Τεχνολογία

Google: Η λειτουργία AI Mode επεκτείνεται σε 36 νέες γλώσσες και στην Ελλάδα

Financialreport.gr

Το AI Mode αποτελεί την πιο ισχυρή εμπειρία αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη της Google

Στις 8 Οκτωβρίου, η Google ξεκίνησε τη διάθεση της λειτουργίας AI Mode στην Αναζήτηση Google σε 36 νέες γλώσσες και σχεδόν 50 νέες χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Το AI Mode αποτελεί την πιο ισχυρή εμπειρία αναζήτησης με Τεχνητή Νοημοσύνη της Google, με πιο προηγμένη συλλογιστική ικανότητα και πολυτροπικότητα. Η λειτουργία διαθέτει τη δυνατότητα να εμβαθύνει μέσα από συμπληρωματικές ερωτήσεις και χρήσιμους συνδέσμους προς τον ιστό, αποτελώντας στην ουσία την απάντηση της εταιρείας στο Perplexity και άλλες μηχανές αναζήτησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως αναφέρει η Google, το AI Mode έχει σχεδιαστεί για να κατανοεί τι ακριβώς ζητάει ο χρήστης και να βοηθά στον εντοπισμό της σωστής πληροφορίας, είτε πρόκειται για αναζήτηση προϊόντων, προγραμματισμό ενός ταξιδιού ή εξερεύνηση ενός νέου θέματος.

Από τις 8 Οκτωβρίου, η λειτουργία διατίθεται σταδιακά και στην ελληνική γλώσσα στην Ελλάδα, εμφανιζόμενη ως ξεχωριστή καρτέλα στη σελίδα αποτελεσμάτων Αναζήτησης καθώς και στην εφαρμογή Google για Android και iOS. Όπως ενημερωθήκαμε, η Google ξεκινά τη σταδιακή διάθεση του AI Mode και στην Ελλάδα, με το πλήρες rollout να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες.

Στόχος του AI Mode είναι να δίνει απαντήσεις σε πιο σύνθετες, πολυδιάστατες ερωτήσεις των χρηστών, οι οποίοι συνήθως πραγματοποιούν συμπληρωματικές ερωτήσεις στην Αναζήτηση της Google, ικανοποιώντας την περιέργειά τους με έναν πιο ολοκληρωμένο τρόπο. Χρησιμοποιώντας μια προσαρμοσμένη έκδοση των προηγμένων μοντέλων Gemini της Google για την Αναζήτηση, επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις που στο παρελθόν θα απαιτούσαν πολλαπλές αναζητήσεις.

Το AI Mode είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για διερευνητικές ερωτήσεις και για πιο περίπλοκες εργασίες, όπως η αναζήτηση πληροφοριών, ο σχεδιασμός ενός ταξιδιού ή η κατανόηση σύνθετων οδηγιών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, οι πρώτοι χρήστες της Λειτουργίας AI Mode θέτουν ερωτήσεις που είναι δύο ή τρεις φορές μεγαλύτερες σε μήκος από τις παραδοσιακές αναζητήσεις.

Όπως αναφέρει η Google, οι χρήστες μπορούν πλέον να κάνουν ερωτήσεις όπως: «Θέλω να κατανοήσω διαφορετικές μεθόδους παρασκευής καφέ. Δημιούργησε έναν πίνακα που να συγκρίνει τις διαφορές στη γεύση, την ευκολία χρήσης και τον απαραίτητο εξοπλισμό». Επιπλέον, μπορούν να ακολουθήσουν με μια συμπληρωματική ερώτηση, όπως: «Ποιο είναι το καλύτερο μέγεθος άλεσης για κάθε μέθοδο;».

Σε επίπεδο παρασκηνίου, το AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική “query fan-out” (διασπορά ερωτημάτων) της Google. Η τεχνική αυτή αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του. Αυτό επιτρέπει στην Αναζήτηση Google να εμβαθύνει ακόμα περισσότερο στον ιστό, βοηθώντας τους χρήστες να ανακαλύψουν περισσότερο περιεχόμενο και να εντοπίσουν εξαιρετικά σχετικά αποτελέσματα που ανταποκρίνονται στην ερώτησή τους.

Η Λειτουργία Τεχνητής Νοημοσύνης έχει σχεδιαστεί για να είναι πραγματικά πολυτροπική. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις με όποιον τρόπο αισθάνονται πιο φυσικό — είτε αυτό είναι μέσω κειμένου, φωνής ή ακόμα και με την κάμερά τους. Στο AI Mode, αρκεί ένα πάτημα στο εικονίδιο του μικροφώνου για να γίνει η ερώτηση, ενώ υπάρχει επίσης η δυνατότητα λήψης φωτογραφίας ή μεταφόρτωσης εικόνας και διατύπωσης ερωτήματος.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανακάλυψη περιεχομένου από ολόκληρο τον ιστό παραμένει κεντρικό στοιχείο της αποστολής της Google. Με το AI Mode, οι χρήστες μπορούν να εκφράσουν με ακρίβεια τι αναζητούν και να λάβουν το κατάλληλο διαδικτυακό περιεχόμενο σε διάφορες μορφές, με εμφανείς συνδέσμους για εύκολη πρόσβαση.

Στην ενημέρωση της Google για τη νέα λειτουργία, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ότι με τα AI Overviews, παρατηρείται ότι οι χρήστες επισκέπτονται μεγαλύτερη ποικιλία ιστοσελίδων για να λάβουν βοήθεια σε πιο σύνθετες ερωτήσεις. Επιπλέον, όταν οι χρήστες κάνουν κλικ από σελίδες αποτελεσμάτων Αναζήτησης με AI Overviews, αυτά τα κλικ έχουν υψηλότερη ποιότητα για τις ιστοσελίδες — δηλαδή οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις σελίδες που επισκέπτονται.

Το AI Mode βασίζεται στα κύρια συστήματα ποιότητας και κατάταξης της Google, και χρησιμοποιούνται νέες προσεγγίσεις για τη βελτίωση της αξιοπιστίας των πληροφοριών. Η Google στοχεύει στο να εμφανίζει απαντήσεις με Τεχνητή Νοημοσύνη όσο το δυνατόν συχνότερα, αλλά στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει “υψηλή εμπιστοσύνη”, θα εμφανίζεται ένα σύνολο αποτελεσμάτων αναζήτησης από τον ιστό.

Τέλος, η Google αναφέρει ότι, όπως συμβαίνει με κάθε προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης σε πρώιμο στάδιο, δεν θα είναι πάντα απόλυτα ακριβές, αλλά δηλώνει ότι δεσμεύεται για συνεχή βελτίωση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δοκιμάσουν το AI Mode μέσω της Αναζήτησης Google.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu