένα, εκείνη την περίοδο, προ 5ετίας δηλαδή, ο οργανισμός (ΗΣΑΠ) υπέβαλε την αίτηση στο Τμήμα Πυρασφάλειας Πειραιά λόγω της εγκατάστασης ηλεκτρονικών μπαρών στις εισόδους του σταθμού οι οποίες έκτοτε ανοίγουν μόνο με την τοποθέτηση του νέου εισιτηρίου.
Στο έγγραφο (29/12/2022) αυτό, η Πυροσβεστική ενημερώνει τη διοίκηση του «Ηλεκτρικού» πως «για τον σταθμό της Γραμμής 1 του Πειραιά , είχε κατατεθεί μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας προς έγκριση η οποία επεστράφη στις 23/3/2018 για ανασύνταξη λόγω παρατηρήσεων από την υπηρεσία μας» ωστόσο: «Βάσει της 13/21 πυροσβεστικής διάταξης δεν απαιτείται πλέον εγκεκριμένη μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας, πλην των περιπτώσεων που προκύπτουν αποκλίσεις από την κείμενη Νομοθεσία».
Στο αρ. 6 (παρ. 4) της νέας διάταξης σημειώνεται πως: «η έκδοση πιστοποιητικού ενεργητικής πυροπροστασίας αφορά το σύνολο των κύριων και δευτερευουσών δραστηριοτήτων της επιχείρησης – εγκατάστασης για κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους, όπως εγκαταστάσεις υγραερίου, φυσικού αερίου κλπ., σε χώρους κύριας χρήσης (συνάθροιση κοινού, προσωρινή διαμονή, μεταποιητική δραστηριότητα κλπ.)». Δηλαδή, ελέγχει μόνο τα συστήματα πυρόσβεσης στις εγκαταστάσεις καυσίμων.
Ο πρόεδρος των εργαζόμενων Πάνος Κοντογιάννης δηλώνει: «Δεδομένου ότι οι συρμοί κινούνται με ρεύμα, ο ενδεχόμενος κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιάς είναι πάντα υπαρκτός. Συνεπώς τα μέτρα ασφαλείας ιδίως στα υπόγεια σημεία θα πρέπει να είναι πολλά και να ελέγχονται διαρκώς. Αντ’ αυτού η Πυροσβεστική μας λέει τώρα ότι δεν χρειάζεται πιστοποίηση».
Σημειώνει ακόμη το απαντητικό έγγραφο εστάλη με άλλη αφορμή. «Ο ΗΣΑΠ είχε ζητήσει διευκρινίσεις για τη λειτουργιά ενός κιοσκιού μέσα στον σταθμό ο οποίος έχει χαρακτηριστεί πολιτιστικό μνημείο κι ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται καμία παρέμβαση, αλλά θυμήθηκαν και τις προηγούμενες εκκρεμότητες και έσπευσαν να καλυφθούν από τη διάταξη του 2021».
Κατά τα άλλα, ο κ. Κοντογιάννης στέκεται και στο ζήτημα του εξαερισμού των σηράγγων. «Είμαι από το 2008 – λέει – στον ΗΣΑΠ και ποτέ δεν έχει γίνει άσκηση εκκένωσης των χώρων, ούτε ποτέ έχει ελέγχει η πυροπροστασία», σημειώνει. Αναφέρεται δε συγκεκριμένα σε ένα περιστατικό που έλαβε χώρα την περασμένη Κυριακή το μεσημέρι όταν ου σήραγγες γέμισαν χημικά από την ρίξει δακρυγόνων. «Ο οδηγός δεν μπόρεσε να ενεργοποιήσει τον μηχανισμό εξαερισμού με αποτέλεσμα να μην κυκλοφορήσει αέρας στις σήραγγες και να υποφέρει ο κόσμος και το προσωπικό».
Όσον δε για το προσωπικό ότι στο σύνολο της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν 830 ελλείψεις οι οποίες ακόμη και αν καλυφθούν τώρα δεν θα μπορέσουν οι υπάλληλοι ορισμένων ειδικοτήτων να αναλάβουν αμέσως υπηρεσία αφού για παράδειγμα οι αντίστοιχοι μηχανοδηγοί στον ΗΣΑΠ απαιτούνται έξι μήνες εκπαίδευσης και για όσους υπηρετούν στο κέντρο ελέγχου (όπως οι σταθμάρχες στον ΟΣΕ) τουλάχιστον οχτώ μήνες.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Νετανιάχου: Υπέστη τροφική δηλητηρίαση, θα εργάζεται από το σπίτι για τρεις ημέρες
- Πάτρα: Ξανανοίγει η Ιατροδικαστική Υπηρεσία με δύο νέους ιατροδικαστές
- Ευρωμπάσκετ U20: Φινάλε με νίκη και 5η θέση για την Εθνική ομάδα, 92-82 το Ισραήλ
- Bloomberg: Η ΕΕ ετοιμάζεται για κόντρα δασμούς καθώς η στάση Τραμπ σκληραίνει
- Γαμπρός ο Χρήστος Χολίδης, παντρεύτηκε την αγαπημένη του Κατερίνα Γκιουζέλη
- Βιετνάμ: 38 νεκροί μετά από βύθιση τουριστικού σκάφους
- Nvidia: Με εμπόδια στην παραγωγή η επανεκκίνηση στην Κίνα
- Πόσο αξίζει ο star της πυγμαχίας, Floyd Mayweather;
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις