Η πρόταση έγινε αποδεκτή, αφού τα πλοία της εθνικής shortsea ναυτιλίας συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας με τα νησιά
Την ένταξη του στόλου εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας στο Ταμείο Ανάκαμψης πρότεινε ο Πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) Χαράλαμπος Σημαντώνης, μιλώντας στο συνέδριο που διοργάνωσε στη Χίο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών.
Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη και του Προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), Γιώργου Πατέρα, η πρόταση έγινε αποδεκτή, αφού τα πλοία της εθνικής shortsea ναυτιλίας συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας με τα νησιά, διατηρώντας την οικονομική και κοινωνική συνοχή και η ασφαλής και αδιάκοπη λειτουργία τους είναι ζωτικής σημασίας.
«Για να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση πρέπει να ενταχθούν στο ταμείο ανάκαμψης, ώστε να υπάρξει σύμπραξη ιδιωτικού & κρατικού τομέα και ο στόλος να είναι βιώσιμος» είπε ο Χαράλαμπος Σημαντώνης και έκανε το προφίλ του ελληνόκτητου στόλου: “Ο στόλος εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας αποτελείται από 102 πλοία εκ των οποίων τα 35 είναι general cargo με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, ενώ τα υπόλοιπα είναι πλοία μεταφοράς καυσίμων, με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη. Τα πλοία shortsea εθνικών μεταφορών έχουν εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας”.
Όπως επεσήμανε: “μιλάμε για πράσινη μετάβαση του μαύρου λόγω της μεγάλης ηλικίας του στόλου”.
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης εξήγησε ότι “θα μπορούσε να είναι χρυσή ευκαιρία κατασκευής νέων πράσινων πλοίων, αφού τα πλοία της shortsea ναυτιλίας διανύουν μικρές συγκεκριμένες αποστάσεις, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ταχύτητας που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, επομένως έχουν τη δυνατότητα slowsteaming, καθώς και η χρήση μπαταριών είναι ευκολότερη, αφού μπορούν να πλέουν με μειωμένη ταχύτητα, διανύοντας μικρότερες αποστάσεις”.
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των ναυπηγήσεων είπε: “τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι απαραίτητα για τον εκσυγχρονισμό του shortsea στόλου, έτσι ώστε το πλοίο να είναι βιώσιμο, αφού η πράσινη τεχνολογία σχεδόν διπλασιάζει την τιμή του πλοίου. Παράλληλα, πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, γιατί πράσινο πλοίο χωρίς «πράσινο» λιμάνι δεν υπάρχει”.
Τέλος επεσήμανε ότι “το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα, ώστε να διευκολύνει και να προωθεί την πράσινη μετάβαση, αντιμετωπίζοντας ορθολογιστικά παθογένειες του παρελθόντος και αποτινάσσοντας τις συμπλεγματικές δογματικές πολιτικές περασμένων δεκαετιών”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πανελλήνιες: Ανοιξε η πλατφόρμα για ενημέρωση των αποτελεσμάτων μέσω sms
- Πετραλιάς: Τα οφέλη από την πρόωρη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους
- Απάντηση ΥΠΕΞ για τουρκικό χάρτη του Αιγαίου: «Δεν έχει έρεισμα στο διεθνές δίκαιο»
- ΔΕΥΑΣ: Μηδενικοί λογαριασμοί για τις πληγείσες οικογένειες και επιχειρήσεις στις Σέρρες
- ΤτΕ: Ταμειακό πλεόνασμα 1,32 δισ. ευρώ το 5μηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2025
- Citi: “Βουτιά” 25% ο χρυσός το 2026, μέχρι και τα 2.500 δολάρια
- ΤτΕ: Αυξήθηκε κατά 3,5 δισ. ευρώ η αξία των δανείων που κατέχουν οι servicers το α΄τρίμηνο
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Βαρύ πρόστιμο σχεδόν 400 εκατ. ευρώ από Κομισιόν στην Ελλάδα για παράνομες επιδοτήσεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις