Επιχειρήσεις

Honda: Στροφή σε υβριδικά οχήματα μετά από οικονομικές απώλειες στα ηλεκτρικά

Financialreport.gr

Ο Eiji Fujimura, διευθύνων σύμβουλος της Honda, ανέφερε ότι η εταιρεία δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς

Μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα ανακοίνωσαν στελέχη της Honda σε συνέντευξη Τύπου.

Η εξέλιξη έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEVs) αντιμετωπίζει προκλήσεις, με την εταιρεία να παραδέχεται δυσκολίες στις πωλήσεις.

Ο Eiji Fujimura, διευθύνων σύμβουλος της Honda, ανέφερε ότι η εταιρεία δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της αγοράς, λόγω της λήξης των φορολογικών ελαφρύνσεων από τον νόμο Inflation Reduction Act (IRA) και της γενικότερης επιβράδυνσης της ζήτησης. Οι οικονομικές επιπτώσεις είναι εμφανείς στα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου, όπου η Honda κατέγραψε μια εφάπαξ χρέωση ύψους 113,4 δισεκατομμυρίων γεν (περίπου 780 εκατομμυρίων δολαρίων), σχετιζόμενη άμεσα με τις δραστηριότητές της στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι απώλειες αυτές προέρχονται από τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και από την απόσυρση περιουσιακών στοιχείων για μοντέλα που πλέον δεν θα προχωρήσουν στην παραγωγή. Η εταιρεία προβλέπει ότι οι συνολικές δαπάνες σχετικές με τα ηλεκτρικά οχήματα για το πλήρες οικονομικό έτος θα φτάσουν τα 650 δισεκατομμύρια γεν (περίπου 4,47 δισεκατομμύρια δολάρια).

Στην αμερικανική αγορά, η Honda διαθέτει δύο μοντέλα, το Honda Prologue και το Acura ZDX, για τα οποία έχει χρειαστεί να προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις. Σύμφωνα με στοιχεία από την Motor Intelligence, που αναφέρθηκαν στο Automotive News, η μέση δαπάνη για προωθητικές ενέργειες ανήλθε σε πάνω από 12.000 δολάρια ανά Prologue και σε 21.000 δολάρια ανά ZDX το προηγούμενο τρίμηνο.

Παρά αυτές τις προσπάθειες, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας έχει μειωθεί, ενώ η λήξη της ομοσπονδιακής επιδότησης 7.500 δολαρίων για νέα ηλεκτρικά οχήματα δυσχεραίνει περαιτέρω την κατάσταση. Χωρίς αυτή την ενίσχυση, οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και η περιορισμένη υποδομή φόρτισης σε πολλές περιοχές καθιστούν δυσκολότερη την υιοθέτησή τους από τους καταναλωτές. Σε αυτό το πλαίσιο, η Honda στρέφεται προς εναλλακτικές λύσεις για την επίτευξη των στόχων της για ουδετερότητα άνθρακα.

Ο Jay Joseph, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Honda Australia, δήλωσε πρόσφατα στο Drive ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν τον τελικό στόχο, αλλά έναν δρόμο προς την ουδετερότητα άνθρακα, όχι απαραίτητα τον μοναδικό. Η εταιρεία επενδύει σε βελτιώσεις, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, αλλά εστιάζει πλέον σε υβριδικά οχήματα και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEVs). Τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική υποστήριξη, προσφέρουν καλύτερη αυτονομία και λιγότερη εξάρτηση από δίκτυα φόρτισης, κάτι που τα καθιστά πιο ελκυστικά σε αγορές με περιορισμένες υποδομές.

Η αλλαγή πολιτικής θυμίζει την προσέγγιση της Toyota, η οποία εδώ και χρόνια προωθεί τα υβριδικά ως μεταβατική λύση χαρακτηρίζοντας τα ηλεκτρικά οχήματα υπερεκτιμημένα, και τώρα φαίνεται να δικαιώνεται. Σύμφωνα με έκθεση της GlobalData, από το 2025 έως το 2035, σχεδόν όλα τα δημοφιλή μοντέλα της Honda στην Αμερική θα είναι διαθέσιμα σε υβριδική έκδοση. Ο Joseph τόνισε ότι η εταιρεία προχωρά σταδιακά προς μια πλήρως ηλεκτροκίνητη γκάμα, αλλά με έμφαση στα υβριδικά ως ενδιάμεσο βήμα.

Τα οχήματα υδρογόνου, από την άλλη, παράγουν ενέργεια μέσω χημικής αντίδρασης υδρογόνου και οξυγόνου, εκπέμποντας μόνο υδρατμούς. Παρόλο που αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως το υψηλό κόστος και η περιορισμένη διαθεσιμότητα σταθμών ανεφοδιασμού, η Honda τα εξετάζει ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου. Η εταιρεία πιστεύει ότι η ποικιλία τεχνολογιών θα βοηθήσει στην κάλυψη διαφορετικών αναγκών των καταναλωτών, ενώ θα συμβάλει στην επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων χωρίς αποκλειστική εξάρτηση από μπαταρίες.

Μια ενδεικτική κίνηση είναι η ανάπτυξη νέων υβριδικών συστημάτων που βελτιώνουν την απόδοση καυσίμου, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων κατά 20-30% σε σχέση με συμβατικά μοντέλα. Επιπλέον, η Honda συνεργάζεται με άλλες εταιρείες για την εξέλιξη τεχνολογιών υδρογόνου, στοχεύοντας σε πιο προσιτά οχήματα στο μέλλον. Αυτές οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες οικονομικές και τεχνολογικές συνθήκες.

Η Honda παρουσίασε πρόσφατα το CR-V e:FCEV, ένα μοντέλο υδρογόνου βασισμένο στο δημοφιλές SUV, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένες αγορές από το 2026. Στις αρχές του χρόνου η εταιρεία είχε εντυπωσιάσει στη CES 2025 παρουσιάζοντας μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων με εντυπωσιακό σχεδιασμό.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu