Επιχειρήσεις

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μειώνει τις θέσεις εργασίας λόγω οικονομικών δυσκολιών

Financialreport.gr

Περίπου 51.500 θέσεις εργασίας έχουν χαθεί στην αυτοκινητοβιομηχανία το δωδεκάμηνο έως τις 30 Ιουνίου

Μια τέλεια καταιγίδα βιομηχανικών και οικονομικών προκλήσεων έχει πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, η οποία έχει χάσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε διάστημα ενός έτους έως τα τέλη Ιουνίου, όπως μεταδίδει το CNBC.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, ένας από τους μεγαλύτερους τομείς της ευρωπαϊκής χώρας, έχει δει περικοπές θέσεων εργασίας σχεδόν 7% του εργατικού δυναμικού, ή περίπου 51.500 θέσεις, σύμφωνα με νέα ανάλυση της EY που βασίζεται σε στοιχεία της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας Destatis.

Οι συνολικές απώλειες θέσεων εργασίας σε ολόκληρη τη γερμανική βιομηχανία ανήλθαν σε περίπου 114.000 το δωδεκάμηνο έως τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τη μελέτη. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν οι μισές περικοπές πραγματοποιήθηκαν στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Κανένας άλλος βιομηχανικός τομέας δεν έχει καταγράψει τόσο ισχυρή μείωση της απασχόλησης», αναφέρει η έκθεση, σύμφωνα με μετάφραση του CNBC. Η μελέτη επισημαίνει ότι 112.000 θέσεις εργασίας έχουν περικοπεί στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε σύγκριση με την περίοδο του 2019 που προηγήθηκε της πανδημίας Covid-19.

Ο Jan Brorhilker, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος διασφάλισης της EY στη Γερμανία, δήλωσε σε δελτίο τύπου ότι οι μειώσεις θέσεων εργασίας ήρθαν ως απάντηση στη δύσκολη κατάσταση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Οι μαζικές μειώσεις κερδών, η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και οι προβληματικές ξένες αγορές καθιστούν αδύνατη την αποφυγή μιας σημαντικής μείωσης των θέσεων εργασίας», είπε, σύμφωνα με μετάφραση του CNBC.

Η έκθεση της EY σημείωσε επίσης ότι τα έσοδα στον τομέα μειώθηκαν κατά 1,6% το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, για παράδειγμα, ανέφερε απότομη πτώση στα κέρδη του δεύτερου τριμήνου και μείωσε τις προβλέψεις του για ολόκληρο το έτος.

Η πτώση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι σημαντικά μικρότερη από την απώλεια εσόδων κατά 2,1% που αντιμετωπίζει συνολικά η γερμανική βιομηχανία.

Αυξανόμενοι αγώνες
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει εδώ και καιρό μια πληθώρα προκλήσεων, όπως ο έντονος κινεζικός ανταγωνισμός στο κόστος και την καινοτομία, καθώς και οι δυσκολίες να κερδίσει έδαφος στον αγώνα των ηλεκτρικών οχημάτων , τις οποίες ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και αναλυτές αποδίδουν στη γραφειοκρατία και τους κανονισμούς της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.

Η εμπορική πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει εντείνει τις ανησυχίες. Η Γερμανία, και ιδιαίτερα ο αυτοκινητοβιομηχανικός τομέας της, είναι έντονα προσανατολισμένη στις εξαγωγές και θεωρεί τις ΗΠΑ ως μία από τις μεγαλύτερες αγορές της, όπου η ετικέτα «Made in Germany» ιστορικά θεωρείται ένδειξη ποιότητας.

Πρόσφατα στοιχεία από την Destatis έδειξαν ότι οι εξαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,6% το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης επανειλημμένα προειδοποιήσει για τον πιθανό αντίκτυπο των δασμών και την αβεβαιότητα που επικρατεί γύρω από αυτές.

Η βιομηχανία ενδέχεται να απολαύσει κάποια ανακούφιση μετά την ανακοίνωση των λεπτομερειών της εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-ΕΕ στις αρχές αυτού του μήνα. Τα αυτοκίνητα θα υπόκεινται σε δασμούς 15%, αλλά μόνο αφού η ΕΕ προβεί σε αλλαγές στη νομοθεσία για τη μείωση των βιομηχανικών φόρων της.

Η κατάσταση της συνολικής οικονομίας της Γερμανίας αποτελεί επίσης εμπόδιο για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με το ετήσιο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της χώρας να μειώνεται τόσο το 2023 όσο και το 2024. Φαίνεται επίσης ότι και φέτος ξεκίνησε αργά: αφού η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης κατέγραψε ανάπτυξη 0,3% το πρώτο τρίμηνο, τα τελευταία στοιχεία για το δεύτερο τρίμηνο έδειξαν μείωση 0,3%.

Κοιτάζοντας μπροστά, ο Brorhilker της EY αναφέρει ότι αναμένει ότι οι γερμανικές εξαγωγές αυτοκινήτων τόσο προς τις ΗΠΑ όσο και προς την Κίνα θα παραμείνουν υπό πίεση, με την πρώτη να επηρεάζεται από τους δασμούς και τη δεύτερη από την αποδυνάμωση της ζήτησης, η οποία αποτελεί επίσης εγχώριο ζήτημα.

Καθώς διάφοροι γερμανικοί βιομηχανικοί κολοσσοί βρίσκονται επί του παρόντος σε προγράμματα αναδιάρθρωσης ή μείωσης του κόστους, «ο αριθμός των θέσεων εργασίας στον κλάδο θα συνεχίσει να μειώνεται», δήλωσε ο Brorhilker.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu