Επιχειρήσεις

ΕΨΑ: Από το Βόλο μέχρι την Κίνα 100 χρόνια δρόμος – Στόχος €18 εκατ. πωλήσεις το 2024 από 10,7 εκατ. το 2022

Ο CEO της ΕΨΑ Τάκης Πέρκιζας

Η εταιρεία έκλεισε το 2023 με 14 εκατ. ευρώ τζίρο

Τα 100 χρόνια ζωής της συμπληρώνει φέτος, η εταιρεία αναψυκτικών από την Αγριά Βόλου, η ΕΨΑ και έχει βάλει στόχο τόσο να αναδείξει ακόμα περισσότερο το brand της σε όλη την Ελλάδα, όσο και να βρεθεί σε σημεία της χώρας όπου δεν έχει ξανά υπάρξει, αυξάνοντας, παράλληλα, την εμπορική επιρροή της .

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Τάκη Πέρκιζα, το 2023 έκλεισε για την ΕΨΑ με 30% ανάπτυξη, που σημαίνει ότι αγγίζει σχεδόν τα 14 εκατ. ευρώ τζίρο (από 10,7 εκατ. ευρώ το 2022).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καραμούζης (SMERC): Επόμενοι στόχοι ελαιόλαδο – καλλυντικά – κλινικές ζώων και το σχόλιο για τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο

Γιατί ''χάλασε'' deal του fund με γαλακτοκομική εταιρεία

Οι προσδοκίες, δε, για το 2024 είναι ακόμα μεγαλύτερες, καθώς «τρέχει» ήδη από τις 12 Μαΐου ολιστική διαφημιστική καμπάνια σε ΜΜΕ και Social media, παράλληλα με τις προσπάθειες της εταιρείας να φτάσει σε όλη τη χώρα, ακόμα και στα νησιά, όπου δεν ήταν μέχρι τώρα, αξιοποιώντας τη δυναμική του τουρισμού.

Ο κ. Πέρκιζας ανέφερε, μιλώντας σε δημοσιογραφική εκδήλωση, ότι οι εκτιμήσεις για το 2024 είναι η εταιρεία να φτάσει τα 18 εκατ. ευρώ τζίρο, την ώρα που και το κομμάτι των εξαγωγών σημειώνει σταδιακή άνοδο κάθε χρονιά.

Απαντώντας, δε, σε ερώτηση του Financial Report ο κ. Πέρκιζας ανέφερε ότι εν έτει 2024 οι εξαγωγές αποτελούν το 15% του τζίρου της εταιρείας με το αναψυκτικό να βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε 35 χώρες. Οι βασικές αγορές του εξωτερικού αυτή τη στιγμή είναι οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Γερμανία, ακόμα και η Κίνα.

Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ το 2024 και έπεται συνέχεια…

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από το 2023 και με την είσοδο της Smerc στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, από την ΕΨΑ έχει καταρτιστεί πενταετές πλάνο ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει Επενδύσεις στις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αγριά Βόλου, αλλά και νέες αποθήκες, συστήματα και συνεργασίες τροφοδοσίας, χρηματοδότηση για καμπάνια για την αναγέννηση του brand , ενώ επίκεινται και δύο συνεργασίες στο χονδρεμπόριο και το λιανεμπόριο για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου, ειδικά στα νησιά.

Επίσης, θα δοθεί βάση και στην περαιτέρω εδραίωση της παρουσίας της εταιρείας στο εξωτερικό, την ώρα που η ΕΨΑ  είναι έτοιμη και για επενδύσεις σε καινούργιο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς αναμένονται νέες προσλήψεις και εκπαίδευσης του ήδη υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού.

Μέσα στο 2024 θα γίνουν 5 εκατ. ευρώ συνολικά επενδύσεις, ενώ θα ακολουθήσουν, ανάλογα με τις ανάγκες και άλλες σταδιακά τα επόμενα χρόνια.

Δεν μας ενδιαφέρει το PL – Ανατιμήσεις 10% το 2024

Το 2024 εξάλλου θα είναι χρόνια κατά την οποία θα γίνουν προσπάθειες να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο το brand, το οποίο σημειώνεται ότι πριν από λίγο καιρό αύξησε τις τιμές των προϊόντων του κατά 10% μεσοσταθμικά.

Ήμασταν από τους φθηνότερους της αγοράς, δεν θέλαμε μέσω της τιμής να φανεί ότι το προϊόν μας δεν είναι καλό ποιοτικά” δήλωσε στο Financial Report ο CEO Τάκης Πέρκιζας, προσθέτοντας ότι τα επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνουν προσπάθειες για ακόμα περισσότερα σημεία πώλησης τόσο σε μίνι μάρκετ, όσο και σε περίπτερα, σε μια προσπάθεια να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό.

Πάντως, η αγορά των private label αναψυκτικών δεν ενδιαφέρει την ΕΨΑ, η οποία ετοιμάζει μέσα στο 2024 νέα λανσαρίσματα, ενώ, επίσης, προς το παρόν δεν προβλέπεται νέα αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου.

Ήδη, εν όψει του καλοκαιριού και με αφορμή τα 100 χρόνια της, η εταιρεία προχώρησε σε ένα “φρεσκάρισμα”, αφού τα προϊόντα της κυκλοφορούν πλέον σε ανανεωμένες, γραφιστικά, συσκευασίες.

Στα πιο πρόσφατα λανσαρίσματα συγκαταλέγονται και οι τέσσερις νέες γεύσεις της ΕΨΑ που αφορούν το Πορτοκάλι Cola, το Yuzu Cola, το Πορτοκάλι με Γιασεμί και Λεμόνι με Ιβίσκο.

Nέα λανσαρίσματα για την εταιρεία

Υπενθυμίζεται ότι πλέον, από το 2023, βασικός μέτοχος της εταιρείας αναψυκτικών από την Αγριά Βόλου είναι το fund Smerc με επικεφαλής τον πρώην τραπεζίτη Νίκο Καραμούζη, ο οποίος στο περιθώριο της εκδήλωσης εξήρε τη δυναμική της εταιρείας, αναφέροντας, ωστόσο, ότι η παραδοσιακή ελληνική επιχείρηση χρειάζεται ρηξικέλευθες δράσεις για να προχωρήσει μπροστά.

Η οικογένεια Τσαούτου κατέχει, πλέον, το 17%, ένα ακόμα ποσοστό κοντά στο 6,5% κατέχει η ξαδέλφη τους Ήβη Αναστασία Μοσχαχλαϊδή, ενώ σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, και με αφορμή την πρόσφατη αποεπένδυση της οικογένειας Σεπετά (Βίκος), «οι σχέσεις παραμένουν εξαιρετικές, καθώς πρόκειται για μια εταιρεία-διαμάντι, αλλά πλέον δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται σε δύο σχεδόν ανταγωνιστικές επιχειρήσεις».

Το παγοποιείο που έγινε σύγχρονο εργοστάσιο

Η ιστορία της ΕΨΑ ξεκινά το 1924, οπότε και ιδρύεται από τα αδέλφια Ιωάννη και Γιώργο Κοσμαδόπουλο, ιδιοκτήτες μιας μικρής τράπεζας της εποχής, σε ένα μικρό χωριό έξω από το Πήλιο, την Αγριά ως εταιρεία παραγωγής πάγου για να διατηρούνται τα πορτοκάλια και λεμόνια της περιοχής.

Το πάλαι ποτέ Παγοποιείο, νυν εργοστάσιο

Χαρακτηριστικό είναι το εργοστάσιο της ΕΨΑ το εγκαινίασε τότε ο Ελευθέριος Βενιζέλος!

Αργότερα έγινε η πρώτη εταιρεία ελληνικών αναψυκτικών και αναδείχθηκε ως ένα τοπικό προϊόν, το οποίο το έφερναν στην Αθήνα ως δώρο στους γνωστούς τους οι επισκέπτες του Πηλίου.

Ορόσημο ήταν η ανάληψη της ιδιοκτησίας από τον Νίκο Τσαούτο το 1969, η οικογένεια του οποίου ”έτρεχε” την εταιρεία μέχρι και πριν από λίγα χρόνια.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu