Η Goodyear Ελλάς εμπορεύεται τα ομώνυμα ελαστικά Goodyear, καθώς και τα ελαστικά Dunlop, Cooper και Avon
Μία σχετικά καλή χρονιά με αύξηση μεριδίου αγοράς αλλά πίεση στα περιθώρια κέρδους ήταν το 2024 για την εταιρεία Goodyear Ελλάς, θυγατρική της Goodyear Europe B.V. (Ολλανδία) και μέλος του πολυεθνικού ομίλου Goodyear Tire & Rubber Company. Η Goodyear Ελλάς εμπορεύεται τα ομώνυμα ελαστικά Goodyear, που είναι και τα πιο γνωστά, καθώς και τα ελαστικά Dunlop, Cooper και Avon.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποιήθηκαν, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 54,39 εκατ. ευρώ το 2024 από 49,53 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση που άγγιξε διψήφιο ποσοστό ήτοι 9,8%. Η αύξηση οφείλεται στην άνοδο των πωλήσεων των ελαστικών επιβατικών οχημάτων +5%, μοτοσυκλετών +7% και επαγγελματικών +14%.
Το δίκτυο πελατών της εταιρείας αποτελείται από καταστήματα λιανικής πώλησης με συμμετοχή στο συνολικό τζίρο 65%, χονδρεμπόρους με συμμετοχή στον συνολικό τζίρο 20%, και στόλους με συμμετοχή στο συνολικό τζίρο 15%.
Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών, το μικτό κέρδος παρέμεινε σταθερό στα 10,15 εκατ. ευρώ, αυξημένο μόλις 0,6% από τα 10,09 εκατ. ευρώ του 2023. Αυτό οφείλεται στη μείωση του ποσοστού μικτού κέρδους από 20,36% (2023) σε 18,66% (2024).
Τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν 7%, φτάνοντας τα 8,16 εκατ. ευρώ (2024) από 7,61 εκατ. ευρώ (2023), κυρίως λόγω αυξημένων πωλήσεων στο κανάλι 4Fleet-FOS.
Το σύνολο των εξόδων ανήλθε στο 18% του κύκλου εργασιών.
Ετσι, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μειώθηκαν σε 1,10 εκατ. ευρώ (2024) από 1,23 εκατ. ευρώ (2023) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 810,9 χιλ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένα από 883 χιλ. ευρώ το 2023.
Επκεφαλής στην Goodyear Ελλάς είναι ο Κωνσταντίνος Καζούρης, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.
Οι τάσεις στην αγορά
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που αναφέρει η εταιρεία για την πορεία των αγορών και την προβλεπόμενη πορεία της εταιρείας εφέτος. Οπως σημειώνεται, στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2025 στην Ελλάδα, η πορεία της αγοράς όσον αφορά το Europool παρουσιάζει σταθερότητα σε σχέση με το 2024, ενώ δείχνει μια ελαφρώς πτωτική τάση, ενώ το Extrapool συνεχίζει να δείχνει αυξητική τάση κατά 20%. Είναι σαφές ότι επωφελούνται οι εταιρείες που παράγουν εκτός ευρωπαϊκού εδάφους και οι οποίες έχουν επηρεαστεί λιγότερο από την παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Αποτέλεσμα αυτού είναι να γίνονται πιο ανταγωνιστικές και τα προϊόντα τους πιο προσιτά στον τελικό καταναλωτή δεδομένων των αυξημένων πληθωριστικών τάσεων και της μείωσης του μεταφορικού κόστους σε προϊόντα Νon Europool προερχόμενα από την Ασία.
Συγκεκριμένα η αγορά κινείται ελαφρώς πτωτικά 1,2% όσον αφορά τα Ευρωπαικά brands, ενώ σε επίπεδο εταιρείας, η Goodyear Hellas δείχνει άνοδο κατά 3,5% και αυξάνει το μερίδιο αγοράς λόγω του brand της Goodyear και της Dunlop. Το brand της Dunlop επανατοποθετήθηκε στην αγορά από 01.01.2024 μετατοπιζόμενο από την premium κατηγορία στη value κατηγορία για τα επιβατικά ελαστικά, με αποτέλεσμα να κερδίσει σε ανταγωνιστικότητα όσον αφορά το επίπεδο τιμής.
Για το υπόλοιπο οκτάμηνο του έτους και μέχρι το τέλος του 2025, εκτιμάται ότι η αγορά θα κινηθεί ελαφρώς πτωτικά σε σχέση με το 2024. Η στρατηγική της Goodyear είναι να εστιάσει στις πιο κερδοφόρες κατηγορίες της αγοράς στοχεύοντας πωλήσεις στην premium κατηγορία και στις μεγαλύτερες ίντσες ελαστικών. Η εταιρεία εστιάζει στις ίδιες κατηγορίες και όσον αφορά την προτεραιότητα στο πλάνο προώθησης πωλήσεων και κατά συνέπεια στην παραγωγή των ελαστικών από τα εργοστάσια.
Επίσης η εταιρεία συνεχίζει την εστίαση στην value κατηγορία με τα νέα προϊόντα του ομίλου της Cooper και Avon στα οποία παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη μέσα στο 2024 και στοχεύει σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη εντός του 2025.
Πώληση της Dunlop και αναδιάρθρωση
Αποτελεί ειλημμένη απόφαση για την Goodyear η πώληση του brand της Dunlop στην εταιρεία SRI (Sumitomo Rubber Industries), η οποία θα πραγματοποιηθεί το 2026 με σκοπό την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων της εταιρείας και την επίτευξη του παγκόσμιου στόχου της. Η διοίκηση της εταιρείας στον παγκόσμιο οργανισμό Goodyear, αποφάσισε να διακόψει την παραγωγή φτηνών μαρκών στα επιβατικά ελαστικά οι οποίες παρουσίαζαν ζημία λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής και της χαμηλής τιμής πώλησης στην αγορά όπως Kelly, Diplomat και Voyager.
Επίσης το 2024 πραγματοποιήθηκε σχέδιο αναδιοργάνωσης σε επίπεδο Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής προκειμένου η εταιρεία να προσαρμόσει τη δομή του κόστους της στην αγορά και να διασφαλίσει ότι θα είναι σε θέση να πετύχει τους στόχους της μακροπρόθεσμα συγκεντρώνοντας τις εταιρικές της λειτουργίες, τυποποιώντας τις βασικές της διαδικασίες από άκρο σε άκρο και στηρίζοντας σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία της στον οργανισμό παγκόσμιων επιχειρηματικών υπηρεσιών (GBS). Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, η εταιρεία προέβη σε μείωση περίπου 1.200 θέσεων εργασίας σε επίπεδο Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, ενώ
ταυτόγχρονα δημιουργήθηκαν περίπου 400 νέες θέσεις εργασίας, κυρίως στον οργανισμό παγκόσμιων επιχειρηματικών υπηρεσιών (GBS). Επιπρόσθετα, η εταιρεία έχει ανακοινώσει τη διακοπή της λειτουργίας δύο εργοστασίων παραγωγής ελαστικών τα οποία λειτουργούν στη Γερμανία, το πρώτο εντός του 2025 και το δεύτερο εντός του 2027, και τη μεταφορά της παραγωγής σε χώρες χαμηλότερου κόστους εντός της Ευρωπαϊκής ζώνης. Τα γεγονότα αυτά δεν αναμένονται να επηρεάσουν σημαντικά την ελληνική εταιρεία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- TallyBoat: Η πλατφόρμα για τη ναυτιλιακή διαχείριση σκαφών αναψυχής
- Αναγκαστική προσθαλάσσωση πυροσβεστικού ελικοπτέρου στην Ελευσίνα
- Intrafashion: Εξαγόρασε το 100% της Bodytalk, μπαίνει στην αθλητική ένδυση
- Διαμαρτυρία κτηνοτρόφων έξω από το Μέγαρο Μαξίμου
- ΑΑΔΕ: Ξεπέρασαν τα 7 εκατ. οι εμπρόθεσμες φορολογικές δηλώσεις
- Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Το ΚΚΕ καταθέτει πρόταση για σύσταση Προανακριτικής
- “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ”: Νέες επιδοτήσεις 735 δικαιούχων
- ΤτΕ: Αύξηση 17,7% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το Μάιο, παρότι μειώθηκαν 2,7% οι ξένοι τουρίστες
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις