Η κατασκευή υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030
Στα σκαριά βρίσκεται η κατασκευή του πρώτου πλοίου με μηδενικές εκπομπές ρύπων από την εταιρεία Hurtigruten. Η κατασκευή υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 και όπως αναφέρει η εταιρεία, πρόκειται για την πιο φιλόδοξη πρωτοβουλία βιωσιμότητας στην 130χρονη ιστορία της.
Το πλοίο Sea Zero, θα έχει μήκος 135 μέτρα και θα έχει 270 καμπίνες για 500 επισκέπτες και 99 μέλη πληρώματος.
Η εταιρεία, συνεργάζεται με το επιστημονικό ινστιτούτο SINTEF για να μπορέσει να βρει σύγχρονες λύσεις στην ενεργειακή απόδοση και την ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες.
Τα πρώτα σχέδια για το πρώτο πλοίο με μηδενικές εκπομπές ρύπων έχουν γίνει γνωστά από την εταιρεία και περιλαμβάνουν:
Μία μεγάλη συστοιχία μπαταριών 60MWh
Αναδιπλούμενα αιολικά και ηλιακά πανιά
Έξυπνες καμπίνες με παρακολούθηση της ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.
Μία από τις βασικές καινοτομίες επί του σκάφους, θα είναι τα πανιά που μπορούν να ανυψώνονται και να κατεβαίνουν όπως απαιτείται.
Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις των ειδικών, υποδηλώνουν ότι τα πανιά θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά περίπου 10%.
Επιπλέον, τα ηλιακά πάνελ που είναι προσαρτημένα στα πανιά αναμένεται να επιφέρουν περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας 2 έως 3%.
Το κρουαζιερόπλοιο θα έχει επίσης μια μπαταρία 60 MWh και αντιπεριστρεφόμενους έλικες ως το κύριο σύστημα πρόωσης, πλαισιωμένο από δύο αναδιπλούμενους πρωραίους προωθητήρες στην πρύμνη, για καλύτερη ευελιξία στις λιμενικές «μανούβρες».
Μια άλλη καινοτομία που αναφέρουν οι εμπνευστές, είναι η λεγόμενη λίπανση αέρα της γάστρας, στην οποία φυσαλίδες αέρα αντλούνται κάτω από τη γάστρα, για να μειωθεί η οπισθέλκουσα.
Η Hedda Felin, διευθύνουσα σύμβουλος της Hurtigruten, εξηγεί τι σημαίνει ο στόχος για το Sea Zero:
«Το Coastal Express ταξιδεύει στις νορβηγικές ακτές εδώ και 130 χρόνια. Για να μπορέσουμε να ταξιδέψουμε για 130 χρόνια ακόμα, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Τώρα αναβαθμίζουμε τον στόλο μας, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 κατά 25%. Παρόλα αυτά, για την πολύτιμη φύση μας και για τις μελλοντικές γενιές, πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Θα χρειαστεί πολλή σκληρή δουλειά, πολλές επενδύσεις και πολλή συνεργασία με πολύ έξυπνους εταίρους. Αλλά ξέρω ότι θα τα καταφέρουμε».
Η εταιρεία, έχει επενδύσει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις για τον υπάρχοντα στόλο της, συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής τριών πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν υβριδική ηλεκτρική ενέργεια. Μέχρι το 2025, οι αλλαγές αυτές θα έχουν μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 25% και τις εκπομπές NOx κατά 80%.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Sea Zero θα επιτρέψει στα πλοία της εταιρείας, να είναι πλήρως απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων όταν βρίσκονται σε λειτουργία. Όχι μόνο για λίγες ώρες, αλλά πάντα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Χρηματοδότηση 13,5 εκατ. ευρώ για στήριξη της δημοσιογραφίας από την ΕΕ
- ΕΕ: Εχει τόσο εμπιστοσύνη στον Τραμπ που ετοιμάζει «Plan B» για ειρηνευτικό σχέδιο και κυρώσεις κατά της Ρωσίας
- Η AKTOR εξαγόρασε και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ
- Παρελθόν από τη Hellenic Train ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας
- Κομισιόν: Ενέκρινε την εξαγορά του τηλεοπτικού σταθμού Alpha από United και Motor Oil
- Ευρωπαϊκές αγορές: Θετικό κλείσιμο μετά τα στοιχεία για την πτώση του το αμερικανικού ΑΕΠ
- Μπλε Κέδρος: Στα 9,05 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2024
- Yalco – Κωνσταντίνου ΑΕ: Υπέγραψε συμφωνία εξυγίανσης με τους πιστωτές της
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις