Η προτεινόμενη συγχώνευση αξίας 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων φαίνεται να καταρρέει μετά από μια απρόσμενη πρόταση της Honda
Η προτεινόμενη συγχώνευση αξίας 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ Honda και Nissan φαίνεται να καταρρέει μετά από μια απρόσμενη πρόταση της Honda.
Σύμφωνα με τρεις πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα, η προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ Honda και Nissan, που θα δημιουργούσε τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως, βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από μια νέα πρόταση της Honda να μετατρέψει τη Nissan σε πλήρως ελεγχόμενη θυγατρική.
Οι δύο ανταγωνιστές είχαν ανακοινώσει συζητήσεις για συνδυασμό των δυνάμεών τους τον Δεκέμβριο, αλλά μόλις 40 ημέρες αργότερα, οι διαπραγματεύσεις έχουν ήδη οξυνθεί. Η Honda αντιμετωπίζει πιέσεις τόσο από τους μετόχους όσο και εσωτερικά για να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της Nissan με στόχο την ανάκαμψη της προβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η τελευταία πρόταση, που παραδόθηκε στη Nissan το Σαββατοκύριακο, αποκλίνει από τα αρχικά σχέδια για τη δημιουργία μιας εταιρείας συμμετοχών με κοινή ιδιοκτησία. Η αρχική δομή θα επέτρεπε στη Nissan να διατηρήσει το εμπορικό της σήμα και τις εξουσίες λήψης αποφάσεων.
Οι εντάσεις εμφανίστηκαν νωρίς στις διαπραγματεύσεις, καθώς οι δύο πλευρές συγκρούστηκαν για το ποσοστό συμμετοχής και την αποτίμηση των περιουσιακών τους στοιχείων. Τα στελέχη της Nissan αιφνιδιάστηκαν από τη νέα πρόταση, η οποία παρουσιάστηκε ως προσφορά “take it or leave it”.
Η Renault, που κατέχει το 36% της Nissan, προέτρεψε την ιαπωνική εταιρεία να διαπραγματευτεί υψηλότερο premium για το μερίδιό της, λαμβάνοντας υπόψη την ανάληψη του ελέγχου από τη Honda. Επιπλέον, άσκησε πίεση στη Nissan να μην παρατείνει τις συνομιλίες, εκφράζοντας ανησυχίες ότι χρειάζεται να επικεντρωθεί στην αναζωογόνηση της επιχείρησής της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αδύναμη χρηματοοικονομική απόδοση της Nissan έχει οδηγήσει στην κατάρρευση της χρηματιστηριακής της αξίας στο ένα πέμπτο της Honda, γεγονός που έχει επηρεάσει την ισορροπία δυνάμεων στις διαπραγματεύσεις.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, είχε τονίσει κατά τη συνέντευξη τύπου τον Δεκέμβριο ότι η δομή εταιρείας συμμετοχών ήταν απαραίτητη για την προστασία και των δύο εμπορικών σημάτων, παρόλο που η Honda θα αναλάμβανε αρχικά την ηγεσία.
Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν άνοδο 7% και της Honda 3,5% την Τετάρτη, μετά την πρώτη αναφορά της νέας πρότασης από τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης. Και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την οριστικοποίηση της συμφωνίας έως το τέλος Ιανουαρίου έχει μετατεθεί για τα μέσα Φεβρουαρίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- CrediaBank: Σε αποκλειστικές συζητήσεις για την απόκτηση του 70% της Pantelakis Securities
- Χρηματιστήριο: Επιστροφή στις 2.100 μονάδες – Ισχυρά κέρδη για Eurobank και Intralot
- Σφοδρή επίθεση Μαρινάκη στη Ζωή Κωνσταντοπούλου στο briefing: «Προσωποποίηση του φασισμού και μισογυνισμού»
- Λαγκάρντ: Οι αμυντικές δαπάνες μπορεί να αυξήσουν τον πληθωρισμό και η κλιματική κρίση τις τιμές των τροφίμων
- Απολογήθηκε με υπόμνημα ο Τριαντόπουλος: «Δεν έδωσα εγώ την εντολή» για το μπάζωμα στα Τέμπη
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ενέκρινε τον αποκλειστικό έλεγχο της Εγνατίας Οδού από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Έρευνα ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για Τεχνητή Νοημοσύνη: Υψηλό ρίσκο αυτοματοποίησης για το 40% των θέσεων εργασίας
- Cosmote Telekom: Νέα σειρά 8 προγραμμάτων για επαγγελματίες κι επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








