Προσέλαβε εταιρεία από την Αγγλία για να κάνει το rebranding και εταιρεία δημοσίων σχέσεων για να μοιράσει διαφημιστικές καμπάνιες χωρίς αντικειμενικά κριτήρια και κανόνες διαφάνειας
Το Χρηματιστήριο Αθηνών έκανε, λέει, «rebranding». Και πραγματοποίησε ειδική εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας, παρουσία εκλεκτών προσκεκλημένων. Αρκετοί που έχουν συνδέσει το όνομά τους με το Χρηματιστήριο ήταν απόντες. Επίσης, πολλοί δημοσιογράφοι που καλύπτουν το Χρηματιστήριο Αθηνών πολλά χρόνια, άλλος 20, άλλος 25 άλλος πάνω από 30 και γράφουν κάθε μέρα σχόλιο για την κεφαλαιαγορά και για τις εισηγμένες εταιρείες, ενημερώθηκαν μέσω δελτίου τύπου της εταιρείας Ελληνικά Χρηματιστήρια (εκμεταλλεύεται το Χρηματιστήριο Αθηνών) για το rebranding, που αποφάσισε η διοίκηση επικεφαλής της οποίας είναι ο Γιάννος Κοντόπουλος.
Όπως είναι γνωστό, ο Γ. Κοντόπουλος επιλέχτηκε μεταξύ άλλων στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Χρηματιστηρίου Αθηνών το 2022 γιατί είχε το προνόμιο να είναι φίλος του Αλέξη Πατέλη, του οικονομικού συμβούλου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη (σ.σ. ο Πατέλης σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του αποχωρεί από το Μέγαρο Μαξίμου τέλος του έτους).
Καθόλου συμπωματικά, ο Αλέξης Πατέλης, παρά το ότι αποχωρεί από τη θέση του οικονομικού συμβούλου του Πρωθυπουργού, βρέθηκε στο πρόσφατο επενδυτικό forum στο Λονδίνο που διοργάνωσε το Χρηματιστήριο και ο φίλος του, Γ. Κοντόπουλος σε συνεργασία με την Morgan Stanley.
Επίσης, ο κ. Πατέλης ήταν προσκεκλημένος του Κοντόπουλου στην ειδική εκδήλωση για το rebranding, συμμετέχοντας μόνο αυτός από πλευράς κυβέρνησης και όχι ο υπουργός Οικονομικών ή κάποιος άλλος οικονομικός παράγοντας, σε πάνελ συζήτησης.
Το πάνελ, που ήταν και η μοναδική εκδήλωση που αναφέρθηκε, όπως ενημερωθήκαμε από το δελτίο τύπου της ΕΧΑΕ, συντόνισε ο δημοσιογράφος της κρατικής τηλεόρασης, Απόστολος Μαγγιριάδης, ο οποίος δεν έχει σχέση με τα χρηματοοικονομικά ούτε κάλυπτε ποτέ τις εξελίξεις στο Χρηματιστήριο.
Αυτό, που δεν αναφέρει το δελτίο τύπου της ΕΧΑΕ είναι ότι την εκδήλωση του rebranding διοργάνωσε εταιρεία δημοσίων σχέσεων με αμοιβή, η οποία επέλεξε το πάνελ, τον δημοσιογράφο και τους προσκεκλημένους. Το ότι, την εκδήλωση διοργάνωσε εταιρεία δημοσίων σχέσεων, μας το αποκάλυψε η ΕΧΑΕ κατόπιν σχετικής ερώτησης του FinancialReport.
Όμως, απέκρυψε το όνομα αυτής της εταιρείας, παρότι ο γράφων επέμεινε.
Προηγουμένως, δηλαδή πριν την εκδήλωση, το Χρηματιστήριο Αθηνών έκανε διαφημιστική καμπάνια για το rebranding. Και σε αυτή την περίπτωση τα μέσα ενημέρωσης, που έλαβαν διαφήμιση επιλέχτηκαν από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων σε συνεργασία με το Χρηματιστήριο Αθηνών και τον Κοντόπουλο.
Αποδεδειγμένα, η επιλογή έγινε με μη αντικειμενικά κριτήρια, χωρίς κανόνες επισκεψιμότητας ή περιεχομένου.
Στην ερώτηση προς το Χρηματιστήριο, με ποια κριτήρια επιλέχτηκαν τα μέσα ενημέρωσης, το Χρηματιστήριο Αθηνών και ο Κοντόπουλος, πάλι δεν απάντησαν.
Συχνό το φαινόμενο της μοιρασιάς χωρίς διαφάνεια και κριτήρια
Δεν είναι η πρώτη φορά, που εταιρεία δημοσίου ενδιαφέροντος όπως είναι το Χρηματιστήριο Αθηνών, που αποτελεί κορμό άντλησης κεφαλαίων για τις επιχειρήσεις, αναθέτει σε εταιρεία δημοσίων σχέσεων διαφημιστικές καμπάνιες με υποκειμενικά κριτήρια.
Το ίδιο έκαναν πρόσφατα το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και η Εθνική Τράπεζα όταν διαφήμισαν την πώληση μετοχών της Εθνικής Τράπεζας. Και εκεί οι επιλογές έγιναν με μη αντικειμενικά κριτήρια, αλλά βάσει εξυπηρέτησης συμφερόντων, αφού ούτε η διοίκηση του ΤΧΣ μπορούσε να δικαιολογήσει που και πως μοιράστηκαν τα λεφτά.
Ερωτηθείσα, η διοίκηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών για το ποια εταιρεία ανέλαβε το rebranding, απάντησε ότι «διενεργήθηκε από εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο».
Όμως ούτε αυτή έχει όνομα κατά τη διοίκηση του Χρηματιστηρίου.
Παχυλές αμοιβές
Στην ειδική εκδήλωση για το rebranding, o Κοντόπουλος επικαλέστηκε την ιστορικότητα του Χρηματιστηρίου, χωρίς όπως αναφέρθηκε να προσκληθούν σημαντικοί παράγοντες. Η αλήθεια είναι ότι από την ημέρα, που ο κ. Κοντόπουλος ανέλαβε την ΕΧΑΕ το 2022, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να αυξήσει τις αμοιβές του. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό, το Χρηματιστήριο Αθηνών έδωσε πρώτα στον κ. Κοντόπουλο πριμ αποδοχής θέσης 150.000 ευρώ ενώ αμέσως μετά διπλασίασε τις ετήσιες απολαβές του ως διευθύνων σύμβουλος σε 400.000 ευρώ. Επιβεβαιωμένες πληροφορίες λένε ότι εκείνη την περίοδο είχε αγοράσει σπίτι με τίμημα άνω του 1.000.000 ευρώ στην Κηφισιά.
Ηδη, το ποσό των ετήσιων απολαβών έχει αυξηθεί στις 551.451 ευρώ.
Για το πόσο επιτυχημένος είναι ο κ. Κοντόπουλος στη θέση του επικεφαλής της διοίκησης του Χρηματιστηρίου Αθηνών αρκεί κάποιος να ρίξει μια ματιά στην πορεία της μετοχής της ΕΧΑΕ και να μετρήσει πόσες εταιρείες έφυγαν από το Χρηματιστήριο Αθηνών στη διάρκεια της θητείας δηλαδή από τον Μάρτιο του 2022. Θα διαπιστώσει ότι υπάρχει αντιστρόφως ανάλογη σχέση με τις απολαβές του.
Λεπτομέρεια με σημασία: η θητεία του Κοντόπουλου έχει συμπέσει με μία πολύ ισχυρή οικονομική ανάπτυξη για την Ελλάδα μετά την πανδημία του κορονοϊού, αλλά ούτε αυτό συνέβαλε στην καλύτερη πορεία της συγκεκριμένης μετοχής.
Ισως όλα τα παραπάνω να είναι και ένας καθρέπτης εξέλιξης και των «ίσων» ευκαιριών, που μοιράζονται τα μέλη της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.
Ακολουθούν οι απαντήσεις του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις ερωτήσεις του FinancialReport για το rebranding, την καμπάνια και την ειδική εκδήλωση:
«Αναφορικά με το παρακάτω email σας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η χθεσινή εκδήλωση (σ.σ. της Τετάρτης 12 Δεκεμβρίου 2024)του Χρηματιστηρίου Αθηνών είχε θέμα την παρουσίαση της νέας εταιρικής εικόνας και ταυτότητας του Ομίλου μας, και δεν αποτελούσε εκδήλωση τακτικής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, για τις οποίες πάντοτε λαμβάνετε σχετική πρόσκληση.
Στα πλαίσια των Δημοσίων Σχέσεων του Ομίλου μας, στην χθεσινή εκδήλωση είχε προσκληθεί περιορισμένος αριθμός εκπροσώπων των εισηγμένων εταιρειών, των χρηματιστηριακών εταιρειών, των λοιπών φορέων του οικοσυστήματος της κεφαλαιαγοράς, και του Τύπου. Δυστυχώς για λόγους χωρητικότητας δεν ήταν δυνατόν να προσκληθεί το σύνολο των εκπροσώπων του κάθε φορέα.
Επιπλέον, η δημιουργία της νέας εταιρικής εικόνας και ταυτότητας του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών διενεργήθηκε από εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η διοργάνωση της εκδήλωσης και της προωθητικής καμπάνιας για την επίσημη παρουσίαση της νέας εταιρικής εικόνας έγιναν σε συνεργασία με εταιρεία με έδρα την Αθήνα. Και οι δύο εταιρείες συμμετείχαν και προκρίθηκαν σε σχετικό κλειστό διαγωνισμό (RFP) για την προμήθεια των σχετικών υπηρεσιών από εξειδικευμένο εξωτερικό συνεργάτη που διενεργήθηκε το 2023 από το τμήμα Προμηθειών του Ομίλου μας, στον οποίο προσεκλήθησαν να συμμετάσχουν 17 διακεκριμένες εταιρείες της Ελλάδος και του εξωτερικού.
Οσον αφορά τις ερωτήσεις σας σχετικά με την επιλογή της σύνθεσης του πάνελ που διεξήχθη κατά την διάρκεια της εκδήλωσης και του δημοσιογράφου που την συντόνισε, καθώς επίσης και την επιλογή των έντυπων και ψηφιακών μέσων που συμμετείχαν στην προωθητική καμπάνια, αυτά συναποφασίσθηκαν κατόπιν εισήγησης της αναδόχου εταιρείας, η οποία έχει πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα αυτό.
Τέλος, σας επισημαίνουμε ότι η απαρέγκλιτη τήρηση των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της λειτουργίας του Ομίλου Χρηματιστηρίου Αθηνών, ο οποίος υιοθετεί τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα και πρακτικές, με απόλυτη διαφάνεια και αξιοπιστία.»
Κλείνοντας, ο γράφων δεν θα σχολιάσει την τελευταία πρόταση περί τήρησης των αρχών της εταιρικής διακυβέρνησης. Κάθε ένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Θα επανέλθουμε με νέο ρεπορτάζ σχετικά με μία ανακοίνωση, που είχε κάνει η ΕΧΑΕ για την εκπόνηση χρηματιστηριακών αναλύσεων εταιρειών μεσαίας κεφαλαιοποίησης, οι οποίες ακόμα αγνοούνται…
Χρήστος Ιωάννου
[email protected]
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Τενεκές λάδι: Τι ισχύει τελικά για τους παραγωγούς από τον Απρίλιο – Μιλάει ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ Γιώργος Οικονόμου
- ΘεςΓάλα: Και επίσημα νέα αρχή από τη Θεσσαλία
- Μόσιαλος: Γιατί ενισχύεται η ακροδεξιά στην Ευρώπη
- Χαλκιδική: Κλειστά τα σχολεία σε κοινότητες του δήμου Αριστοτέλη
- Νεκρή η ηθοποιός Ντέιλις Κάρι από τις πυρκαγιές στις ΗΠΑ
- Παρά λίγο ατύχημα στον προαστιακό: Έπεσε το σύστημα που συνδέει το συρμό με την ηλεκτροφόρα γραμμή
- ΟΛΘ: Το 2,1% απέκτησε η LeonidsPort – Το τίμημα ανήλθε στα 27 ευρώ ανά μετοχή
- Opinion Poll: Στο 30,8% η ΝΔ, χάνει τη δυναμική του ο Ανδρουλάκης – Το 76% θέλει συναίνεση για τον ΠτΔ
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις