Ιθύνων νούς ο μηχανολόγος μηχανικός Γιώργος Ντάνος
Από ένα υπόγειο της Πάτρας η «Αμμούσα» αφηγείται μια ιστορία επίμονης περιέργειας και γεύσης. Με ιθύνοντα νου τον μηχανολόγο μηχανικό Γιώργο Ντάνο, ο οποίος ξεκίνησε να πειραματίζεται για να φτιάξει τη δική του, σπιτική μπίρα, το αχαϊκό brand μεγάλωσε μέσα από δοκιμές με τζίντζερ, καφέ και βανίλια, κέρδισε αναγνώριση, και απέδειξε ότι η ελληνική μικροζυθοποιία μπορεί να σταθεί ψηλά, με χαρακτήρα και συνέπεια. Όχι ως ακόμα μία ετικέτα, αλλά ως εμπειρία που συνοδεύει το φαγητό και στέκεται αυτόνομα στο ποτήρι.
Σήμερα, με τις διακρίσεις να λειτουργούν ως διαβατήριο και την παρουσία της να απλώνεται σε Ελλάδα και εξωτερικό, η «Αμμούσα» κοιτά το επόμενο βήμα: περισσότερη εξωστρέφεια, ισχυρότερη διείσδυση στη λιανική και ένα νέο, δικό της ζυθοποιείο στην Αχαΐα. Σε μια αγορά που ωριμάζει γρήγορα, το brand προετοιμάζει την επόμενη γεύση με μεσογειακή υπογραφή και επενδύει σε αυτό που πάντα το ξεχώρισε: υπομονή, μεράκι και την ανεπιτήδευτη χαρά του καλού προϊόντος. Έτσι γράφεται το επόμενο κεφάλαιο μιας μπίρας που γεννήθηκε από αγάπη και εξελίσσεται με σχέδιο.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Financial Report: «Ξεκίνησα, πραγματικά μην γνωρίζοντας τίποτα για τη μπίρα. Δεν ήξερα κaν αν είχε νερό στη σύνθεσή της, να φανταστείτε. Ξαφνικά μου ήρθε να φτιάξω μπίρα ερασιτεχνικά, όπως φτιάχνουν κάποιοι κρασί ή τσίπουρο. Έψαξα στο διαδίκτυο και άρχισα να φτιάχνω στο υπόγειο του σπιτιού μου ένα ερασιτεχνικό ζυθοποιείο που παρήγαγε τις δύο γεύσεις που είχαν μέσα τους συστατικά όπως τζίντζερ, καφέ και βανίλια. Αυτό που ήθελα ήταν να φτιάξω μια μπίρα γευστική, να συνοδεύει το φαγητό και να την πίνεις σαν ποτό, όλοι οι πειραματισμοί μου ήταν στραμμένοι σε αυτό το κομμάτι».

Ο Γιώργος Ντάνος στο εργαστήριο επί το έργον.
Ακολούθησε ένας διαγωνισμός για μικρά ζυθοποιεία το 2027, μόλις επτά μήνες μετά και η ”Αμμούσα” κέρδισε τα δύο πρώτα βραβεία: «Εκεί κατάλαβα ότι κάτι γίνεται, ο τρόπος που φτιάχνω τις μπίρες, η γεύση που είχαν, ήταν κάτι διαφορετικό».
Το 2018 η ”Αμμούσα’‘ έλαβε αστέρια στα Great taste του Λονδίνου και λίγο καιρό μετά ξεκίνησε μια πιο συντονισμένη διανομή, παράλληλα με την αποστολή δειγμάτων σε σεφ και γευσιγνώστες. «Αυτή όπως αποδείχθηκε, ήταν μια πολύ καλή επιχειρηματική κίνηση, καθώς από τους πρώτους πελάτες μου ήταν το Hilton και το εστιατόριο Σπονδή» τονίζει ο κ. Ντάνος.
Μέχρι αυτή τη στιγμή, παράλληλα με τη συμμετοχη σε εκθέσεις του εξωτερικού, η ”Αμμούσα” έχει πάρει 21 βραβεία σε διεθνείς και εγχώριους διαγωνισμούς, ενώ βρίσκεται σε πολλά σημεία της Ελλάδας, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, το Γύθειο, η Μύκονος, τα Γιάννενα, η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, η Λάρισα.
Βήματα στο εξωτερικό
Οι φιλοδοξίες και πειραματισμοί του κ. Ντάνου δεν έμειναν εντός εθνικών συνόρων. Μέσω γνωστής εταιρείας διανομής βρέθηκε σε καταστήματα της Ασίας σε Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη, και στην Ευρώπη σε Γερμανία και Αυστρία.
«Οι εξαγωγές είναι ένα κομμάτι που θέλω να αναπτύξω, πέρα από το ό,τι είναι μια αγορά ακόμα πιο ανοιχτή, είναι ωραίο να διαφημίζεις την Ελλάδα μέσα από τις γεύσεις της στο εξωτερικό» αναφέρει ο κ. Ντάνος, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για την είσοδο της μπίρας και σε μεγάλο πολυκατάστημα στη Γαλλία.
Κάνει λόγο, δε, για την μεγάλη ανάπτυξη της μικροζυθοποιίας στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια: «Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει στη μικροζυθοποιία τα τελευταία πέντε χρόνια είναι κάτι μοναδικό. Ασχολούνται όλο και περισσότερο και πλέον ο κάθε τόπος έχει τη δική του μπίρα. Οι προσπάθειες αυτές έχουν εξελιχθεί από ερασιτεχνικό επίπεδο σε επαγγελματικό και θεωρώ ότι πλέον δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από αντίστοιχες κινήσεις στο εξωτερικό».
Πράγματι σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος (ΣΜΑΖΕ), λειτουργούν στη χώρα περίπου 70-75 μικρές ζυθοποιίες, με τάση ανοδική, με την Περιφέρεια να κρατά τα ηνία στον κλάδο και την Αττική να έπεται.
Αυτό που τονίζει, ο κ. Ντάνος όμως, είναι ότι η ενασχόληση με τον κλάδο θέλει προσήλωση και είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση: «Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τη μπίρα για να βγάλει γρήγορα λεφτά, δεν θα βγάλει. Είναι κάτι που θέλει υπομονή, θέλει όρεξη, μεράκι, καθημερινή εργασία. Είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση, δεν είναι μια δουλειά για εύκολο χρήμα. Ο στόχος της μικροζυθοποιίας είναι να βγάλουμε καλό προιόν, να κάνουμε τον πελάτη να μας προτιμά και όταν γίνει αυτό, θα έρθουν και τα έσοδα».
Επέκταση στη λιανική και την Ευρώπη
Για την επόμενη διετία οι βασικοί στόχοι για την ”Αμμούσα”, όπως αποκαλύπτει ο κ. Ντάνος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρώπη, η ενίσχυση του δικτύου της λιανικής και η δημιουργία ενός ζυθοποιείου στην ευρύτερη περιοχή της Αχαϊας καθώς μέχρι στιγμής η μπίρα παράγεται σε εξωτερικό ζυθοποιείο.
Παράλληλα, αναμένεται μέσα στο 2026 να λανσαριστεί άλλη μια γεύση, η τρίτη, η οποία θα ταιριάζει πολύ με τη μεσογειακή διατροφή.
Εξάλλου, η επέκταση στη λιανική είναι κάτι που, ήδη, αναπτύσσεται ταυτόχρονα με την διανομή στην Ελλάδα, καθώς, ήδη, η μπίρα υπάρχει σε έξι καταστήματα Σκλαβενίτη στην Αττική, σε σημεία πώλησης της αλυσίδας ”Ανδρικόπουλος” στην Πάτρα, στα Deli ”Εκλεκτόν” του Κρητικού στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο να μπει και σε κάποια καταστήματα Μασούτη ενώ γίνονται και συζητήσεις με τα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Κύπελλο ποδοσφαίρου Ελλάδας: Τι έβγαλε η κλήρωση της League Phase
- Eurostat: Οριακή αύξηση 0,2% στις τιμές των βιομηχανικών προϊόντων τον Ιούλιο στην ευρωζώνη
- Οrange Grove: Ξεκινούν οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο Incubation
- Επεισόδιο με Έλληνες ψαράδες στο Θρακικό Πέλαγος – Τουρκικά αλιευτικά πυροβόλησαν στον αέρα
- Σι Τζινπίνγκ: Ο κόσμος θα πρέπει να επιλέξει «ειρήνη ή πόλεμο»
- ΓΣΕΕ: Έως και 54% ακριβότερα φέτος τα σχολικά είδη
- Καμμένος: Δηλώνει στον κρητικό μαφιόζο ότι είναι “διαμεσολαβητής” των Αμερικανών
- ΕΛΑΣ: Λαβράκια με 48 συλλήψεις στην γιγαντιαία επιχείρηση εξάρθρωσης εγκληματικής οργάνωσης στην Κρήτη
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις