Οι ζυθοποιίες αγωνίζονται να μετακυλήσουν το υψηλό κόστος πρώτων υλών στους καταναλωτές
Στην μείωση των προβλέψεων για τα κέρδη της, προχώρησε η Heineken, καθώς οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών της ζυθοποιίας εδώ και μια δεκαετία οδήγησαν στην πτώση της κατανάλωσης, ειδικά στη βασική αγορά της, το Βιετνάμ.
Τα κέρδη υποχώρησαν κατά 22% σε προσαρμοσμένη βάση το πρώτο εξάμηνο, ανέφερε τη Δευτέρα η ζυθοποιία με έδρα το Άμστερνταμ. Η κατανάλωση μπύρας μειώθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν σχεδόν 13%.
Πληθωριστικές πιέσεις
Οι ζυθοποιίες αγωνίζονται να μετακυλήσουν το υψηλό κόστος πρώτων υλών στους καταναλωτές. Η Heineken είναι η πρώτη από τις μεγάλες παγκόσμιες ζυθοποιίες που ανακοινώνει αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου, τα οποία προμηνύουν δυσοίωνες προβλέψεις για τις ανταγωνίστριες Anheuser-Busch InBev NV και Carlsberg A/S.
«Η αρχή του έτους αφορούσε τη μετακύλιση του πληθωρισμού στο κόστος των εισροών μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dolf van den Brink σε συνέντευξή του. «Πέσαμε πάνω σε μια αρκετά ισχυρή οικονομική επιβράδυνση στη βασική αγορά του Βιετνάμ, η οποία είναι δυσανάλογα σημαντική για εμάς», πρόσθεσε.
Πτώση ζήτησης σε Βιετνάμ και Νιγηρία
Τα έσοδα αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο στο πρώτο εξάμηνο και ο όγκος συναλλαγών μειώθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο. Το Βιετνάμ και η Νιγηρία ευθύνονται για περισσότερο από το ήμισυ της πτώσης της κατανάλωσης της Heineken. Η ολλανδική εταιρεία είναι η μεγαλύτερη ζυθοποιία στο Βιετνάμ, όπου δραστηριοποιείται εδώ και τρεις δεκαετίες, πουλώντας μάρκες όπως η Tiger.
Η Heineken προέβλεψε ότι οι τιμές θα συγκρατηθούν το δεύτερο εξάμηνο , διάστημα στο οποίο η εταιρεία υπολογίζει σε αναστροφή των κερδών της.
«Βλέπουμε τις τιμές να αποσυμπιέζονται κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Harold van den Broek.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Γενοκτονία διέπραξε το Ισραήλ στη Γάζα με τη βούλα του ΟΗΕ
- Η ΕΕ κατέληξε σε εμπορική συμφωνία με την Ινδονησία, μετά από 9 χρόνια διαπραγματεύσεων
- Μέτρα και δράσεις αποκατάστασης του πυρόπληκτου Φενεού
- Ευρωπαϊκές αγορές: Στο «κόκκινο» οι δείκτες με πιέσεις στις τράπεζες
- Η Ελλάδα πιο κοντά με την Ινδία από την συνεργασία Aegean – IndiGo
- Έρευνα Ferryhopper: Τουριστική «βασίλισσα» του καλοκαιριού η Πάρος με +45% αύξηση εισιτηρίων
- H CrediaBank για την εξαγορά της HSBC Μάλτας έναντι 200 εκατ. ευρώ
- Noval Property: Στα 11 εκατ. ευρώ η λειτουργική κερδοφορία το α΄εξάμηνο, αυξημένη κατά 17%
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις